Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Standaard verzendmethoden en betaalmethoden en rekenregels

01 jul 2012 09:04
Goedemorgen,

Wat ik zoek kon ik nog niet elders vinden, dus maar even gevraagd:

Ik heb lokaal onder Xampp joomla 2.5.6 en sinds vanmorgen vm 2.08

In VM 1.5 zitten standaard al verzendmethoden en betaalmethoden en de logische rekenregels voor BTW en ook hoe dat uitpakt met niet-EU-klanten bijvoorbeeld, si allemaal voorgeprogrammeerd.

Nu lijkt het alsof we dat allemaal zelf moeten gaan maken. Dat is ten eerste erg omslachtig, maar daarmee wordt ook aan iedere webshop zelf overgelaten om dat te doen. Ik kan me niet voorstellen dat een pakket als vm daar niet standaarden voor heeft. Heb ik iets gemist?

Ik zag wel dat misschien het stukje "aio" niet goed geïnstalleerd kon zijn, maar dat heb ik vanochtend ook opnieuw gedaan (alles was blauw - dus goed) en ik zie domweg niet al bestaande regels.

Vriendelijke groet,

Eric

01 jul 2012 20:30
Wat je zegt klopt. Er is inderdaad veel aan gesleuteld en een aantal zaken zijn niet meer standaard aanwezig in Virtuemart.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
  • GeorgeV.
  • GeorgeV.'s berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

01 jul 2012 20:36
Dank George,

Heb jij het idee dat ze er ook niet zullen komen?

Het zal toch zo zijn dat nu iedereen zijn BTW-regels moet invoeren en dan alle landen moet in of uitschakelen voor de betreffende regel. Verzendmethoden configureren zou ook zo veel gemakkelijker zijn als je alleen landen, gewichten en bedragen zou hoeven veranderen.

Ik begrijp niet dat daar niet tenminste algemene standaarden voor zijn ontwikkeld. Of kunnen de oude instellingen en plugins nog weer gebruikt worden?

Vriendelijke groet,

Eric

01 jul 2012 21:26
Nee, datgene wat je zegt is correct en moet je zelf instellen.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
  • GeorgeV.
  • GeorgeV.'s berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.684 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie