Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost TMP loopt vol met sessionberichten

TMP loopt vol met sessionberichten

31 okt 2017 13:08
#1
Voor website wordt gebruikt Joomla! 3.8.1, JoomGallery 3.3.3. Website www.gltcadastra.nl .
Probleem: dagelijks wordt een groot aantal files geplaatst in de tmp-file van de website. Al deze files beginnen met sess_, gevolgd door 26 karakters. Grootte: 1, soms 2 KB.
Na het plaatsen van nieuwe foto's was de stroom files zodanig groot, dat de webhost de website op 'zwart' zette..
Als ik deze files delete via RSFirewall (versie 2.11.10) bij uitvoeren van System Check , ben ik daarbij 'joomgallerychunks' tegen gekomen.
Bij deze System Check wordt tevens vastgesteld: our Session Handler is set to 'none'
Bij het forum van JoomGallery heb ik geen onderwerpen gevonden, die verwezen naar 'joomgallerychunks' of 'sess'.
Het plaatsen van sess_-files in de tmp-dir stopt, zodra JoomGallery wordt uitgezet.
In welke richting moet ik zoeken om deze stroom files naar de tmp-file te stoppen?
  • Albertjz
  • Albertjz's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 42

TMP loopt vol met sessionberichten

31 okt 2017 13:40
#2
Lijkt me eerder een probleem met de serverconfiguratie. Volgens mij wordt de map joomgallerychunks wel even gebruikt tijdens het uploaden, maar worden de bestanden daar weer direct verwijderd. Ik kan het in ieder geval niet reproduceren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37114

TMP loopt vol met sessionberichten

31 okt 2017 13:54
#3
Het uitzetten van JoomGallery om de stroom files te stoppen, is een onjuiste conclusie geweest, omdat de stroom toch weer op gang is gekomen.
  • Albertjz
  • Albertjz's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 42

TMP loopt vol met sessionberichten

31 okt 2017 14:10
#4
Verwijs je wel naar de juiste joomla /tmp map? Dit soort bestanden zouden normaal gesproken op een hoger niveau in een /tmp map moeten staan en moeten vallen onder de server configuratie m.b.t. session files.

Te controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37114

TMP loopt vol met sessionberichten

31 okt 2017 14:48
#5
Voor deze website had ik de tmp-dir buiten de website geplaatst. Na uitvoeren van path.php de route naar de tmp-dir weer teruggezet naar de tmp-dir binnen de website, zodat Joomla! en de extensions niet meer buiten de ruimte voor de website komen. De tmp-dir binnen de website loopt niet vol. De tmp-dir boven de website gaat verder met de ontvangst van sess_-files. Dit laatste nu aangekaart bij de webhost.
Wordt vervolgd.
  • Albertjz
  • Albertjz's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 42

TMP loopt vol met sessionberichten

31 okt 2017 16:21
#6
Heb je bij de Algemene instellingen ook gecontroleerd of het pad naar de tmp en naar de log-mappen (vergeleken met de resultaten van de test met path.php) ook goed staan?
Dus dat ze verwijzen naar het juiste pad binnen de rootmap van de website?
Anders is het logisch dat de bestanden nog steeds in de verkeerde map worden geplaatst.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

TMP loopt vol met sessionberichten

31 okt 2017 16:54
#7
De instellingen voor log- en tmp-map zijn in overeenstemming met de uitkomsten van path.php-resultaat. De tmp-map, die eerst buiten de website geplaatst was, heb ik teruggeplaatst, waarna het probleem blijft bestaan.
In de tmp-map buiten de website worden zo'n 65 files geplaatst in twee uur. Een voorbeeld van één file gevoegd. Met de verwijzing in de website naar de tmp-map binnen de site, ga ik er voorlopig van uit, dat er geen meldingen meer door Joomla en extensions van de website zelf worden gegenereerd. Vandaar, dat ik mij n.a.v. de opmerking van Astrid over server-configuratie, tot de webhost heb gericht.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Albertjz
  • Albertjz's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 42

TMP loopt vol met sessionberichten

31 okt 2017 17:32
#8
Prima.
Ik heb hier en daar gelezen dat dit nog wel eens gebeurt bij hosting die gebruikt maakt van cPanel.
Misschien je dit nog kunt meenemen in je communicatie met de hoster.
Laat svp even weten wat er bij de hoster uit is gekomen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

TMP loopt vol met sessionberichten

02 nov 2017 15:14
#9
Van mijn webhost bericht ontvangen, dat de sess_ bestanden worden gegenereerd door php en dat deze los staan van wat Joomla allemaal doet. Het schoonmaakscript (opruimen van sess_bestanden ouder dan 24 uur) zal worden bijgesteld.
Dank voor jullie input.
  • Albertjz
  • Albertjz's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 42
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.536 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie