Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Taal van datum (Calander Field) DJClassified

Taal van datum (Calander Field) DJClassified

16 nov 2016 14:55
#1
Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en vandaar stel ik me kort voor.
Mijn naam is Mike Sterk en ik heb volledig nieuw in het bouwen van Joomla websites.
Wel met een ICT achtergrond begonnen aan dit avontuur maar loop nu eigenlijk nog maar tegen 1 probleem op.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen om een oplossing te vinden.

We hebben een Joomla! 3.6.4 versie website draaien.
We gebruiken onder anderen DJ Classifield om een verbouwde advertentie pagina te gebruiken als profiel pagina.
Op de profiel pagina maken we gebruik van een geboorte datum veld. (een date Veld)
Het geboortedatum veld is een extra veld aangemaakt in DJ Classifield. (zie ook bijlage)

Het probleem is dat de maand niet in het Nederlands word weergegeven op de profiel pagina.

Ik heb geprobeerd met verschillende Overrides de maand July aan te passen naar Juli (July even als voorbeeld) maar dit wil allemaal niet helpen. Ook de site Cache leeg gegooid in de hoop dat dit nog zou helpen maar helaas.

Ook heb ik met windows Grep naar de maand July gezocht en steeds per bestand aangepast en geprobeerd. Allemaal heeft het geen zin. Ik blijf de Engelse maand benamingen houden.
Dit moet toch makkelijker kunnen?
Uiteraard zijn alle wijzingen telkens weer terug gezet :cheer:
Is er iemand die een idee heeft waar dit hem in kan zitten en of het op te lossen is.

Alvast bedankt
Mike

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Mike1982
  • Mike1982's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Taal van datum (Calander Field) DJClassified

16 nov 2016 15:26
#2
Hallo Mike1982,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Heb je al bij de makers geïnformeerd? Het is tenslotte een commerciële extensie. Het kan ook nog zijn dat je de override niet op de juiste manier toepast. Als je July zoekt in de Engelse taalbestanden en daar een override maakt terwijl je sitetaal op Nederlands staat, dan gaat dat niet werken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Taal van datum (Calander Field) DJClassified

16 nov 2016 15:42
#3
Hoi Astrid,

Bedankt voor je reactie.

Het onderdeel profiel pagina is een stukje maatwerk en door een bedrijf ingericht is.
Daar heb ik dit probleem ook gemeld.
Helaas zijn zij er nog niet uit waar het probleem in zit.
Vermoedelijk zullen zij dit weer melden bij dj extensions en wacht ik daar nu op.
Het lijkt mij toch dat het ergens uit een bepaalde ini file moet komen of wat dan ook.
Volgens mij staat de DJ Classifield site op gb-GB maar hebben ze in de nl-NL.com_djclassifield.ini de taal aanpassingen zitten.
Hij lijkt dus gewoon de Engelse Calander te pakken en ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat kan omzetten of eventueel tijdelijk kan vertalen.
Als ik overigens bij de overrides zoek in NL-nl site dan vind ik wel netjes de Nederlandse maand benamingen. (misschien niet de juiste maar ze staan er wel)
:(

Ik wil deze week graag live met de website en had stiekem de hoop dat iemand op dit forum wellicht een oplossing weet.
  • Mike1982
  • Mike1982's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Taal van datum (Calander Field) DJClassified

16 nov 2016 16:15
#4
Als het maatwerk is van een derde partij dan wordt het echt lastig om er ook maar iets zinvols over te zeggen. Maar wel vreemd dat ze dan zelf de oplossing niet hebben. Hier staat wel meer over datum/tijdweergave in Joomla, maar weet niet of je daar iets aan hebt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Taal van datum (Calander Field) DJClassified

16 nov 2016 16:38
#5
Bedankt Astrid,

Helaas gaat dit artikel puur over de format of te wel de opmaak van je datum veld.
Helaas kan ik hier niet uithalen wat er voor zorgt dat het profiel geen Nederlandse maand benamingen overneemt.
  • Mike1982
  • Mike1982's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Taal van datum (Calander Field) DJClassified

16 nov 2016 16:40
#6
Ik neem aan dat de maatwerk-ontwikkelaars ergens iets toegevoegd hebben in een view om de datum zo te tonen. Dus daar zou het dan volgens mij fout moeten gaan. Dus je zult in de extra code moeten duiken om meer duidelijkheid te krijgen denk ik.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.809 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie