Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Akeeba backup mijoshop
Akeeba backup mijoshop
08 apr 2013 22:56
Beste allemaal,
misschien ligt het aan mij maar voor alle zekerheid wil ik het toch vragen.
Vorige week na heel veel gedoe met de installatie van de mijoshop, heb ik een back-up gemaakt zoals altijd met akeeba. Alles ging goed zoals altijd, nu had ik vanmiddag iets wat niet klopte en dacht ik zet de back-up terug misschien dat het help.
Nou dat had ik gedacht! nadat ik alles heb gedaan zoals altijd als ik een back-up terug zet, was mijn admin een blanco pagina, niets te zien, mijn frontend was een niet eens halve pagina, geen template te zien links die niet werken eigenlijk helemaal niets van wat het zou moeten zijn.
Dus daarna een eerder back-up terug gezet zonder de mijoshop en ja hoor alles weer in orde.
Is er over het backupen van de mijoshop nog iets extra's nodig???
Of... hebben jullie enige idee hoe dat kan zijn gekomen??
Graag lees ik jullie ervaringen en meningen.
misschien ligt het aan mij maar voor alle zekerheid wil ik het toch vragen.
Vorige week na heel veel gedoe met de installatie van de mijoshop, heb ik een back-up gemaakt zoals altijd met akeeba. Alles ging goed zoals altijd, nu had ik vanmiddag iets wat niet klopte en dacht ik zet de back-up terug misschien dat het help.
Nou dat had ik gedacht! nadat ik alles heb gedaan zoals altijd als ik een back-up terug zet, was mijn admin een blanco pagina, niets te zien, mijn frontend was een niet eens halve pagina, geen template te zien links die niet werken eigenlijk helemaal niets van wat het zou moeten zijn.
Dus daarna een eerder back-up terug gezet zonder de mijoshop en ja hoor alles weer in orde.
Is er over het backupen van de mijoshop nog iets extra's nodig???
Of... hebben jullie enige idee hoe dat kan zijn gekomen??
Graag lees ik jullie ervaringen en meningen.
Dank jullie wel en groetjes Cristina
- Crisphuchita
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Akeeba backup mijoshop
08 apr 2013 23:54Is er over het backupen van de mijoshop nog iets extra's nodig???
Nee, voor het back-uppen van een site met Mijoshop werkt Akeeba backup prima.
- Peter
- Algemeen Moderator
Akeeba backup mijoshop
09 apr 2013 07:48
Hoi Peter,
dank je voor je antwoord, wat me wel opvalt is dat sinds dat ik de mijoshop heb als ik een backup doe, zijn de akeeba bestanden niet meer .jpa maar .j01
Wat is het verschil??? is het erg dat ik een .j01 heb ivp .jpa???
dank je voor je antwoord, wat me wel opvalt is dat sinds dat ik de mijoshop heb als ik een backup doe, zijn de akeeba bestanden niet meer .jpa maar .j01
Wat is het verschil??? is het erg dat ik een .j01 heb ivp .jpa???
- Crisphuchita
Akeeba backup mijoshop
09 apr 2013 08:49- Leen2012
Akeeba backup mijoshop
09 apr 2013 09:32
Goedemorgen Leen,
dank je voor je antwoord !
Echter is het bij mij zo dat er niet twee bestanden zijn maar dat er nu ipv .jpa als er een back-up wordt gemaakt is nu een .j bestand.
dank je voor je antwoord !
Echter is het bij mij zo dat er niet twee bestanden zijn maar dat er nu ipv .jpa als er een back-up wordt gemaakt is nu een .j bestand.
- Crisphuchita
Akeeba backup mijoshop
09 apr 2013 10:02 - 09 apr 2013 10:03
hallo cristina.
nog heb je al eens bij de Akeeba Backup >>:: Configuratie gekeken of je daar iets kan instellen.?
de mijn staat ongeveer zo zie plaatjes
nog heb je al eens bij de Akeeba Backup >>:: Configuratie gekeken of je daar iets kan instellen.?
de mijn staat ongeveer zo zie plaatjes
- Leen2012
Akeeba backup mijoshop
09 apr 2013 10:47
Als je alleen een .j01 hebt dan is dit in 99% van de gevallen een signaal dat je backup niet voltooid is. Dus waarschijnlijk heb je het proces te vroeg onderbroken. Dus altijd controleren bij Beheer backup bestanden of er ook OK achter je backup staat!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Akeeba backup mijoshop
09 apr 2013 11:17 - 09 apr 2013 11:22
Hallo Cristina.
Ik voeg nog plaatjes bij van mijn instelling
en ik heb op pc paar test gedaan en de laatste lijkt denk op jou probleem
daar heb ik een afdruk tijdens proces
en een afdruk toen akeeba melding maakte dat hij klaar was
dus ik denk dat je goed naar je instellingen kijken of daar niet iets is verzet .
Ik voeg nog plaatjes bij van mijn instelling
en ik heb op pc paar test gedaan en de laatste lijkt denk op jou probleem
daar heb ik een afdruk tijdens proces
en een afdruk toen akeeba melding maakte dat hij klaar was
dus ik denk dat je goed naar je instellingen kijken of daar niet iets is verzet .
- Leen2012
Akeeba backup mijoshop
09 apr 2013 11:35
Voordat we hier eindeloos doorgaan met plaatjes van instellingen graag eerst het volgende controleren:
Het antwoord sluit namelijk niet aan bij het gemelde probleem en dit schept verwarring!Als je alleen een .j01 hebt dan is dit in 99% van de gevallen een signaal dat je backup niet voltooid is. Dus waarschijnlijk heb je het proces te vroeg onderbroken. Dus altijd controleren bij Beheer backup bestanden of er ook OK achter je backup staat!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Akeeba backup mijoshop
09 apr 2013 14:57
Beste Astrid, Leen en Peter,
hartelijk bedankt voor jullie hulp.
Vraag me niet hoe maar ik heb zo juist weer een backup gemaakt en nu is die wel een jpa.
Ik heb verder geen instellingen of wat dan nog verandert dus ...mysterie...en eigenlijk om gek van te worden.
Nu ga ik even iets voor mijn hoofdpijn nemen want die gaat ontploffen...
Ps Ik laat de topic even open voor het geval iemand nog vragen heeft...
hartelijk bedankt voor jullie hulp.
Vraag me niet hoe maar ik heb zo juist weer een backup gemaakt en nu is die wel een jpa.
Ik heb verder geen instellingen of wat dan nog verandert dus ...mysterie...en eigenlijk om gek van te worden.
Nu ga ik even iets voor mijn hoofdpijn nemen want die gaat ontploffen...
Ps Ik laat de topic even open voor het geval iemand nog vragen heeft...
- Crisphuchita
Akeeba backup mijoshop
09 apr 2013 15:17
Aangezien je probleem opgelost is sluit ik dit topic. Het gaat hier om het oplossen van jouw probleem en niet om de vragen van anderen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.739 seconden