Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Update naar VM2.0.22 -> is deze versie wel stable?

Update naar VM2.0.22 -> is deze versie wel stable?

12 jul 2013 05:38 - 12 jul 2013 05:43
#1
Ik heb gisteravond op mijn Joomla 2.5.6 site de update van VM 2.0.20b naar VM 2.0.22 uitgevoerd maar na de update ontstonden er 2 problemen:
- produktafbeeldingen verschijnen niet meer in een lightbox en je kunt er niet meer doorheen bladeren
- als je op een extra afbeelding klikt wordt dat ineens de hoofdafbeelding ipv dat 'ie in een lightbox verschijnt
- er is gerommeld met de prijssoorten, waardoor ik niet meer gewoon de vermelding 'verkoopprijs' in de produktspecificaties kan aangeven; in plaats daarvan word ik verplicht om een 'prijs met korting' te vermelden, terwijl ik helemaal niks met kortingen doe

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? Ik heb de update er weer af gegooid, ik kan hier gewoon niks mee :unsure:

Wat wél een pluspunt was: de melding als je een produkt aan je cart toevoegt bevatte onvertaalde strings en die waren spontaan opgelost na de update. Maar ja, die had ik in een taaloverride al aangepast......


PS: Ja... ik heb inmiddels Joomla bijgewerkt naar 2.5.11. En nee, ik ga VM 2.0.22 er niet opnieuw opzetten voordat ik zeker weet dat de problemen zijn verholpen. Reden dat ik de update van VM had geinstalleerd is omdat ik had gelezen dat je in de nieuwste versie zelf de factuurlayout kunt opmaken. En dat is hard nodig ook, want de factuur ziet er gewoon niet uit in de standaard layout. Over de half-vertaalde backend zal ik maar zwijgen, dat was trouwens na de update wel beter. Maar in de frontend doet de update dingen die ik niet wil.
Laatst bewerkt 12 jul 2013 05:43 door Betty.
Discussie gesloten.
  • Betty
  • Betty's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Update naar VM2.0.22 -> is deze versie wel stable?

12 jul 2013 08:43
#2
Het enige dat ik kan bevestigen is de manier waarop met meerdere afbeeldingen omgegaan wordt. Prijzen werkt nog steeds hetzelfde, alleen de layout in de backend is wat veranderd en dat kan misschien verwarrend werken.
En het probleem met de vertalingen heb ik nooit gehad, maar komt misschien omdat ik regelmatig de nieuwste taalbestanden heb geïnstalleerd en bij configuratie had aangegeven dat onvertaalde strings in het Engels weergegeven moesten worden en dat het daardoor niet opviel.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37129

Update naar VM2.0.22 -> is deze versie wel stable?

12 jul 2013 10:20 - 12 jul 2013 10:21
#3
Beste Betty,

Ik heb ook een update naar VM2.0.22 gedaan, maar verder geen problemen.

Bij mij verschijnen de productafbeeldingen nog wel in een lightbox of fancybox. Echter de navigatie hierin is inderdaad weg?
Ik heb geen problemen met de prijssoorten.

Verder is er inderdaad de optie dat je de factuurlayout kunt aanpassen. Echter is deze alleen beperkt tot de header en de footer van de layout. Dus de opmaak van de tabel in de factuurlayout is nog steeds niet aan te passen, wat ik wel jammer vind. Ik heb de factuur optie dus in mijn webwinkel uitstaan(mensen krijgen geen pdf-factuur bij de bevestigingse-mail).

Check maar een even mijn website: www.beaussterretjes.nl/winkel/categorieen
Groetjes,

Boogschutter73
Laatst bewerkt 12 jul 2013 10:21 door Boogschutter73. Reden: aanvulling
Discussie gesloten.

Update naar VM2.0.22 -> is deze versie wel stable?

12 jul 2013 14:35
#4
Prijzen moet zijn veranderd, na de update had ik ineens lege kolommen in mijn cart. En die kreeg ik alleen weg door andere prijsopties te kiezen. Met omschrijvingen die ik dus niet wil.

Qua vertalingen heb ik een paar dagen geleden alle meest recente versies gedownload, voor een volledig nieuwe installatie op een site van een stichting. En ik heb ook de optie voor onvertaalde strings aan staan. Toch is mijn backend half Engelstalig. En geen foutmeldingen gehad bij installatie.
Discussie gesloten.
  • Betty
  • Betty's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Update naar VM2.0.22 -> is deze versie wel stable?

12 jul 2013 14:38 - 12 jul 2013 14:47
#5
Boogschutter73, logisch dat jij geen problemen met je prijzen hebt, want je hebt in de overzichtspagina per categorie geen prijzen staan. Dat heb ik wel, samen met bestelknoppen, zodat mensen snel kunnen bestellen en niet steeds in de artikelpagina hoeven te gaan om te bestellen.

Edit: je hebt wél een probleem, kijk maar eens wat er gebeurt als je een artikel aan je cart toevoegt, dan blijft jouw kolom 'prijs' ook gewoon leeg. Dat hoort niet zo te zijn........

Sorry, nog een edit: bij jou zijn alle foto's van hetzelfde formaat en dan is het niet erg dat de foto waarop je klikt, op de artikelpagina wordt weergegeven. Ik werk standaard met een kleine foto op de artikelpagina en heb grote, extra foto's toegevoegd. Klik je op zo'n grotere foto, van bijv 800*600, dan is de layout van je artikelpagina foetsie, omdat die foto te groot is en dus over je prijs/buttons heen valt. Juist daarom was ik zo blij dat de extra foto's alleen in een lightbox verschenen en je er doorheen kon bladeren zonder dat de hoofdfoto op de artikelpagina veranderde.
Laatst bewerkt 12 jul 2013 14:47 door Betty.
Discussie gesloten.
  • Betty
  • Betty's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Update naar VM2.0.22 -> is deze versie wel stable?

12 jul 2013 14:51
#6
Graag uitsluitend je eigen problemen hier vermelden. Kan best zijn dat Boogschutter73 dit bewust zo heeft ingesteld en dan werkt dit alleen maar verwarrend.
Ten overvloede:
Prijzen worden gewoon getoond bij de juiste instellingen:

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37129

Update naar VM2.0.22 -> is deze versie wel stable?

12 jul 2013 14:59
#7
Jammer dat je nog steeds zo weinig met de factuurlayout kunt doen. Omdat het om een stichting gaat, die op kleine schaal gesponsorde artikelen verkoopt, factureren wij normaliter niet vanuit de administratie. Opbrengsten worden rechtstreeks geboekt vanuit kas/bank. Maar ik ben nu eenmaal accountant en wil dus wél een factuur hebben die daaraan ten grondslag ligt (en vandaar dat ik ook anders tegen de prijssoorten aankijk). Ik vind het prettig dat VM een PDF-factuur genereert. Maar het is een afzichtelijk ding om te zien. Ik denk dat ik maar samen met mijn collega ga uitzoeken hoe dat in de bestanden zelf aangepast kan worden.
Discussie gesloten.
  • Betty
  • Betty's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Update naar VM2.0.22 -> is deze versie wel stable?

12 jul 2013 15:07
#8
Sorry Astrid, maar met de huidige instellingen qua prijssoorten heb ik na de update absoluut geen prijzen meer in mijn cart in de kolom 'prijs'. Jij werkt met btw en kortingen, dan is het misschien anders, maar voor mijn stichting wil ik dat allemaal niet, mensen moeten gewoon 1 prijs zien op de artikelpagina anders wordt het alleen maar onoverzichtelijk.

Dat het bij jou wél goed gaat wil niet zeggen dat het bij een ander niet fout kan gaan. Dat betekent niet dat die ander dan 'dus' verkeerde instellingen heeft. Het werkte prima, maar de update vernaggelt de boel. En dus is er iets gewijzigd in die prijssoorten.
Discussie gesloten.
  • Betty
  • Betty's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Update naar VM2.0.22 -> is deze versie wel stable?

12 jul 2013 15:25
#9
Astrid, hierbij voorbeelden van hoe ik het hebben wil (en zoals het nu vóór de update dus ook is):

Categoriepagina:
www.sennenhondenherplaatsing.nl/webwinkel-home-webwinkel/boeken

Artikeldetailpagina:
www.sennenhondenherplaatsing.nl/webwinke...het-bernertje-detail

En als je het artikel bestelt kun je zien dat het in de cart gewoon goed staat.

Ik wil met alle plezier, nadat je deze voorbeelden hebt bekeken, de update er overheen gooien om je te laten zien dat die wel degelijk met de prijssoorten (en de foto's) rotzooit. Ik heb na de update een probleem en ik heb er niks aan als ik dan krijg meegedeeld 'dat het bij de juiste instellingen gewoon goed gaat'. Zeker niet, als die instellingen helemaal niet vergelijkbaar zijn met die van mij.
Discussie gesloten.
  • Betty
  • Betty's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Update naar VM2.0.22 -> is deze versie wel stable?

12 jul 2013 15:26 - 12 jul 2013 15:27
#10
Betty,

Zoals je kunt zien in de bijlage is het bij mij een kwestie van instellingen, zoals Astrid al aangaf.
Ik heb de instellingen nu zo staan. Dan zie ik wel bedragen in de Prijskolom.
Groetjes,

Boogschutter73

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 12 jul 2013 15:27 door Boogschutter73.
Discussie gesloten.

Update naar VM2.0.22 -> is deze versie wel stable?

12 jul 2013 15:58
#11
En had je die prijzen vóór de update dan ook (bewust) niet in de prijskolom in je cart staan?
Discussie gesloten.
  • Betty
  • Betty's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Update naar VM2.0.22 -> is deze versie wel stable?

12 jul 2013 16:04
#12
Ja, omdat die zonder BTW zijn? Kan verwarrend zijn voor sommige mensen.
Groetjes,

Boogschutter73
Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.900 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie