Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Is de database structuur dezelfde na een update?
24 jan 2013 16:47 - 24 jan 2013 16:48
Wij hebben zéééér dringend iemand nodig die ons kan helpen met het upgraden van onze Joomla en VM versie!
Aangezien niemand reageert, moet ik het zélf doen morgen ASAP. Laat ons zeggen dat de CEO redelijk kwaad is
Kan ik een nieuwe Joomla 2.5 en VirtueMart 2.0 installeren en dan een koppeling leggen met de oude database van Joomla en VM? Of zijn die tabellen qua structuur gewijzigd? Indien niet, installeer ik een blank Joomla/VM site en koppel ik deze aan de oude database. Zou dit lukken denk je?
Aangezien niemand reageert, moet ik het zélf doen morgen ASAP. Laat ons zeggen dat de CEO redelijk kwaad is
Kan ik een nieuwe Joomla 2.5 en VirtueMart 2.0 installeren en dan een koppeling leggen met de oude database van Joomla en VM? Of zijn die tabellen qua structuur gewijzigd? Indien niet, installeer ik een blank Joomla/VM site en koppel ik deze aan de oude database. Zou dit lukken denk je?
- TBlom
- Heeft onderwerp gestart
- Bezoeker
24 jan 2013 16:58
Dit gaat niet werken. Joomla 2.5 heeft bijvoorbeeld een heel andere database structuur dan Joomla 1.5. Jupgrade kan je helpen met de migratie van Joomla. Alleen de standaard extensies van Joomla en het content worden meegenomen. Hoe je VM upgrade is weer een ander verhaal. Op de website van VM kun je hierover meer lezen. De hele migratie naar Joomla 2.5 zal niet in 1 dag gedaan zijn. Ook de template moet worden aangepast aan 2.5.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
24 jan 2013 17:20 - 24 jan 2013 17:24
Hallo TBlom,
Volgens mij is een vraag op de marktplaats sectie van dit forum op zijn plaats.
Het schakelen van versie Joomla 1.5.x/VirtueMart 1.1.x naar Joomla 2.5.x/VirtueMart 2.0.x is een niet simpel en zeker niet voor iedereen uit te voeren.
Controleer voordat je begint of de host aan de specificaties van voor Joomla 2.5, VirtueMart 2.0 en de verder gebruikte extensies voldoet.
De vervolg stappen zijn:
1. Begin ten allen tijde met een goede backup te maken en deze veilig te stellen.
2. Update Joomla en alle gebruikte extensies naar de laatste versie.
3. Upgrade VM van 1.1.x -> 2.0.x
4. Upgrade Joomla van 1.5.26 -> 2.5.x
5. Pas de gebruikte templates aan.
6. Installeer alle extensies in Joomla 2.5.8
7. Uitgebreid testen.
8. Backup maken.
De tijd die je hiermee bezig bent is sterk afhankelijk van de omvang van de site en shop.
Volgens mij is een vraag op de marktplaats sectie van dit forum op zijn plaats.
Het schakelen van versie Joomla 1.5.x/VirtueMart 1.1.x naar Joomla 2.5.x/VirtueMart 2.0.x is een niet simpel en zeker niet voor iedereen uit te voeren.
Controleer voordat je begint of de host aan de specificaties van voor Joomla 2.5, VirtueMart 2.0 en de verder gebruikte extensies voldoet.
De vervolg stappen zijn:
1. Begin ten allen tijde met een goede backup te maken en deze veilig te stellen.
2. Update Joomla en alle gebruikte extensies naar de laatste versie.
3. Upgrade VM van 1.1.x -> 2.0.x
4. Upgrade Joomla van 1.5.26 -> 2.5.x
5. Pas de gebruikte templates aan.
6. Installeer alle extensies in Joomla 2.5.8
7. Uitgebreid testen.
8. Backup maken.
De tijd die je hiermee bezig bent is sterk afhankelijk van de omvang van de site en shop.
- Otto
- Bezoeker
24 jan 2013 17:58
Als Virtuemart 2.0.x te lastig is, dan kun je ook overwegen om over te stappen naar
Mijoshop
. Dat is een goede en zeer gebruiksvriendelijke webshop gebaseerd op Opencart.
Het is wel een commerciële extensie, maar de ondersteuning is super.
-Als je het eerst installeert op je oude 1.5 site, dan kun je de gegevens van virtuemart eenvoudig inlezen in
Mijoshop.
-Vervolgens maak je een export van deze gegevens.
-Maak een nieuwe website op basis van Joomla 2.5.x en installeer Mijoshop hierin
-Importeer vervolgens de gegevens die je eerder hebt geëxporteerd in je nieuwe webshop.
-met ftp nog even de images overzetten en je bent voor een groot deel klaar.
Het is wel een commerciële extensie, maar de ondersteuning is super.
-Als je het eerst installeert op je oude 1.5 site, dan kun je de gegevens van virtuemart eenvoudig inlezen in
Mijoshop.
-Vervolgens maak je een export van deze gegevens.
-Maak een nieuwe website op basis van Joomla 2.5.x en installeer Mijoshop hierin
-Importeer vervolgens de gegevens die je eerder hebt geëxporteerd in je nieuwe webshop.
-met ftp nog even de images overzetten en je bent voor een groot deel klaar.
- Peter
- Algemeen Moderator
25 jan 2013 09:22
Hier is waar het verkeerd loopt: Upgrade VM van 1.1.x -> 2.0.x
Ik heb de tutorial gevolgd, maar opeens stopt het. De pagina van VM geeft een error.
Kan ik een Joomla expert bellen?
Dit is een dringend probleem.
Ik heb de tutorial gevolgd, maar opeens stopt het. De pagina van VM geeft een error.
Kan ik een Joomla expert bellen?
Dit is een dringend probleem.
- TBlom
- Bezoeker
25 jan 2013 09:33
Ik denk dat je de doelstelling van dit forum niet helemaal begrijpt. Je kunt hier je vragen stellen en aan de hand van de gegeven antwoorden zelf aan de slag gaan. We hebben een marktplaats gedeelte voor het plaatsen van commerciële opdrachten (waar je je aanvraag ook geplaatst hebt), maar ook daar ben je dus afhankelijk van reacties van leden.
Dit is dus geen helpdesk!
Als je problemen hebt waar je met behulp van dit forum niet uitkomt, dan zit er niets anders op je vraag te stellen op het forum van de makers of je vraag op een van de vele freelance sites te plaatsen in de hoop dat je daar iemand vindt die dit probleem tegen betaling voor je op kan lossen.
Dit is dus geen helpdesk!
Als je problemen hebt waar je met behulp van dit forum niet uitkomt, dan zit er niets anders op je vraag te stellen op het forum van de makers of je vraag op een van de vele freelance sites te plaatsen in de hoop dat je daar iemand vindt die dit probleem tegen betaling voor je op kan lossen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
25 jan 2013 10:00 - 25 jan 2013 10:01
Je hebt toch wel voor de upgrade van VM een backup gemaakt? Dit is een belangrijke stap voordat je aan een upgrade begint.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
25 jan 2013 10:13 - 25 jan 2013 10:15
Dat heb ik gedaan.
Astrid: ik vraag gewoon of jullie geen Joomla experts kennen die ik rechtstreeks kan bereiken?
Iets wat je kan verwachten van een forum dat al jaren actief is.
Geld is hier niet het probleem.
Als er andere plaatsen zijn waar ik Joomla experts kan vinden, dan hoor ik dat graag.
Het forum van de makers? De makers van Joomla?
Dus op het Joomla forum? Dan zit ik toch goed
Astrid: ik vraag gewoon of jullie geen Joomla experts kennen die ik rechtstreeks kan bereiken?
Iets wat je kan verwachten van een forum dat al jaren actief is.
Geld is hier niet het probleem.
Als er andere plaatsen zijn waar ik Joomla experts kan vinden, dan hoor ik dat graag.
Het forum van de makers? De makers van Joomla?
Dus op het Joomla forum? Dan zit ik toch goed
- TBlom
- Bezoeker
25 jan 2013 10:25In jouw geval bedoel ik de makers van VM natuurlijk. Je hebt blijkbaar problemen met het updaten van hun extensie.Het forum van de makers? De makers van Joomla?
De joomla-experts die hier actief zijn reageren blijkbaar niet op jouw vraag in het marktplaats forum. Ik persoonlijk weet gewoon te weinig van VM om deze klus aan te pakken helaas.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.761 seconden