Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Upgrade van 1.1.9 naar 2.0.18

Upgrade van 1.1.9 naar 2.0.18

12 mrt 2013 14:32
#1
Hallo allemaal,

Ik probeer een webshop up te graden van 1.1.9 naar 2.0.18. Normaal gesproken zou dit geen probleem moeten zijn maar dit is er aan de hand:

Omdat er meerdere problemen met de site waren heb ik besloten te website up te graden van Joomla 1.5 naar 2.0. Omdat ook de server problemen gaf ben ik de website helemaal opnieuw aan het bouwen op de nieuwe server. (Als alles rond is zet ik het domein om).

Ik heb in de nieuwe omgeving dus nu Virtuemart 2.0.18 draaien maar ik wil graag de data uit de 1.1.9 versie hierin hebben. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, (CSVi, phpMyAdmin export/import) maar dat wil niet werken. CSVi, geeft een fout bij het importeren (php errors), en via de database komen de producten/orders/etc er gewoon niet bij te staan.

Hebben jullie misschien een manier waarop ik dit moet/kan oplossen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Discussie gesloten.
  • nvomedia
  • nvomedia's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 1

Upgrade van 1.1.9 naar 2.0.18

14 mrt 2013 14:38
#2
Goedendag nvomedia,

Ik zat/zit met hetzelfde probleem.
Voor mij was het belangrijkste om de gebruikers en hun orders mee te nemen. De producten wilde ik opnieuw maken, omdat ik custom attributes had.

Zoals altijd en iedereen wel zegt. Maak backups! ook in de stappen zoals hieronder staat beschreven.
Ik heb in mijn eerste test in ieder geval het volgende gedaan. Eerst een backup van mijn live site gedaan naar een lokale setup. Daarna de volgende stappen gedaan.
Complete Guide for Joomla 1.5.26-2.5.X & VM1.X TO VM2.X MIGRATION

Daarna in stap 5 voor je VM upgrade.
Migrate Virtuemart 1.1.9 to Version 2.0 - updates
Indien je alles gemigreerd hebt, zie je in je database twee prefixen. Een startend met JOS_tabellen en een met xxxxx_tabellen. De Jos is de standaard Joomla 1.5 (1.x) prefix. De nieuwe prefix is van de nieuwe joomla en VM setup.

Daarna maak ik een nieuwe site van het begin, maar dit hoeft niet als je de subdomein goed genoeg vind. Dan kan je deze backupen met Akeeba en plaatsen waar je maar wil.

Ik kopieer de Media files van images/stories/virtuemart naar de nieuwe site.
Met phpmyadmin kopieer ik alle xxx_Virtuemart tabellen en alle user tabellen van Joomla naar de nieuwe site. (ik moet nog even kijken welke dat waren) en dan heb ik alle orders/producten/users in een nieuwe omgeving.

Mvg,

Enriko
Discussie gesloten.
  • Enriko
  • Enriko's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.867 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie