Goedendag nvomedia,
Ik zat/zit met hetzelfde probleem.
Voor mij was het belangrijkste om de gebruikers en hun orders mee te nemen. De producten wilde ik opnieuw maken, omdat ik custom attributes had.
Zoals altijd en iedereen wel zegt. Maak backups! ook in de stappen zoals hieronder staat beschreven.
Ik heb in mijn eerste test in ieder geval het volgende gedaan. Eerst een backup van mijn live site gedaan naar een lokale setup. Daarna de volgende stappen gedaan.
Complete Guide for Joomla 1.5.26-2.5.X & VM1.X TO VM2.X MIGRATION
Daarna in stap 5 voor je VM upgrade.
Migrate Virtuemart 1.1.9 to Version 2.0 - updates
Indien je alles gemigreerd hebt, zie je in je database twee prefixen. Een startend met JOS_tabellen en een met xxxxx_tabellen. De Jos is de standaard Joomla 1.5 (1.x) prefix. De nieuwe prefix is van de nieuwe joomla en VM setup.
Daarna maak ik een nieuwe site van het begin, maar dit hoeft niet als je de subdomein goed genoeg vind. Dan kan je deze backupen met Akeeba en plaatsen waar je maar wil.
Ik kopieer de Media files van images/stories/virtuemart naar de nieuwe site.
Met phpmyadmin kopieer ik alle xxx_Virtuemart tabellen en alle user tabellen van Joomla naar de nieuwe site. (ik moet nog even kijken welke dat waren) en dan heb ik alle orders/producten/users in een nieuwe omgeving.
Mvg,
Enriko