Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

affiliate in Virtuemart webshop

20 feb 2015 20:40
Hallo,

Ik wil in mijn webshop artikelen aanbieden vanuit een andere webwinkel door middel van affiliate. Ik zie alleen extensies die het mogelijk maken om mijn artikelen onder affiliate te verkopen.

Heeft iemand een suggestie voor een extensie? Of kan het ook in Virtuemart zelf?

Ik gebruik joomla 2.5.28 met Virtuemart 2.6.14
  • Hill2
  • Hill2's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

23 feb 2015 07:05
Voor een bedrijf dat alleen via resellers verkoopt kreeg ik dezelfde vraag. Hun website gebruikt VirtueMart en toont alleen de producten.

Zo'n vier maanden terug kon ik geen extensies vinden die affiliate 'verkopen'. Ik heb toen de volgende oplossing ontwikkelt:
- Iedere reseller plaats een zoek <div>, en een result <div> plus een verwijzing naar de JavaScript bibliotheek op de server van de klant.
- Iedere reseller krijgt een id en door dit id in de <div> te plaatsen worden de producten opgehaald die door de reseller verkocht worden.

Stuur een PM als er interesse is in deze oplossing.

Met vriendelijke groet,

Marcel
Dutch-HTML.nl
Joomla templates, componenten en upgrade naar Joomla 3.4
K.v.K. Amsterdam 33303476

23 feb 2015 08:05
Het enige wat ik heb van de andere winkel is een webadres van het product. Is dat voldoende dan?
  • Hill2
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

23 feb 2015 08:14
Het klinkt alsof het om een 'standaard' affiliate gaat. De parent (eigenaar van het product) biedt zijn product(en) aan via een affiliate organisatie en de child (webshop die het product wil verkopen) installeert en configureert de affiliate plugin. De feed wordt dagelijks ingelezen en de webshop (child) kan de producten zelf verkopen.

Als bovenstaande de situatie is, dan moet contact opgenomen worden met de eigenaar van de website waar je de producten van wilt verkopen.

Als je zelf eigenaar bent (of je kent de andere eigenaar) dan is mijn oplossing mogelijk.
Dutch-HTML.nl

23 feb 2015 09:12
Ik ken de eigenaar niet van de webshop.
Ik wil van hem producten die in mijn producten worden toegepast integreren in mijn webshop.
  • Hill2
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

23 feb 2015 09:28
Het klinkt alsof je de producten van de andere webshop wilt scrapen. Zie en.wikipedia.org/wiki/Web_scraping . Dit wordt gebruikt om bijvoorbeeld gegevens van tweedehands auto's en huizen van andere sites te halen en details te updaten als de gegevens al in de database zijn.

Omdat elke website anders is, zijn web scraping tools unieke applicaties die voor één of meerdere websites gemaakt worden. Hier bestaan geen kant en klare mogelijkheden voor.

Buiten het handmatig dagelijks overnemen van de details, kan je ook contact opnemen met de eigenaar van de website en bespreken of hij zijn producten via affiliate wil aanbieden. Mijn gemaakte oplossing is interessant als de eigenaar van de andere website alleen aan een geselecteerde groep websites zijn producten wil aanbieden.
Dutch-HTML.nl

23 feb 2015 09:33
Okay. Duidelijk.

Ga eens wat dingen proberen in VM.
  • Hill2
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.755 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie