Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
JCE editor werkt niet goed meer
23 feb 2017 17:12 - 23 feb 2017 17:13
Bij twee van de vijf websites die ik onderhoud, werkt sinds vandaag de JCE Editor niet meer zoals het behoort. Als ik een bericht open krijg ik de code-versie van de tekst. En het bewerkscherm is erg breed. Zie de bijlage. Bovendien werken de knoppen bovenaan (opslaan, sluiten en dergelijke) niet.
Bij de lokale versies gaat het wel goed. Ik heb al een van beide websites vervangen door de complete lokale versie, maar dat heeft niet geholpen.
Ik ben bij deze sites wel druk geweest met de aanpassing van .htaccess, met name doorsturen van oude url's. Daarom heb ik bij een van de twee sites de originele .htaccess uit de joomla-installatie geplaatst. Helaas ook zonder resultaat.
Ook het verwijderen van JCE en opnieuw installeren heeft niet geholpen.
Kortom, mijn mogelijkheden zijn uitgeput. Wie kan me helpen?
Bij de lokale versies gaat het wel goed. Ik heb al een van beide websites vervangen door de complete lokale versie, maar dat heeft niet geholpen.
Ik ben bij deze sites wel druk geweest met de aanpassing van .htaccess, met name doorsturen van oude url's. Daarom heb ik bij een van de twee sites de originele .htaccess uit de joomla-installatie geplaatst. Helaas ook zonder resultaat.
Ook het verwijderen van JCE en opnieuw installeren heeft niet geholpen.
Kortom, mijn mogelijkheden zijn uitgeput. Wie kan me helpen?
- wesselsjan
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
23 feb 2017 17:34
En hoe staan de diverse instellingen in het component?, de profielen e.d. Vermoed dat je het daar eerder moet zoeken.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
23 feb 2017 18:51
Ik heb de instellingen van JCE (algemene configuratie en default profile) bij een website die wel goed gaat, vergeleken met een die niet goed (best wel veel werk...). Deze zijn nu exact dezelfde, en toch blijft de ene niet werken. Dus daar zit het wat mij betreft niet in.
- wesselsjan
23 feb 2017 19:07
En je weet zeker dat JCE ovetal als standaard editor staat ingesteld?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
23 feb 2017 19:33
Jazeker, al heb ik bij de een (waarvan ik niet alles bijhoud) voorlopig even TinyMCE standaard gezet, om geen 'paniek' te krijgen. Maar als ik JCE standaard zet komt het probleem weer boven water.
- wesselsjan
Tijd voor maken pagina: 0.703 seconden