Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Bestelde producten worden niet getoond in Virtuemart
Bestelde producten worden niet getoond in Virtuemart
31 okt 2017 04:13 - 31 okt 2017 20:11
Ik stel net vast dat onze
webshop
zich vreemd gedraagt.
Ik doe af en toe eens een test door zelf een bestelling in te geven en te kijken of alles nog netjes werkt op onze webshop en merk dat er hier blijkbaar op een bepaald moment iets gebeurd is waardoor er een probleem ontstaan is.
Als ik meerdere producten bestel verschijnt enkel het eerste besteld product in het winkelwagentje. Als ik daarna nog bijkomende producten bestel komen deze niet terecht in de winkelwagen.
Als ik naar de administrator ga en hier selecteer Wis Cache dan zie ik al de bestelde producten wel in het winkelwagentje.
Als ik dan een product extra selecteer en ga weer naar het winkelwagentje verschijnt deze hier niet in. Dan weer via administrator wis cache en het product staat er wel weer in.
Nog vreemder is als ik via mijn smartphone naar de winkelwagen ga van onze webshop, dat ik dezelfde producten zie staan als deze die ik geselecteerd heb via mijn pc.
Ik heb gisteren enkele updates gedaan en dacht dat het hier mee te maken zou hebben gehad. Voorafgaandelijk had ik een backup genomen. Deze backup heb ik terug gesteld en opnieuw geprobeerd, maar ook hier is hetzelfde probleem. Daarna heb ik een nog vroeger backup terug geplaats. Deze was van 11.09. Deze heb ik deze opnieuw geïnstalleerd en geeft hetzelfde probleem.
Ik kan moeilijk geloven dat dit probleem ook reeds bestond op 11.09. Ik heb sindsdien zeker nog bestellingen gehad en zelf ook ingegeven en heb van dit probleem nooit iets gemerkt.
Iemand een idee wat hier misloopt ?
Bijkomend probleem is nu dat ik via Manage Backups van Akeeba mijn backup van 30.10 niet meer zie staan, want anders zou ik deze terug zetten. Kan ik deze nog ergens terug vinden ?
Edit Jelle: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Ik doe af en toe eens een test door zelf een bestelling in te geven en te kijken of alles nog netjes werkt op onze webshop en merk dat er hier blijkbaar op een bepaald moment iets gebeurd is waardoor er een probleem ontstaan is.
Als ik meerdere producten bestel verschijnt enkel het eerste besteld product in het winkelwagentje. Als ik daarna nog bijkomende producten bestel komen deze niet terecht in de winkelwagen.
Als ik naar de administrator ga en hier selecteer Wis Cache dan zie ik al de bestelde producten wel in het winkelwagentje.
Als ik dan een product extra selecteer en ga weer naar het winkelwagentje verschijnt deze hier niet in. Dan weer via administrator wis cache en het product staat er wel weer in.
Nog vreemder is als ik via mijn smartphone naar de winkelwagen ga van onze webshop, dat ik dezelfde producten zie staan als deze die ik geselecteerd heb via mijn pc.
Ik heb gisteren enkele updates gedaan en dacht dat het hier mee te maken zou hebben gehad. Voorafgaandelijk had ik een backup genomen. Deze backup heb ik terug gesteld en opnieuw geprobeerd, maar ook hier is hetzelfde probleem. Daarna heb ik een nog vroeger backup terug geplaats. Deze was van 11.09. Deze heb ik deze opnieuw geïnstalleerd en geeft hetzelfde probleem.
Ik kan moeilijk geloven dat dit probleem ook reeds bestond op 11.09. Ik heb sindsdien zeker nog bestellingen gehad en zelf ook ingegeven en heb van dit probleem nooit iets gemerkt.
Iemand een idee wat hier misloopt ?
Bijkomend probleem is nu dat ik via Manage Backups van Akeeba mijn backup van 30.10 niet meer zie staan, want anders zou ik deze terug zetten. Kan ik deze nog ergens terug vinden ?
Edit Jelle: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- Donamd
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
- Berichten: 269
Bestelde producten worden niet getoond in Virtuemart
31 okt 2017 08:59 - 31 okt 2017 09:02
Ik heb net even twee producten "besteld" en zie ze wel staan:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Heb je ergens cachen aangezet? Zo ja, zet dat eens uit.Als ik naar de administrator ga en hier selecteer Wis Cache dan zie ik al de bestelde producten wel in het winkelwagentje.
Dat is normaal, tenminste als je als dezelfde gebruiker inlogt.Nog vreemder is als ik via mijn smartphone naar de winkelwagen ga van onze webshop, dat ik dezelfde producten zie staan als deze die ik geselecteerd heb via mijn pc.
Is die backup wel geslaagd dan? Je zou nog kunnen kijken of je hem via ftp ziet staan in administrator/components/com_akeeba/backupBijkomend probleem is nu dat ik via Manage Backups van Akeeba mijn backup van 30.10 niet meer zie staan, want anders zou ik deze terug zetten. Kan ik deze nog ergens terug vinden ?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37431
Bestelde producten worden niet getoond in Virtuemart
31 okt 2017 20:03
Wel vreemd dat het bij jou wel lukte. Ik heb nog met een andere computer geprobeerd op een ander netwerk en hier had ik ook hetzelfde probleem. Daarna heb ik bij Algemene Instellingen -> Systeem - > Systeemcache aangepast naar UIT - cachen uitgeschakeld.
Terug getest maar nog steeds zonder resultaat.
Via Extensies -> Plugins -> heb ik Systeem - Pagina Cache uitgeschakeld en nu lijkt het wel in orde te zijn.
Wat betreft de backup heb ik wel de vorige backup van 30/10 terug gevonden in de files.
Ik vermoed dat ik deze kan terug zetten met kickstart ? of kan dit ook nog via Manage Backups ?
Terug getest maar nog steeds zonder resultaat.
Via Extensies -> Plugins -> heb ik Systeem - Pagina Cache uitgeschakeld en nu lijkt het wel in orde te zijn.
Wat betreft de backup heb ik wel de vorige backup van 30/10 terug gevonden in de files.
Ik vermoed dat ik deze kan terug zetten met kickstart ? of kan dit ook nog via Manage Backups ?
- Donamd
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
- Berichten: 269
Bestelde producten worden niet getoond in Virtuemart
31 okt 2017 20:24
Voor zover ik weet kan dat alleen met kickstart.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37431
Bestelde producten worden niet getoond in Virtuemart
01 nov 2017 00:50
Ik heb intussen met Kickstart de backup van 30/10 terug geplaatst en daarna ook hier bij Extensies -> Plugins -> Systeem - Pagina Cache uitgeschakeld en lijkt mij alles weer normaal te zijn.
Is hiermee dus opgelost
Is hiermee dus opgelost
- Donamd
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
- Berichten: 269
Tijd voor maken pagina: 0.745 seconden