Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Backup maken en updaten

Backup maken en updaten

16 mrt 2012 18:02 - 16 mrt 2012 18:04
#1
Beste allemaal,

Ik ben geheel nieuw hier en heb een paar vragen waar ik niet uit kom.

Sinds 1 november hebben wij (mijn compagnon en ik) een webshop overgenomen. Maar ik krijg steeds problemen doordat klanten dus niet kunnen betalen via Ideal. Nu heb ik contact gehad met Chill creations en die zeggen dat ik mijn ccidealVM moet gaan updaten. Ik heb nu versie 1.1.8 en deze zou dus te upgraden zijn naar 2.0 zover ik kan zien.

De versie van Joombla wat ik gebruik is 1.5.23.

Nu ben ik een totale leek :blink: voor wat betreft websites en dergelijke en hopelijk kan iemand mij het een beetje in "normaal" nederlands :whistle: uitleggen wat ik precies moet doen.

Nu wordt mij dus ook aangeraden wat ik her en der gelezen heb om eerst een backup te maken maar weet niet hoe dat moet. Kan ook geen knopje vinden in joombla of in de VM met backup iod.

En hoe moet ik na de backup de VM updaten ?


Ik hoop dat iemand hier zijn tijd wil verdoen om mij te helpen :) zodat ik weer tevreden klanten heb.

Vr. Gr. Remco
Laatst bewerkt 16 mrt 2012 18:04 door MD-Performance.
Discussie gesloten.
  • MD-Performance
  • MD-Performance's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

Backup maken en updaten

16 mrt 2012 18:40
#2
Hoi Remco,

De actuele versies zijn:

Joomla 1.5.25
VirtueMart 1.1.9
ccIdeal Virtuemart 2.2.11

Ik vermoed dat zij de laatste bedoelen. De andere updates zijn overigens ook aan te bevelen.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Backup maken en updaten

16 mrt 2012 19:29
#3
Hoi Remco,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Er is een uitstekende Joomla extensie die je kunt downloaden Dus Akeeba backup 3.4.1 en de description pdf

de Akeeba backup kan je installeren via de Joomla backend > Extensies > installeer
De fijne instellingen lees je in description.pdf.

Als je dan een backup maakt van de gehele website inclusief database dan zal daar ook het gedeelte van Virtuemart bijzitten.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Backup maken en updaten

18 mrt 2012 19:11
#4
Beste otto en anne

Bedankt voor jullie reactie's ik ga het eens proberen om de boel up te daten

Gr. remco
Discussie gesloten.
  • MD-Performance
  • MD-Performance's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.990 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie