Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Foutmelding op NAS

Foutmelding op NAS

30 okt 2017 13:01 - 30 okt 2017 14:11
#1
Hallo,

wilde graag een site bouwen mbv joomla, heb "Joomla_3.8.1-Stable-Full_Package" geïnstalleerd op mijn NAS in de map web.
installatie ging goed alleen was er een melding dat er geen toegang was tot map tmp en geen schrijfrechten waren weet niet precies meer wat er stond :-)
joomla site met voorbeeld werkt probeerde toen als site admin via global de site online te zetten. save en close en kreeg toen de melding;

An error has occurred.
0 The file Cache Storage is not supported on this platform.


later heb ik op de joomla pagina het vlg bericht gelezen;

Since version 3.7.0

Beginning with Joomla! 4.0 we are raising the minimum server requirements. If you are seeing this message then your current configuration does not meet these new minimum requirements.

The minimum requirements are the following:

PHP 7.0
MySQL 5.5.3
PostgreSQL 9.2
MS SQL will not be supported
MySQL using the legacy `ext/mysql` PHP extension will not be supported, MySQLi or PDO MySQL must be used instead


ik gebruik joomla 3.8.1. en voldoe niet aan die voorwaarden :-( heb ik van te voren nergens gelezen helaas.

ik gebruik joomla op mijn NAS en daar staat verder als service apache http server 2.2 en PHP 5.6 verder gebruik ik mysql

iemand die me kan en wil helpen met dit probleem moet ik apache server, PHP en mysql updaten naar ? vraag dit omdat joomla nu wel al de site laat zien en de links enzo werken dus voordat ik er alles vanaf gooi ..?

alvast bedankt voor reacties

Edit WoodyF4u: Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.

Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Laatst bewerkt 30 okt 2017 14:11 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • backslash
  • backslash's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Foutmelding op NAS

30 okt 2017 13:32
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je hartelijk welkom op dit forum.

Zelf heb ik verder geen ervaring met Joomla op een (synology) NAS server.
De map tmp en log dienen wel schrijfbaar te zijn.

Hoewel Joomla 3.8.x wel draait onder php 5.6 wordt wel aanbevolen PHP 7.x te gebruiken.

Googelen op joomla op nas levert veel resultaten op. Misschien dat je er wat hebt.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Foutmelding op NAS

30 okt 2017 14:53
#3
Je hebt waarschijnlijk 2 mappen die niet schrijfbaar zijn (Apache is dus niet de eigenaar) De map 'administrator/cache" en de map "cache" zijn niet schrijfbaar. Om dit probleem op te lossen, moet je de permissies en het eigenaarschap van die mappen aanpassen, zodat die weer schrijfbaar zijn.

Het kan ook zijn dat de map cache in de map administrator ontbreekt, en dat je die eerst nog even moet aanmaken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11171

Foutmelding op NAS

30 okt 2017 20:31 - 30 okt 2017 20:32
#4
ben gaan zoeken naar nas synology en Joomla en kwam een pakket tegen van synology/joomla die ik als pakket kan activeren op mijn nas. Heb te snel joomla gedownload en niet verder eerst gelezen of er een speciaal pakket was voor de nas. Heb de site nu werkend alleen krijg ik nu nog wat meldingen. maar ga er vanavond ff mee stoppen en morgen mee verder. zal de voortgang hier melden. bedankt alvast !
maar de melding over schrijf rechten zijn nu opgelost :-)
Laatst bewerkt 30 okt 2017 20:32 door backslash.
Discussie gesloten.
  • backslash
  • backslash's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Foutmelding op NAS

30 okt 2017 21:42
#5
Fijn dat je probleem opgelost is. Als je nog tegen problemen aanloopt, maak dan gerust een nieuwe vraag aan. Ik zal dit draadje sluiten, zodat het forum overzichtelijk blijft.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37124
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.055 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie