Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

kan niet meer inloggen na upgrade en image probleem

04 okt 2012 14:21
Ik heb deze week het voor elkaar gekregen dat ik een Joomla/VM shop van Joomla 1.5 en VM 1.1 naar Joomla 2.5 en VM 2.0 heb gemigreerd. Een hele klus!

Een heel aantal zaken moet ik nog verbeteren, en heb ik al gedaan, maar daar kom ik denk ik wel uit. Er zijn 2 dingen die me echt niet goed lukken:
  • Als ik probeer te bestellen, dan moet ik op een gegeven moment inloggen. Dat lukt niet met mijn oude gegevens. Als ik een nieuwe naam aanmaak, krijg ik die niet te zien in gebruikersbeheer. In de database staan wel de oude gebruikers, niet de nieuwe. Bij password (in de database) staan heel veel tekens ingevuld, niet het echte password, maar dat zal ook wel niet de bedoeling zijn denk ik.
  • Ander probleem is de productafbeeldingen. Deze heb ik via ftp in de juiste map gezet. Ik zie in VM bij de afbeeldingen staan. Ze staan alleen niet bij de producten op het tabblad afbeeldingen. In de database staan wel afbeeldingen bij de producten vermeld. Dus hoe kan dit? Ik kan ze ook wel weer 1 voor 1 gaan toevoegen, maar dat is ook lastig, want als ik bij een product een afbeelding wil plaatsen, dan zie ik maar 16 afbeeldingen en niet allemaal.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, vooral het inloggen is erg belangrijk, anders kunnen ze niet bestellen. De site kun je hier vinden.
  • jecrvali
  • jecrvali's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

06 okt 2012 16:53
Heb je dit al geprobeerd voor je afbeeldingen?
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Dat van die gebruiker begrijp ik niet helemaal. Ik heb even een gebruiker JoomlaNLTest aangemaakt en bevestigd op jouw site. Zie je die wel?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

07 okt 2012 17:25
Hoi Astrid,

Dank je dat je ernaar hebt willen kijken.

Dat van die afbeeldingen heb ik inderdaad al een aantal maal geprobeerd. Ik heb het gevoel dat het teveel data is en dat ik de MB's moet vergroten, maar dat krijg ik niet voor elkaar.

Ik heb wel een bericht gekregen dat je je aangemeld heb. Als ik in gebruikersbeheer kijk, zie ik je wel staan maar met rode rondjes bij ingeschakeld en geactiveerd. Hij herkent je dus wel, maar je bent niet actief. Ik denk dat je nu ook niet kunt inloggen met je gegevens.

Groet, Jeannette
  • jecrvali

08 okt 2012 12:21
Bij gebruikersbeheer had ik in de opties staan dat men zichzelf moet registreren. Dat heb ik nu veranderd in "geen". Ik kan wel een nieuwe klant aanmaken, maar ontvang geen mailtje daarover, terwijl ik dat wel heb ingesteld.
Verder zie ik ook geen bestelling staan als ik een bestelling doe. Dus het loopt nog niet lekker allemaal.
Ga maar weer verder stoeien.

Ik heb nog 2 webshops die ik moet over zetten, dus ik hoop wel dat het lukt, vooral omdat er 1 hele grote webshop bij zit.
  • jecrvali
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.643 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie