Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

e-mail in spambox?

e-mail in spambox?

25 feb 2014 14:52
#1
Beste allemaal,

Ik heb een klein probleem, waarvan ik niet weet hoe ik het oplossen moet.

Ik heb een Joomla 3.2.2 (latest version) installatie met daarop Form Maker extensie, feitelijk gezien werkt het perfect! Ik heb met de plug-in zelf geen problemen. Ik heb wel een probleem met de aflevering van de e-mail.

Op het moment dat ik een e-mail stuur vanaf een adres van het domein dan is er geen probleem. Datzelfde mail adres, in dit geval new@rijschool-ard.nl, is ingesteld op het formulier om de bezoeker een bevestiging te geven nadat hij/zij het formulier heeft ingevuld. De e-mails die vanuit dit formulier gegenereerd worden, worden direct in de spambox geplaatst in plaats van de inbox.

Wat kan/moet ik aanpassen om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurd?

Alvast bedankt!

Jeffrey.
Discussie gesloten.
  • dmeijer13
  • dmeijer13's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

e-mail in spambox?

25 feb 2014 16:03
#2
Misschien een plaatje toegevoegd?
Jan
Discussie gesloten.
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 566

e-mail in spambox?

25 feb 2014 16:12 - 25 feb 2014 16:12
#3
Het is een e-mail wat verstuurd word met elementen uit het formulier zonder afbeeldingen. :) Alleen maar tekst dus wat vanuit een PHP script is samengesteld.
Laatst bewerkt 25 feb 2014 16:12 door dmeijer13.
Discussie gesloten.
  • dmeijer13
  • dmeijer13's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

e-mail in spambox?

25 feb 2014 16:38
#4
Ik heb van het zelfde component ook een contactformulier en herken je probleem niet. Ik had wel problemen met het resultaat na een verkeerd ingevoerde captcha maar dat is inmiddels met de hulp van de maker opgelost. Ze zijn erg meewerkend ook voor de light versie.
Jan
Discussie gesloten.
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 566

e-mail in spambox?

25 feb 2014 17:20
#5
Hallo dmeijer13,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Bedoel je in de spambox van degenen die een kopie zouden moeten ontvangen of in de spambox van de site-eigenaar?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37131

e-mail in spambox?

25 feb 2014 17:22 - 25 feb 2014 17:24
#6
Bedankt voor je antwoorden Jan. Ik had inderdaad ook al een mail gestuurd en teruggekregen van de ontwikkelaar. Dit heeft nog niet geleid tot een antwoord of oplossing, en ook hem heb ik de nieuwe informatie toegestuurd die ik hieronder zal neerzetten. Ik ben namelijk benieuwd of iemand hier een antwoord heeft. Zodra ik het opgelost heb buiten dit forum om laat ik het uiteraard weten.

Aanvullende informatie:
Gegevens zijn standaard ingesteld op SMTP en niet op PHP Mail, tevens gaf dit hetzelfde resultaat. Als ik een zogenaamde mass mail doe naar de gebruikers komt de e-mail wél terecht in de postvak in. Het is dus echt alleen wanneer er een e-mail door het formulier wordt verstuurd naar de bezoeker.

Ook de velden voor e-mail alleen maar met platte tekst vullen heeft niet geholpen, e-mails gegenereerd door het formulier komen gewoon terecht in de map ongewenste mail / spam.

Wijziging 1:
Astrid, Allereerst bedankt voor het welkom! Het gaat hierbij om de e-mail die afgeleverd wordt bij degene die het formulier heeft ingevuld, de bevestiging dus.
Laatst bewerkt 25 feb 2014 17:24 door dmeijer13.
Discussie gesloten.
  • dmeijer13
  • dmeijer13's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

e-mail in spambox?

25 feb 2014 17:48 - 25 feb 2014 18:52
#7
Ik kende de extensie niet, maar vermoed dat het toch in de extensie zit. Hoewel er bij mij niets in de spambox komt. Ik zie namelijk wel dat de afzender er niet helemaal lekker uitziet.
In plaats van netjes via de site krijg je een afzenderadres van de server. Iets van

gebruikersnaam@jouwserver.dns.ext Namens afzendernaam [email@mailadres.nl]

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 25 feb 2014 18:52 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37131

e-mail in spambox?

25 feb 2014 17:52
#8
Dat zou goed het probleem kunnen zijn. Ik heb alleen geen enkel idee in welk bestand dit te wijzigingen is eventueel.

Dat het niet in de spambox komt zou kunnen. Ik heb ook het vermoeden dat dit alleen gebeurt als het formulier wordt ingevuld via een @gmail / @hotmail adres en niet via @ziggo, @kpn, etc.
Discussie gesloten.
  • dmeijer13
  • dmeijer13's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

e-mail in spambox?

25 feb 2014 17:56
#9
Ik heb expres gmail ook getest en daar komt ie bij mij ook niet in de spambox.
Aangezien je contact met de ontwikkelaars hebt, zou ik mijn bevindingen eens bij hen neerleggen. Altijd handiger als zij het aanpassen dan heb je geen problemen als er weer een update komt. Maar nogmaals, ik weet niet zeker of dit de oorzaak is.

Je zou nog eens hier kunnen controleren of het ip-adres van de server misschien op een blacklist staat. Even bij dropdown voor Blacklistcheck kiezen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37131

e-mail in spambox?

25 feb 2014 18:22
#10
Astrid,

Bedankt. Ik heb via de URL eens gekeken en daar blijkt in elk geval in de SMTP iets fout te zitten.

Warning - Reverse DNS does not match SMTP Banner
The hostname was not found in the reverse dns lookup. In other words, the PTR for your server IP address (reverse lookup) does not match the DNS name (forward lookup).

Some receiving mail servers may use this as an indication of a possible spam source in a scoring system. Most will not reject incoming mail solely on this basis. We recommend that you contact your ISP and ask them to setup a reverse (PTR) record that matches the hostname of your mail server.

Uiteraard heb ik dit gedeeld met mijn hosting provider.
Discussie gesloten.
  • dmeijer13
  • dmeijer13's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

e-mail in spambox?

25 feb 2014 21:42
#11
Sorry voor een dubbelpost, maar kon niet op bewerken drukken...

Nieuwe aanvulling: Als ik in Joomla onder componenten een contactpersoon aanmaak, deze aan een menu item koppel dan gaat de mail functie óók niet goed.

Ik vul bij de contactpersoon een @outlook.com adres in, en als ik op de website zit en doe 'alsof' ik een bezoeker ben en het formulier invul gebeurt er dit:

De administrator krijgt het bericht dat verstuurd is vanaf de website, de bevestiging die naar de bezoeker toe gaat komt in de spambox terecht.

Probleem lijkt erop dat het enkel fout gaat met 'bevestigingen / kopieën van e-mail berichten 'naar jezelf'.
Discussie gesloten.
  • dmeijer13
  • dmeijer13's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

e-mail in spambox?

25 feb 2014 21:50
#12
Zou willen dat alle leden zich zo goed aan de regels hielden :cheer:
Aanvullende info mag altijd hoor een goed dat je zelf verder test. Voor zover ik weet krijgt een administrator nooit een bericht van een bericht dat aan een andere contactpersoon is verzonden. En Outlook. com is de opvolger van Hotmail. Heb je een link naar je site?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37131
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.996 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie