Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Joomla op subdomein installeren

15 dec 2016 15:32
Via Strato heb ik een joomla website gemaakt. Nu wil ik graag een 2e joomla website maken om mee te experimenteren op een subdomein van deze site. Hoe moet ik dat doen? Joomla is nu via de Strato website geïnstalleerd dit kun je maar 1x doen.
  • nickless5
  • nickless5's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

15 dec 2016 15:40
Ik raad je in ieder geval aan om Joomla altijd zelf te installeren en niet via een tool van je provider.
Als je het zelf doet weet je zeker dat je de meest recente versie installeert en dat het niet een versie is waar een provider een eigen sausje overheen heeft gelegd.

Als je een twee website wil installeren op hetzelfde account, moet je eerst kijken hoeveel databases jouw account heeft.
Je moet er minimaal 2 hebbenn om een tweede website te kunnen installeren.

Als je er twee hebt, kun je via FTP een extra map aanmaken in de rootmap van je huidige website.
Als voorbeeld noem je die "tweedewebsite"
Daarin plaats je de installatiebestanden van Joomla (te downloaden via het menu Downloads op deze site),
Om te installeren ga je vervolgens in je browser naar je website en plaatst achter de URL:
Code:
/tweedewebsite
Volg daar de installatiestappen van Joomla. Vul de gegevens van je tweede database in en je hebt een tweede website geïnstalleerd.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

15 dec 2016 16:19
Bedankt, ga er mee aan de slag
  • nickless5
  • nickless5's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.646 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie