Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Beste Plugin om afbeeldingen automatisch te verkleinen
06 okt 2017 12:16
Beste Joomla,
Ik heb Joomla 3.8.0 en heb de plugin pkg_eventgallery_light_3_7_8 erbij gezet. Nu upload ik (als fotograar) heel veel fotos in deze evenementen gallery maar ze worden niet automatisch verkleint. Weet iemand welke plugin ik het beste kan downloaden om mijn fotos automatisch verkleint op de site te krijgen zodat mijn site snel blijft ( www.fraaiefoto.nl )
Vriendelijke groeten,
Jolanda Aalbers
Ik heb Joomla 3.8.0 en heb de plugin pkg_eventgallery_light_3_7_8 erbij gezet. Nu upload ik (als fotograar) heel veel fotos in deze evenementen gallery maar ze worden niet automatisch verkleint. Weet iemand welke plugin ik het beste kan downloaden om mijn fotos automatisch verkleint op de site te krijgen zodat mijn site snel blijft ( www.fraaiefoto.nl )
Vriendelijke groeten,
Jolanda Aalbers
- Aalbers
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
06 okt 2017 12:23
Ik begrijp het even niet. Hier geef je aan dat je een oplossing hebt gevonden
forum.joomlanl.nl/forum/3-x-overige/5430...te-verkleinen#149416
forum.joomlanl.nl/forum/3-x-overige/5430...te-verkleinen#149416
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
06 okt 2017 12:26 - 06 okt 2017 12:29
In die eerdere vraag ging het om afbeeldingen die al op de website staan.
Volgens mij gaat het nu om het uploaden en dat dan gelijk verkleind laten doen.
Zelf gebruik ik voor grotere series Photo Resizer van FastStone.
www.faststone.org
Werkt op Windows-computers. Ik heb geebn ervaring met Apple-computers.
Daarnaast gebruik JCE als editor.
Als je daarbij kiest voor JCE Pro, heb je ook de mogelijkheid om bij het uploaden van foto's (en series) direct voor de thumbnail en de grotere foto de fomaten van te voren in te stellen.
Volgens mij gaat het nu om het uploaden en dat dan gelijk verkleind laten doen.
Zelf gebruik ik voor grotere series Photo Resizer van FastStone.
www.faststone.org
Werkt op Windows-computers. Ik heb geebn ervaring met Apple-computers.
Daarnaast gebruik JCE als editor.
Als je daarbij kiest voor JCE Pro, heb je ook de mogelijkheid om bij het uploaden van foto's (en series) direct voor de thumbnail en de grotere foto de fomaten van te voren in te stellen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
06 okt 2017 12:51
Zoals al eerder gezegd: je afbeeldingen zijn niet te groot. De enige afbeelding die nu veel te groot is, is je header afbeelding. Maar ik neem toch aan dat je als fotograaf de beschikking hebt over Photoshop of een gelijkaardig programma?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
06 okt 2017 14:12
Hi Astrid bedankt voor je reactie. Klopt ik had die plug voor mijn site crash geinstalleerd, toch deed ik iets fout want bij checken bleef dezelfde groote erop te staan. Nu heb ik mijn hele site overnieuw opgebouwd (met goede backups) en vraag me af of ik toen niet de verkeerde plugin heb gedownload om de afbeeldingen te verkleinen voor de eventgallery. Vandaar dat ik nu nogmaals vraag.
Vriendelijke groet,
Jolanda Aalbers
Vriendelijke groet,
Jolanda Aalbers
- Aalbers
- Joomla!NL ontdekker
06 okt 2017 14:14
Als mijn afbeeldingen niet te groot zijn betekend dat dan dat ze al vanzelf verkleint worden? Want mijn afbeeldingen zijn op mijn schijf best heel groot.
grtz jo
grtz jo
- Aalbers
- Joomla!NL ontdekker
06 okt 2017 14:22
Het programma maakt thumbnails en die worden inderdaad verkleind.
En de grote afbeelding dus ook:
Volgens mij heb je bij die extensie wel de mogelijkheid om de foto's in originele grootte ook op je server te zetten als je ze als download beschikbaar wilt stellen, maar dat heeft dan geen invloed op de snelheid van je site. Hooguit op de beschikbare serverruimte.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
En de grote afbeelding dus ook:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Volgens mij heb je bij die extensie wel de mogelijkheid om de foto's in originele grootte ook op je server te zetten als je ze als download beschikbaar wilt stellen, maar dat heeft dan geen invloed op de snelheid van je site. Hooguit op de beschikbare serverruimte.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
06 okt 2017 14:36
Beste Woody, bedankt voor je reactie. Ik heb Editor-JCE in mijn plugin staan maar zie niet onder plugins JCE Pro. Deze kost geloof ik 25 euro? of heb je hier een gratis versie van?
Ik heb Editor - tinymce bij global configuration on der default editor erin staan. Kan je daarmee ook verkleinen? Ik las net bij het commentaar van Astrid dat mijn fotos niet te groot zijn maar toch als ik op mijn telefoon kijk duurt het heel lang voor een foto geupload is en ik hem kan kijken. Blijkbaar doe ik toch iets fout.
vriendelijke groet,
Jolanda
Ik heb Editor - tinymce bij global configuration on der default editor erin staan. Kan je daarmee ook verkleinen? Ik las net bij het commentaar van Astrid dat mijn fotos niet te groot zijn maar toch als ik op mijn telefoon kijk duurt het heel lang voor een foto geupload is en ik hem kan kijken. Blijkbaar doe ik toch iets fout.
vriendelijke groet,
Jolanda
- Aalbers
- Joomla!NL ontdekker
06 okt 2017 14:41
Wow ik zie het! Jeetje dat wist ik niet en weet ook niet hoe je dat zo kan zien. Ik mis nog een hoop kennis merk ik. Weet jij misschien hoe het dan kan zijn als ik op een afbeelding druk het best even duurt voordat je de foto ziet?
Bedankt weer!
Vriendelijke groet,
Jolanda Aalbers
Bedankt weer!
Vriendelijke groet,
Jolanda Aalbers
- Aalbers
- Joomla!NL ontdekker
06 okt 2017 14:42
Voor jouw extensie heb je niets aan JCE. Dat is alleen handig als je afbeeldingen in artikelen plaatst. En op mijn telefoon gaat het redelijk snel, behalve dan dat die header van 3.6 MB natuurlijk ingeladen moet worden. Dus daar kan je nog behoorlijke snelheidswinst boeken.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.710 seconden