Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Hoe toon ik meest recente JoomGallery-foto's op voorpagina?

Hoe toon ik meest recente JoomGallery-foto's op voorpagina?

13 jan 2017 12:30 - 13 jan 2017 12:46
Hallo, ik zal me eerst voorstellen.

Ik Fred van Maurik heb jaren geleden een foto website gebouwd met joomla en tot eergisteren werkte deze prima.
Mijn grote fout fout was om te denken dat de software automatisch werd geupdate. Helaas niet dus.
Dit was dus de toegang tot hackers, waardoor mijn site is gehackt. Alles is nog wel via FTP te bereiken maar ik heb besloten om alles opnieuw te gaan doen met de nieuwste extensies die wel automatisch of na toestemming updaten.

Nu ben ik al weer aardig op weg, maar loop tegen iets aan, dat wil zeggen ik kan het niet vinden.
Ik gebruik Joomgallery waar ik de foto's in laat zien, maar gebruikte in het verleden een extensie/addon die op de start pagina laat zien wat de laatste foto is die ik had toegevoegd aan de Joomgallery database.
Nu kan ik helaas niet meer op de naam komen en na een crash van mijn pc in het verleden (maar was misschien toch wel een zeer verouderde extensie/addon) kan ik hem dus niet meer terug vinden als ik op het www ga zoeken.

Is er iemand die iets weet van een dergelijke extensie/addon, ik zou er erg mee geholpen zijn.

Ik maak gebruik van JoomGallery 3.3.3 en de Joomla versie 3.6.2

Bij voorbaat mijn hartelijke dank
Met vriendelijke groet

Fred van Maurik

Edit WoodyF4u: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (extensie gezocht ) mij onduidelijk leek voor andere lezers.

13 jan 2017 12:44 - 13 jan 2017 12:44
Namens het Joomlanl team heet ik je hartelijk welkom op dit forum.

Allereerst wat betreft updaten. Het updaten van Joomla en de gebruikte extensies dien je altijd zelf actief te doen.
Momenteel is het wel zo dat je van een aantal extensies, waaronder joomla zelf, een e-mail kunt krijgen wanneer er een update beschikbaar is. Extensies die dit nog niet doen/kunnen, zul je dus zelf regelmatig moeten controleren.
Zorg daarnaast ook voor een goede regelmatige back-up (na iedere belangrijke wijziging altijd eerst back-up maken)

Als ik kijk bij de features van joomgallery zie ik dit staan

Configurable view of toplists (top rated, last added, last commented, most viewed)

Dus die optie heeft joomgallery dus nog wel.
Ook een veel gebruikte extensie is ozio-gallery en phoca gallery
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

13 jan 2017 12:48
Ik denk eerder dat je hier tussen moet kijken.
Enne............ je bent 1x gehackt en je loopt nu al weer 3 versies (met belangrijke veiligheidsupdates) achter!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

13 jan 2017 13:39
Ten eerste mijn dank voor de snelle reactie, Romke

De settings in JoomGallery zijn mij bekend, maar die settings geven een regel aan boven de category's in JoomGallery, als je daar op klikt dan zie je de de top rated, last added, last commented, most viewed staan.

Astrid ik heb inmiddels al weer updates uitgevoerd en zal dit in de toekomst ook blijven doen, wil niet weer de dupe worden ;)

Joomimages is het helemaal, even geinstalleerd en werkt perfect, even bij werken naar mijn zin en klaar.

Mijn hartelijke dank voor de snelle en goede hulp

Met vriendelijke groet

Fred van Maurik
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.680 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie