Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

AIO Installer gaat mis / verzend & betaalmethoden toevoegen

AIO Installer gaat mis / verzend & betaalmethoden toevoegen

04 jun 2012 15:56 - 04 jun 2012 15:58
#1
Ik krijg bij de AIO installer de melding:

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /home/user/domains/domain.nl/public_html/libraries/joomla/filesystem/archive/tar.php on line 146

En bij meerdere nieuwe pogingen krijgen ik soms ook een wit scherm ipv een foutmelding.

Vervolgens concludeer ik dat de AIO het niet gedaan heeft omdat er bij verzendmethoden en betalingsmethoden niets staat. Bij het toevoegen van een verzendmethode krijg ik bijvoorbeeld vooraf deze waarschuwing:

Er zijn geen verzendplugins geïnstalleerd, ga alstublieft naar dev.VirtueMart.net/projects/VirtueMart/files en download / installeer mod_virtuemart_allinone

En bij het toch toevoegen:
vmError: TableShipmentmethods COM_VIRTUEMART_SHIPMENT_JPLUGIN_ID in het record ontbreekt! Kan het record niet opslaan zonder COM_VIRTUEMART_SHIPMENT_JPLUGIN_ID.
vmError: VmTableData::store failed - Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY' SQL=INSERT INTO `dwavh_virtuemart_shipmentmethods_nl_nl` (`virtuemart_shipmentmethod_id`,`shipment_name`,`shipment_desc`,`slug`) VALUES ('0','PostNL','PostNL','postnl')
vmError: TableShipmentmethods COM_VIRTUEMART_SHIPMENT_JPLUGIN_ID in het record ontbreekt! Kan het record niet opslaan zonder COM_VIRTUEMART_SHIPMENT_JPLUGIN_ID.

Vertaling is ook niet alles.... maar goed...

Klopt mijn conclusie dat dit komt door een niet goed lopende AIO installer? En hoe zou ik dat kunnen oplossen dan?
Laatst bewerkt 04 jun 2012 15:58 door Hasse.
Discussie gesloten.
  • Hasse
  • Hasse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 60

AIO Installer gaat mis / verzend & betaalmethoden toevoegen

04 jun 2012 16:17
#2
Je conclusie klopt niet. AIO installeert gewoon goed. Dus of serverinstellingen of je server heeft problemen met het .tar.gz bestand (als je dat hebt gebruikt). Dat kan je oplossen door het lokaal uit te pakken en dan te comprimeren naar .zip.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

AIO Installer gaat mis / verzend & betaalmethoden toevoegen

04 jun 2012 16:27
#3
Mijn conclusie klopt dus wel zul je bedoeld hebben. AIO installeerd niet goed. Uitpakken en zelf opnieuw zippen loste eerste ook niets op, nadat ik de /tmp map leeg gooide deed ie het wel (met mijn zelf gezipte versie). Kan nu ook verzendmethoden toevoegen, dus het is opgelost.
Discussie gesloten.
  • Hasse
  • Hasse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 60
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.006 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie