Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Geschikt gratis bestelformulier gezocht

12 feb 2018 14:19
Hallo,

ik ben op zoek naar een module die ik kan invoegen op mijn webpagina. ( www.njoyz.nl )
Het plan is dat er een aantal bestelformulieren worden toegevoegd met verschillende opties die aangevinkt kunnen worden.

Dus:
- Naam
- Adres
- Telefoon

Gevolgd door:
- Barbecueschaal basic
- Barbecueschaal luxe
- Barbecueschaal voor mannen
etc etc.

- Omdat er persoonlijke gegevens ingevuld worden en we niet het doelwit willen zijn van spam moet deze form beveiligd zijn d.m.v. captcha oid.
- Bij voorkeur maak ik gebruik van een dropdown menu binnen het bestelformulier zodat ik maar één formulier nodig heb waar men dan alle selecties kan maken, bijvoorbeeld:

- Barbecueschalen
-- Barbecue luxe
-- Barbecue basic
-- Barbecue voor mannen
- Gourmetschalen
-- Gourmetschaal luxe
-- Gourmetschaal basic
-- Etc etc,

Ik ben er van overtuigd dat zoiets bestaat, maar is er ook een gratis extensie die dit biedt? Afrekenen gaat niet via de website, omdat er teveel variabelen mee gemoeid zijn en we alles aanpassen op de persoon in kwestie die iets bestelt.

Thanks!
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

12 feb 2018 14:23
Het kan in ieder geval met Chronoforms. Zij hebben ook we wat voorbeeldformulieren die je als uitgangspunt kunt gebruiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

12 feb 2018 18:18
Bedankt Astrid,

wat je voorstelt is fijn om mee te werken, ik heb het inmiddels geinstalleerd en het doet wat het moet doen (op de pagina, heb verder nog niet getest hoe het koppelt aan het e-mail adres e.d., als dat al nodig is).

Komt alleen een vraag bij mij op: Wij leveren onze gerechten met variabele aantallen, op het moment heb ik dit nogal omslachtig ingesteld door mensen zelf de aantallen aan te laten geven in een tekstvak:

www.njoyz.nl/index.php?option=com_chrono...rm=bestellijst-njoyz

Maar het liefste zou ik zien dat er een knopje of een tekstvak komt te staan achter elke optie (zonder overal losse opties aan te maken want onze hapjes bijvoorbeeld zijn al een stuk of 20 en de gratis versie gaat tot max 15 opties) waar men kan kiezen hoeveel items men wilt van die ene bewuste optie. Is dat ook mogelijk?

Ik heb al een aantal opties geprobeerd maar kan zoiets niet vinden of gebruik ze verkeerd.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

12 feb 2018 18:36
Bij de makers vind je ook heel veel documentatie www.chronoengine.com/faqs/74-chronoforms...he-multi-fields-area
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.648 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie