Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Grote buttons toevoegen aan template
Grote buttons toevoegen aan template
09 feb 2018 23:24
Hallo,
Ik ben bezig met een website van twee bedrijven onder één dak, namelijk een deel brasserie en een deel catering.
Nu willen wij graag dat men gelijk bij het binnenkomen op onze hoofdpagina kan kiezen of ze voor meer info gaan over de brasserie of juist over de catering. Ons idee op dit moment is om twee grote buttons te plaatsen op de voorpagina, als je op de ene klikt ga je naar de pagina voor de brasserie, als je op de andere klikt naar de pagina voor de catering. Alleen ik weet niet zo goed hoe ik het beste een button kan maken, of hoe ik een link aan een plaatje link o.i.d.
Het liefst heb ik dat, op het moment dat ik hover over de link, deze een reactie geeft door de (tekst)kleur te veranderen.
Wellicht is dit niet de beste aanpak, andere ideeën zijn ook zeer welkom!
Ik gebruik een joomlage template (buisiness om precies te zijn).
Thanks!
Ik ben bezig met een website van twee bedrijven onder één dak, namelijk een deel brasserie en een deel catering.
Nu willen wij graag dat men gelijk bij het binnenkomen op onze hoofdpagina kan kiezen of ze voor meer info gaan over de brasserie of juist over de catering. Ons idee op dit moment is om twee grote buttons te plaatsen op de voorpagina, als je op de ene klikt ga je naar de pagina voor de brasserie, als je op de andere klikt naar de pagina voor de catering. Alleen ik weet niet zo goed hoe ik het beste een button kan maken, of hoe ik een link aan een plaatje link o.i.d.
Het liefst heb ik dat, op het moment dat ik hover over de link, deze een reactie geeft door de (tekst)kleur te veranderen.
Wellicht is dit niet de beste aanpak, andere ideeën zijn ook zeer welkom!
Ik gebruik een joomlage template (buisiness om precies te zijn).
Thanks!
- Xaleah
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
09 feb 2018 23:31 - 09 feb 2018 23:32
Wellicht heb je wat aan
deze link
- YVANYVAN
- Bekend met Joomla!NL
-
09 feb 2018 23:34
Je zou in een fotobewerkingsprogramma bijv. zelf buttons kunnen maken.
Of evt. op internet zoeken naar een vrij plaatje, wat voor jouw doeleinden voldoet.
Plaats die in een aangepast html-module en plaats deze op een geschikte positie.
Het plaatje kun je linken naar de desbetreffende afdeling.
via het zgn. kettingsymbool, kun je linken naar artikelen, menu-items etc.
Persoonlijk vind ik, werkt de edotor JCE hier uitstekend mee.
Maar ongetwijfeld zijn er nog wel meer mogelijkheden.
Of evt. op internet zoeken naar een vrij plaatje, wat voor jouw doeleinden voldoet.
Plaats die in een aangepast html-module en plaats deze op een geschikte positie.
Het plaatje kun je linken naar de desbetreffende afdeling.
via het zgn. kettingsymbool, kun je linken naar artikelen, menu-items etc.
Persoonlijk vind ik, werkt de edotor JCE hier uitstekend mee.
Maar ongetwijfeld zijn er nog wel meer mogelijkheden.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
09 feb 2018 23:39
Oef thanks, ik ben blij met alle mogelijkheden die het CSS biedt, ik heb er ook wel een klein beetje ervaring mee, maar niet m.b.t. joomla. Waar kan ik dit in elkaar zetten? En hoe link/plaats ik dit correct?
- Xaleah
- Bekend met Joomla!NL
09 feb 2018 23:40 - 09 feb 2018 23:44
@Romke, thanks, ik zal daar ook even naar kijken. Foto's en fotobewerkingsprogramma's zijn voor mij geen probleem. Grootste probleem is dat ik nog niet echt thuis ben in Joomla.
- Xaleah
- Bekend met Joomla!NL
10 feb 2018 14:30 - 10 feb 2018 14:34
De html-code kan je gewoon plaatsen in de content van de pagina of in een aangepaste module die je dan plaatst op de positie die jij wenst.
De css-code kan je via de templatestijl van uw Joomlage neerzetten in de custom-css.
De css-code kan je via de templatestijl van uw Joomlage neerzetten in de custom-css.
- YVANYVAN
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.681 seconden