Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Fout melding

Fout melding

28 apr 2012 00:37
#1
Krijg deze foutmelding en zag dat er hier nog iemand met de zelfde foutmelding was.

vmdebug self::$_jpConfig->lang nl_nl
vmdebug vmTime: loadConfig db no:
  • René Mendel
  • René Mendel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15

Fout melding

28 apr 2012 09:19
#2
Hi René,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Welke joomla versie heb je en welke VM versie?
Kijk eens of het helpt als je (nadat je een backup hebt gemaakt) bij Gereedschap > Update/migratie de optie "Installeer tabellen of indien noodzakelijk deze bijwerken" gebruikt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37440

Fout melding

28 apr 2012 09:49
#3
Astrid,

Heb gedaan wat je zij en krijg nu deze melding.

TIMESTAMP NOT NULL DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP ON UPDATE CURRENT_TIMESTAMPTable updated: Tablename jos_virtuemart_waitingusers dropped: 0 altered: 1 added: 0
Database updated
vmdebug self::$_jpConfig->lang nl_nl
vmdebug vmTime: loadConfig db no: 0.016592025756836

Mijn Joomla versie is 1.5.26 en VM 2.0.6

Heb de migratie naar VM op mijn laptop gedaan maar kon daarna ook niet geinstalleerd krijgen op de live site. Heb toen op een andere pc de backup geprobeerd te zetten werkte ook niet
De nummers/getallen van het db nummer veranderen ook elke keer
Groet René
  • René Mendel
  • René Mendel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15

Fout melding

28 apr 2012 10:02
#4
Voor zover ik kan zien is dit normaal. Je hebt foutopsporing aan staan bij configuratie. Die kan je uitzetten en dan is de melding verdwenen. Ik zie hem alleen als ik foutopsporing aanzet en VM werkt gewoon goed. Daarnaast staat het in het blauw dus ik ben er 99% zeker van dat het gewoon een melding is, net als de eerste regel.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37440

Fout melding

28 apr 2012 10:10
#5
Astrid,

bedankt voor de uitermate snelle mannier van reageren ga dan opnieuw proberen om deze op mijn andere pc te installeren en als dat goed gaat om hem live te maken.

René
  • René Mendel
  • René Mendel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15

Fout melding

25 mei 2012 10:59 - 25 mei 2012 11:05
#6
Aldoende leert me niet begrepen dat je moet aangeven dat het probleem tot het verleden behoort ook dit is met het aanpassen van de DB opgelost.

in de database gedeelt VM heb ik alle records na gekeken onder het tabblad structuur bij TYPE en gecontrolleerd of er char zijn hoger dan 255 en als ze hoger waren gewijzigd naar 255 de maximale hoeveelheid die de DB aankan en lijkt het probleem opgelost.
Denk er aan:
In VM gereedschap niet meer gebruiken database aanpassen of herstellen anders kun je alles weer opnieuw doen.
  • René Mendel
  • René Mendel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.764 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie