Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Na updaten Virtuemart 1.9 naar 2.0.20b

Na updaten Virtuemart 1.9 naar 2.0.20b

25 mrt 2013 21:22
#1
Goedeavond,

ik heb zo juist virtuemart geupdate van 1.9 naar 2.0.20b waarbij ik de eerste keer een foutmelding kreeg dat hij de map niet kon aanmaken, de tweede poging ging hij er moeite loos door geen echter mis ik virtuemart link in menu "component" in het backend ineens. het enige wat ik hier wel in vind is "virtue-aio".

de site werkt naar behoren maar het word lastig om hier nog veranderingen en bestellingen te controleren.

ik gebruik :
Joomla! 2.5.9 Stable [ Ember ] 4-February-2013 14:00 GMT
PHP gebouwd op Linux vserver48.axc.nl 2.6.18-374.12.1.el5.lve0.8.54PAE #1 SMP Wed Jan 4 19:42:48 EET 2012 i686
Database versie 5.5.30

Altijd perfect gewerkt alleen jammer dat ik het nu mis.
Discussie gesloten.
  • tommielensink
  • tommielensink's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

Na updaten Virtuemart 1.9 naar 2.0.20b

25 mrt 2013 23:15 - 26 mrt 2013 13:02
#2
Hoi Tommie Lensink,

Heb je al een keer je database gerepareerd? (Extensiebeheer > tabblad Database klikken op de blauwe knop in de werkbalk) en onder Ontdekken ook niet?
En Onderhoud > database tabellen ingecheckt?


Zo ja dan het volgende:
Onder Extensiebeheer > tabblad Beheren noteer de extensie-ID van Virtuemart component (staat in de kolom helemaal rechts) noteren op een stukje papier

Inloggen in je database via phpMyAdmin en zoek in de tabel xxx_menu (xxx staat voor jouw db-voorzetsel) naar
com_virtuemart in klik op het kleine stiftje om de tabel te wijzigen en dan in het veld "component_id" vul je het component-ID in dat je eerder hebt genoteerd op je papiertje.

Een 2e optie is in de db-tabel xxx_extensions het "component_id" invullen

MAAK EERST EEN GOEDE BACKUP!!
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 26 mrt 2013 13:02 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Na updaten Virtuemart 1.9 naar 2.0.20b

26 mrt 2013 20:06
#3
Goedeavond Anne,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie, ik heb na het updaten eerst mijn database gerepareerd,en gecontroleerd of alle data base tabellen zijn ingecheckt.
Helaas geen effect of verandering.

Toen op jou advies heb ik in myPHPadmin ingelogd waarbij ik de zenuwen krijgt omdat ik hier niet zo bekend ben, maar met jou tekst en uitleg kwam het goed ben ben naar xxx_menu gegaan en kon hier geen VirtueMart vinden wel de VirtueMart_aio. Ik heb maar besloten om deze te kopiëren en VirteuMart_aio naam te veranderen naar VirteuMart en heb de ID (welke te vinden was bij extensie beheer). Na het opslaan en het refressen van Backend stond VirteuMart er weer bij.

Hierna heb ik gekeken bij Extensie beheer en zie het volgende staan;
VirtueMart versie 2.0.18a
VirtueMart_allinone versie 2.0.18b

Dus ik dacht ik ga hem nogmaals updaten maar ik krijg dan de foutmelding :
-1 - Er deed zich een fout voor.

Kan geen doelmap aanmaken

Terug naar controlepaneel

Wat gaat er nu nog fout?
Discussie gesloten.
  • tommielensink
  • tommielensink's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

Na updaten Virtuemart 1.9 naar 2.0.20b

27 mrt 2013 19:46
#4
Hoi,

De foutmelding

-1 - Er deed zich een fout voor.

Kan geen doelmap aanmaken

Terug naar controlepaneel

herken ik een hoster ken diens server die niet zo erg Joomla vriendelijk is ingesteld.

Het heeft te maken met de bestanden bij de hoster. Log in in DirectAdmin en dan via de Filemanager de bestandsmappen de eigenaarsrechten resetten (d.w.z. van Apache naar jezelf door te klikken op "Reset Owner recursively"

Voor het installeren moet ik dan ook de mappen en bestanden op 757 zetten, dan installeren en daarna de mappen terugzetten naar 755 en de bestanden naar 644.

erg lastig.
er zijn trouwens ook prima hosters die hun server wel Joomla vriendelijk hebben ingericht...
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.901 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie