Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Virtuemart taalinstelling
Virtuemart taalinstelling
11 okt 2017 19:58
Hallo
Als ik taal nl-Nl instel voor Joomla en nl-Nl voor virtuemart is de taal van het winkelmandje nederlads = ok
Als ik taal nl-Be instel voor Joomla en nl-Be voor virtuemart is de taal van het winkelmandje engels = niet ok
Hoe kan ik dit verhelpen?
renaatdb
Als ik taal nl-Nl instel voor Joomla en nl-Nl voor virtuemart is de taal van het winkelmandje nederlads = ok
Als ik taal nl-Be instel voor Joomla en nl-Be voor virtuemart is de taal van het winkelmandje engels = niet ok
Hoe kan ik dit verhelpen?
renaatdb
- renaatdb
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
11 okt 2017 20:16
Áls je een meertalige site hebt dan zou je nl-NL in kunnen stellen en dan bij inhoudstalen de Belgische vlag kunnen kiezen. Daar waar echt een verschil tussen Nederlands en Vlaams is, maak je een taaloverride.
Of je moet alle taalbestanden aanpassen.
Of je moet alle taalbestanden aanpassen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- renaatdb
- Joomla!NL ontdekker
11 okt 2017 20:36
Overal waar in de VM taalpakketten nl-NL staat dit te wijzigen in nl-BE. Dat zijn hoofdzakelijk de bestandsnamen, dus zoveel werk is dat niet. Je moet ze dan ook in de taalmap nl-BE zetten natuurlijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
11 okt 2017 21:00 - 11 okt 2017 21:06
heu ik ben niet mee vrees ik. Overal waar in de VM taalpakketten nl-NL staat ? De bestandsnamen bij language?
Ik begrijp niet waarom het anders wordt wanneer je wisselt van nl-NL naar nl-Be. Andere artikels en andere taal van het winkelmandje.
Ik begrijp niet waarom het anders wordt wanneer je wisselt van nl-NL naar nl-Be. Andere artikels en andere taal van het winkelmandje.
- renaatdb
- Joomla!NL ontdekker
11 okt 2017 21:10 - 11 okt 2017 21:11
Volgens mij bedoelt Astrid dat je de nl-NL-taalbestanden van VM kopieert en plaatst in de (nieuwe map) nl-Be
daarna in alle bestandsnamen nl-NL vervangen voor nl-Be
Op die manier heb je een "Vlaams-taalpakket" aangemaakt
Met de meertalige functie wissel je dan naar het vlaggetje van België en de bezoeker krijgt dan de "Vlaamse" taal te zien.
En dan zoals Astrid schreef daar waar nodig de NL-vertaling aanpassen, zodat het een Vlaamse tekst wordt.
daarna in alle bestandsnamen nl-NL vervangen voor nl-Be
Op die manier heb je een "Vlaams-taalpakket" aangemaakt
Met de meertalige functie wissel je dan naar het vlaggetje van België en de bezoeker krijgt dan de "Vlaamse" taal te zien.
En dan zoals Astrid schreef daar waar nodig de NL-vertaling aanpassen, zodat het een Vlaamse tekst wordt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
11 okt 2017 21:38
Willen jullie bedoelen dat in de /www/language/nl-NL map meer bestanden zitten van VM dan in /www/language/nl-BE en dat daarom het winkelmandje in het engels wordt getoond?
Ik moet dan alle bestanden uit de /www/language/nl-NL map kopiëren en dan in /www/language/nl-BE plakken en de nl-NL veranderen in nl-Be.
Of ben ik er volledig naast?
Ik moet dan alle bestanden uit de /www/language/nl-NL map kopiëren en dan in /www/language/nl-BE plakken en de nl-NL veranderen in nl-Be.
Of ben ik er volledig naast?
- renaatdb
- Joomla!NL ontdekker
11 okt 2017 23:32
Klopt helemaal.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
- renaatdb
- Joomla!NL ontdekker
12 okt 2017 08:41
Je had je topic afgesloten met de knop "Dit is de oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde reactie geen oplossing bevat, heb ik dit gecorrigeerd, zodat wel duidelijk is wat de oplossing is. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een reactie waarin de oplossing staat beschreven.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.745 seconden