Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Btw instellen

Btw instellen

29 dec 2011 23:47
#1
Hoi allemaal,

Ik kan niet vinden waar kan ik Btw instellen. Nu mijne prijzen zijn vertoond dezelfde voor zonder Btw en met Btw.

Voorbat bedankt,
Vero
  • Vero
  • Vero's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 279

Btw instellen

30 dec 2011 00:01
#2
Zie de bijlages.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Btw instellen

30 dec 2011 00:13
#3
Welke versie van VM is dat?
Ik heb totaal andere scherm. Ik gebruik VM2.
Vero
  • Vero
  • Vero's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 279

Btw instellen

30 dec 2011 00:17
#4
Sorry niet goed gelezen, is vm 1.9
Maar voor versie 2.0 zal dat toch niet zoveel anders zijn?
Even wachten dan maar op een VM 2.0 gebruiker las je het niet kunt vinden.

Btw instellen

30 dec 2011 00:37 - 30 dec 2011 00:38
#5
Helemaal anders. Met vorige versies had ik geen probleem en ik kon echt snel een winkeltje klaar maken. Maar nu in dit nieuwe VM kan ik niks vinden. En bijvoorbeeld, wie ben ik nu: winkelier of levarancier. Volgens mij in die nieuwe versie ben ik levarancier.
Vero
Laatst bewerkt 30 dec 2011 00:38 door Vero.
  • Vero
  • Vero's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 279

Btw instellen

14 jan 2012 16:25
#6
Ik haak in bij dit topic. Ik ben ook de weg kwijt binnen de BTW & Calculatie Regels. Je moet de kostprijs inclusief of exclusief instellen (ging in VM 1.1.x automatisch daar waar je de prijs plaatste). Dit is dan werkend, maar zodra ik dan als klant af wil rekenen wordt de BTW niet gesplitst weer gegeven op de factuur / in het betalingsoverzicht. Hierdoor wordt er ook geen BTW berekend. Ik heb voor mijn gevoel alle mogelijke combinaties binnen de instellingen getest, maar kom er niet uit.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
  • GeorgeV.
  • GeorgeV.'s berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1800

Btw instellen

14 jan 2012 17:35 - 14 jan 2012 17:35
#7
Inmiddels weer een stap verder. Onder configuratie - prijzen zijn diverse weergave mogelijkheden voor de prijzen. Deze zal ik in mijn verdere zoektocht ook meenemen.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
Laatst bewerkt 14 jan 2012 17:35 door GeorgeV..
  • GeorgeV.
  • GeorgeV.'s berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1800

Btw instellen

19 jan 2012 10:10
#8
Hallo, weet inmiddels iemand waar je de btw kan instellen bij virtuemart versie 2?
Ik wil graag producten invoeren incl. btw,. en op afrekeningspagina moet wel dus de btw komen te staan vermeld (voor bedrijven), iemand al oplossing?
Zit ook met ander probleem in VM2: de keuzes van verzendmethodes verschijnt niet op afrekeningspagina(wel de link verzendmethode maar verder kan je niet,.eveneens hetzelfde probleem bij betalmethode,. terwijl ik een keuze heb ingevoerd bankoverschrijving,. wat doe ik verkerd?

pfff tis wel anders vm 2 dan de vorige versie,. net als joomla 1.7 echt wel anders is als 1.5,...tis een hoop gepuzzel,.iemand in bezit van nederlandse handleidingen?
Hoor/lees graag en reactie,
vrgr Barbara
  • Barbara
  • Barbara's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Btw instellen

19 jan 2012 11:36
#9
hoihoi, btw instellen is mij gelukt!
Per product kan je instellen of dat je het per rekening wilt ect.(dit is bij artikelen en dan de button btw instellingen)
Verder kan je bij winkel, configuratie, prijzen daar specifiek instellen wat je wilt: met btw, of zonder, voor handelaren etc.
  • Barbara
  • Barbara's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Btw instellen

19 jan 2012 15:36
#10

Barbara schreef : hoihoi, btw instellen is mij gelukt!
Per product kan je instellen of dat je het per rekening wilt ect.(dit is bij artikelen en dan de button btw instellingen)
Verder kan je bij winkel, configuratie, prijzen daar specifiek instellen wat je wilt: met btw, of zonder, voor handelaren etc.

En dat werkt? Heb je de BTW dan ook uitgesplitst op de factuur staan / weergegeven bij het afrekenen?
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
  • GeorgeV.
  • GeorgeV.'s berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1800

Btw instellen

09 feb 2012 16:24 - 09 feb 2012 16:44
#11
Hallo lezers, ontwikkelaars en meer...
Ik zit een beetje met het zelfde probleem. Alles werkt en kan BTW op de factuur en in de winkelmand tonen en wordt ook als zodanig berekend. Ik heb echter nog steeds geen oplossing voor het oude systeem. Hier kon je namelijk de prijzen inclusief BTW plaatsen en vervolgens werd er berekend wat de prijs ex BTW was (bij het aanmaken van een product wel te verstaan). Ik heb het idee dat het hier niet meer lukt. Klopt dat of doe ik iets verkeerd door onwetendheid?

Wie kan mij spoedig helpen? Ik ben met een winkel bezig die binnen korte tijd open moet. Ik hoop dat er iemand is die kan helpen.

Vriendelijke groet,
Matthijs van Dijk
HOWECO
Een warme groet,
Matthijs van Dijk
Howeco Design
Laatst bewerkt 09 feb 2012 16:44 door Howeco. Reden: Tekst uitleg verbeterd
  • Howeco
  • Howeco's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

Btw instellen

09 feb 2012 16:51
#12

Howeco schreef : Hallo lezers, ontwikkelaars en meer...
Ik zit een beetje met het zelfde probleem. Alles werkt en kan BTW op de factuur en in de winkelmand tonen en wordt ook als zodanig berekend. Ik heb echter nog steeds geen oplossing voor het oude systeem. Hier kon je namelijk de prijzen inclusief BTW plaatsen en vervolgens werd er berekend wat de prijs ex BTW was (bij het aanmaken van een product wel te verstaan). Ik heb het idee dat het hier niet meer lukt. Klopt dat of doe ik iets verkeerd door onwetendheid?

Wie kan mij spoedig helpen? Ik ben met een winkel bezig die binnen korte tijd open moet. Ik hoop dat er iemand is die kan helpen.

Vriendelijke groet,
Matthijs van Dijk
HOWECO


Wanneer je gebruik wilt maken van Virtuemart 2.0 op een site die voor maart, misschien wel april, live moet dan raad ik dat op basis van mijn bevindingen af.

Ik heb momenteel andere problemen waar ik een draadje voor aan zal maken.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
  • GeorgeV.
  • GeorgeV.'s berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1800
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.956 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie