Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Database in Joomla
Database in Joomla
31 dec 2016 09:16 - 31 dec 2016 09:18
Wij hebben voor onze stichting een website in Joomla 2.5 en willen deze nu opnieuw opbouwen in 3.5. Een van de wensen voor de nieuwe site is dat wij het overzicht van werktuigen, welke we nu in een Excel database hebben, op de site zetten inclusief filter en selectie mogelijkheden. Het mooiste zou zijn als er ook foto's bij geplaatst kunnen worden!
Wie kan mij adviseren over een passende extensie hiervoor?
Wie kan mij adviseren over een passende extensie hiervoor?
- paul1405
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Database in Joomla
31 dec 2016 09:52
Goeiemorgen,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het is wel mogelijk om een excel bestandje uit te lezen in PHP, alleen ik denk dat het een probleem wordt om een extensie te vinden die dat ondersteund. Daarnaast is excel als database icm PHP niet echt snelle oplossing (qua prestaties).
Misschien het handigste om te kijken welke extensie je zou willen gebruiken, en daarna te kijken of je de excel data kan overzetten? Bijvoorbeeld naar een MySQL database (relationeel) of naar XML (flatfile database, net als excel).
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het is wel mogelijk om een excel bestandje uit te lezen in PHP, alleen ik denk dat het een probleem wordt om een extensie te vinden die dat ondersteund. Daarnaast is excel als database icm PHP niet echt snelle oplossing (qua prestaties).
Misschien het handigste om te kijken welke extensie je zou willen gebruiken, en daarna te kijken of je de excel data kan overzetten? Bijvoorbeeld naar een MySQL database (relationeel) of naar XML (flatfile database, net als excel).
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
Database in Joomla
31 dec 2016 09:55
Namens het Joomlanl team heet ik je hartelijk welkom op dit forum.
Mijn eerste gedachte gaat naar een webshop-extensie in catalogusmode. Je zou hierbij kunnen denken aan Hikashop of Virtuemart.
Onduidelijk is of het om veel werktuigen gaat en welke info je allemaal precies kwijt wilt.
Gaat het om niet al te veel, dan zou je ook een artikel per werktuig kunnen maken.
Misschien handig dat je wat meer info geeft en bijvoorbeeld ook even een link naar jullie huidige site.
Mijn eerste gedachte gaat naar een webshop-extensie in catalogusmode. Je zou hierbij kunnen denken aan Hikashop of Virtuemart.
Onduidelijk is of het om veel werktuigen gaat en welke info je allemaal precies kwijt wilt.
Gaat het om niet al te veel, dan zou je ook een artikel per werktuig kunnen maken.
Misschien handig dat je wat meer info geeft en bijvoorbeeld ook even een link naar jullie huidige site.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
Database in Joomla
31 dec 2016 10:01
Het gaat om ca. 200 werktuigen en het lijkt mij niet onmogelijk om voor elk individueel een apart artikel aan te maken. In deze richting zit ik ook te denken. Wellicht is BreezingForms ook een optie? Op de huidige site hebben we heel simpel een fotoboek aangemaakt maar dit is alles verouderd. Zie
paardenwerktuig.nl/catalogus
- paul1405
- Nieuw op Joomla!NL
Database in Joomla
31 dec 2016 10:34
Ik zou persoonlijk dan toch kiezen voor Virtuemart in catalogus mode. Dan krijg je ook nog een nette onderverdeling van je categorieën. Artikelen zou ook kunnen, maar ik denk dat dat meer werk is om de weergave netjes te krijgen. Zoo van Yootheme (niet gratis) of Sobipro zou ook nog een optie zijn.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Database in Joomla
31 dec 2016 11:01
Bedankt! Ik ga er mee aan de slag. Bedankt voor jullie ondersteuning.
- paul1405
- Nieuw op Joomla!NL
Database in Joomla
02 jan 2017 16:23
Succes! Ik zal dit draadje sluiten. Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.668 seconden