Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Opbouw kruimelpad volgens menustructuur en niet volgens VM categorie
30 sep 2024 19:41
Hi,
even mijn omgeving:
Joomla versie 4.4.8
Virtuemart: 4.2.18
Ik zit met de volgende vraag. Ik heb in mijn webshop een product die ik via meerdere categorieën, via verschillende menu-items toon. Het kruimelpad wordt in mijn omgeving netjes opgebouwd volgens de menustructuur die naar mijn product leidt. De shop keert echter terug naar het product in de categorie die als eerste in de backend bij het product gedefinieerd is als de back-toets gedrukt wordt. Dit maakt het verwarrend.
Bijvoorbeeld:
via het menu wordt een brace in de categorie "Sportartikelen" gekozen - pad: winkel > sportrtikelen > tennis
Hetzelfde product wordt ook getoond in de categorie "Braces en ortheses"
Bij het drukken van de backtoets vanuit winkel > sportartikelen > tennis keert de shopt terug naar: winkel > Braces en ortheses > Elleboog en arm omdat deze categorie als 1e bij het product ingevuld staat.
Weet iemand hoe een juiste terugkeer geregeld kan worden?
Dank alvast
even mijn omgeving:
Joomla versie 4.4.8
Virtuemart: 4.2.18
Ik zit met de volgende vraag. Ik heb in mijn webshop een product die ik via meerdere categorieën, via verschillende menu-items toon. Het kruimelpad wordt in mijn omgeving netjes opgebouwd volgens de menustructuur die naar mijn product leidt. De shop keert echter terug naar het product in de categorie die als eerste in de backend bij het product gedefinieerd is als de back-toets gedrukt wordt. Dit maakt het verwarrend.
Bijvoorbeeld:
via het menu wordt een brace in de categorie "Sportartikelen" gekozen - pad: winkel > sportrtikelen > tennis
Hetzelfde product wordt ook getoond in de categorie "Braces en ortheses"
Bij het drukken van de backtoets vanuit winkel > sportartikelen > tennis keert de shopt terug naar: winkel > Braces en ortheses > Elleboog en arm omdat deze categorie als 1e bij het product ingevuld staat.
Weet iemand hoe een juiste terugkeer geregeld kan worden?
Dank alvast
Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.
- AlfredJK
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
30 sep 2024 23:23
En je menustructuur klopt wel?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
01 okt 2024 07:51
Goedemorgen Astrid,
in mijn beleving klopt mijn menustructuur. Vanuit mijn menu-item "Sportartikelen" toon ik een categorie-overzicht van sporten. Het pad staat dan nog goed. Klik ik dan categorie "Tennis" aan dan zie ik mijn producten tbv tennis. Het pad staat dan nog steeds goed. Klik ik dan een een product aan die ook in een andere categorie getoond kan worden (met ook een ander menu-item) dan wordt het kruimelpad naar die categorie ingesteld. Het drukken van de back brengt me dan wel terug naar de tennis producten (sorry dat had ik verkeerd verwoord in mijn vraag) maar de weg via het kruimelpad ben ik kwijt.
in mijn beleving klopt mijn menustructuur. Vanuit mijn menu-item "Sportartikelen" toon ik een categorie-overzicht van sporten. Het pad staat dan nog goed. Klik ik dan categorie "Tennis" aan dan zie ik mijn producten tbv tennis. Het pad staat dan nog steeds goed. Klik ik dan een een product aan die ook in een andere categorie getoond kan worden (met ook een ander menu-item) dan wordt het kruimelpad naar die categorie ingesteld. Het drukken van de back brengt me dan wel terug naar de tennis producten (sorry dat had ik verkeerd verwoord in mijn vraag) maar de weg via het kruimelpad ben ik kwijt.
- AlfredJK
01 okt 2024 10:19En klopt je url dan wel?Klik ik dan een een product aan die ook in een andere categorie getoond kan worden
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
01 okt 2024 12:42
Tot aan de producten in de categorie tennis is de URL nog goed. Klik ik dan een product aan om naar de detailpagina van het tennis product te gaan dan verandert ook de URL naar de andere categorie.
- AlfredJK
01 okt 2024 13:24
Hai Astrid,
ik heb nog even verder gezocht en gelezen, maar ik moet dit probleem denk ik oplossen door de Canonical categorie te zetten. Deze zet het kruimelpad altijd bij de hoofd categorie waartoe een bepaald product hoort.
ik heb nog even verder gezocht en gelezen, maar ik moet dit probleem denk ik oplossen door de Canonical categorie te zetten. Deze zet het kruimelpad altijd bij de hoofd categorie waartoe een bepaald product hoort.
- AlfredJK
01 okt 2024 13:51
Dat heeft niks met canonical te maken. VM genereert zelf canonical url's als een product in meerdere categorieën voorkomt, maar die zijn alleen maar nuttig voor zoekmachines (voorkomen duplicate content).
Gebruik je de standaard VM template of een commerciële template? Het zou namelijk ook nog een fout in je template kunnen zijn Ik kan het echt niet reproduceren namelijk.
Gebruik je de standaard VM template of een commerciële template? Het zou namelijk ook nog een fout in je template kunnen zijn Ik kan het echt niet reproduceren namelijk.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
01 okt 2024 13:56 - 01 okt 2024 13:59
Ik heb een commerciële template. Ik zal de vraag daar ook eens droppen. Als de canonical overigens gezet wordt dan wordt het kruimelpad wel steeds gezet op de hoofdcategorie van het product.
- AlfredJK
Tijd voor maken pagina: 0.699 seconden