Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Verschillende prijzen voor verschillende klanten
Verschillende prijzen voor verschillende klanten
13 aug 2014 15:39 - 13 aug 2014 15:39
Goedemiddag,
Ik heb 1 klant waarvoor ik aparte prijzen wil gaan berekenen.
Nu vroeg ik mij af hoe ik het volgende kan gaan doen:
- Product 1(20 kg) kost normaal gesproken 28,35 maar deze klant hoeft slecht 24,50 te betalen.
Ik heb om dit te doen een extra prijs aangemaakt bij het artikel zelf maar krijg dan problemen met de kleinere verpakkingen die voor deze klant niet bestelbaar zijn.
- Product 2 (20 kg) kost normaal gesproken 22,95 maar deze klant hoeft slechts 21,50 te betalen.
Ook hierbij kom ik met een extra prijs toevoegen in de problemen door de kleinere verpakkingen die voor deze klant niet bestelbaar zijn.
Het prijsverschil is niet in vaste procenten als korting te verrekenen door het verschil in korting.
Hoe kan ik dit oplossen?
en misschien dat ik dan gelijk mag vragen hoe ik wel een vast aantal procenten korting kan geven aan 1 klant/klantengroep?
Groetjes Zyra
Ik heb 1 klant waarvoor ik aparte prijzen wil gaan berekenen.
Nu vroeg ik mij af hoe ik het volgende kan gaan doen:
- Product 1(20 kg) kost normaal gesproken 28,35 maar deze klant hoeft slecht 24,50 te betalen.
Ik heb om dit te doen een extra prijs aangemaakt bij het artikel zelf maar krijg dan problemen met de kleinere verpakkingen die voor deze klant niet bestelbaar zijn.
- Product 2 (20 kg) kost normaal gesproken 22,95 maar deze klant hoeft slechts 21,50 te betalen.
Ook hierbij kom ik met een extra prijs toevoegen in de problemen door de kleinere verpakkingen die voor deze klant niet bestelbaar zijn.
Het prijsverschil is niet in vaste procenten als korting te verrekenen door het verschil in korting.
Hoe kan ik dit oplossen?
en misschien dat ik dan gelijk mag vragen hoe ik wel een vast aantal procenten korting kan geven aan 1 klant/klantengroep?
Groetjes Zyra
- zyra
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
14 aug 2014 12:01
Zou het zo ook niet weten, maar misschien dat je voor 1 klant met kortingscodes kunt gaan werken?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
14 aug 2014 13:31
Kan ik kortingscodes per product doen dan? niet elk product heeft even veel procent korting namelijk
- zyra
16 aug 2014 17:28 - 16 aug 2014 17:29
Zyra,
Lijkt me dat je dit op het niveau van je boekhoud/facturatie systeem moet regelen, is de meest simpele manier.
Zeker als het maar 1 klant betreft, afspraak maken dat de facturatie afwijkend is van het totaal te betalen bedrag op de website.
Of je moet ergens een code bij het totaal te betalen bedrag inbouwen die automatisch de korting verrekend, met als gevolg dat andere klanten ook hierom gaan vragen.
Kortom niet moeilijk gaan doen, klant bellen en dit uitleggen. Deze zal hier zeker begrip voor hebben.
Hierna een factuur zenden waar de korting duidelijk vermeld staat.
Het is een kwestie van vertrouwen, maar een vaste klant zal hier geen enkel probleem mee hebben.
Groeten,
Ton.
Lijkt me dat je dit op het niveau van je boekhoud/facturatie systeem moet regelen, is de meest simpele manier.
Zeker als het maar 1 klant betreft, afspraak maken dat de facturatie afwijkend is van het totaal te betalen bedrag op de website.
Of je moet ergens een code bij het totaal te betalen bedrag inbouwen die automatisch de korting verrekend, met als gevolg dat andere klanten ook hierom gaan vragen.
Kortom niet moeilijk gaan doen, klant bellen en dit uitleggen. Deze zal hier zeker begrip voor hebben.
Hierna een factuur zenden waar de korting duidelijk vermeld staat.
Het is een kwestie van vertrouwen, maar een vaste klant zal hier geen enkel probleem mee hebben.
Groeten,
Ton.
- Tonnij01
06 jan 2015 13:49
Ik heb dit opgelost door een 2de prijs aan te maken bij het artikel en dit dan linken aan 1 klanten groep. Beetje omslachtig misschien, maar het heeft geholpen en zo kan ik per klanten groep dat een andere prijs instellen.
Bedankt voor jullie hulp!
Bedankt voor jullie hulp!
- zyra
Tijd voor maken pagina: 0.663 seconden