Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

btw bij gasten

btw bij gasten

05 okt 2012 21:10
Mijn site heeft bijna 1 jaar goed gewerkt op VM1. Deze week zijn we overgegaan naar VM2 en waar ik tegenaan loop is de btw. Er moet 21% gerekend worden voor klanten uit EU en 0% voor klanten buiten EU. Ik heb daarom dus 2 rekenregels gemaakt voor de btw, waarbij de 21% voor EU-landen en 0% voor de rest.

Dit werkt allemaal prima, helaas alleen als je ingelogd bent! Als ik uitlog en de shop als gast bekijk, zijn alle instellingen ongedaan en zie ik de prijzen ex. btw. Pas als ik weer inlog, rekent VM2 de juiste btw en prijzen.

Geen probleem zou je denken misschien, dan zet je gewoon ergens duidelijk dat de prijzen ex btw zijn en dat het bij het afrekenen goed berekend wordt. Maar ik las ergens dat dit wettelijk verboden is als je aan consumenten levert. Lever je vooral aan zakelijke afnemers dan mag het weer wel.

Hoe kan ik dit oplossen?
  • Faith84
  • Faith84's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

btw bij gasten

06 okt 2012 09:51
Volgens mij is dit niet op te lossen.
- Als je inlogt ben je bekend en kun je de juiste prijs toewijzen op basis van land.
- Als gast ben je onbekend en moet je dus BTW berekenen.

Je kunt eventueel ervoor kiezen om een prijs inclusief BTW en een exclusief BTW te tonen.

Kijk hier voor een voorbeeld.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.676 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie