Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Gezocht: Afsprakensysteem voor beauty/kapsalon

Gezocht: Afsprakensysteem voor beauty/kapsalon

06 sep 2018 10:45 - 06 sep 2018 10:48
#1
Hoi allen,

Na een zoektocht op Google kan ik maar niet "de plugin" vinden die ik zoek, misschien heeft iemand van jullie ervaring met een systeem of weet 1 die wellicht aan onderstaande voorwaarden voldoet. De plugin mag uiteraard betaald zijn, en vaak wordt dit ook net iets beter onderhouden.

Wat gebruik ik:
- Nieuwse joomla-versie

Het systeem moet:
- Instelbare tijdsloten kennen (zodat iemand op afgerond 15 minuten een afpsraak kan boeken)
- Pauzes instelbaar
- Werkdagen instelbaar
- Meerdere 'resources' ondersteunen (personen, maar ook bijvoorbeeld zonnebank1, zonnebank2)
- Behandelingen/Diensten kennen gekoppeld aan een resource
- Combinatie-afspraken kunnen boeken (voorbeeld: Permanent bestaat uit "Permanent", "half uur pauze", "knippen/afronden". Dat halfuurtje moet dan niet als bezet gezien worden, want in dat half uur kan iemand anders geknipt worden, of een andere permanent behandeling gestart worden)
- Simpel werken, iemand moet dus gewoon uit een lijst, eventueel categorie, kunnen kiezen wat hij of zij wil en dan een tijdstip kiezen

Mooi meegenomen zou zijn:
- Google calendar integratie
- Accountsysteem voor vaste klanten
- Reminders
- Dienst kunnen kiezen zonder eerst behandeling/resource te moeten selecteren
- Als iemand een specifieke behandeling kiest zoals 'Bruidskapsel en make-up', dat men dan niet een afspraak boekt, maar dat dan een terugbelverzoek wordt gestuurd.

Ik had wezen puzzelen met de extensie Appointmentbookingpro. Deze ondersteunt van alles en met wat workarounds zijn dingen zoals 'pauzes' ook instelbaar, maar daar ontbreekt de cruciale optie van combinatie-afspraken. Ik kan dus daar prima permanenten op 90 minuten instellen, maar ik kan niet zeggen dat permanenten uit 'permanent' 30 minuten bestaat, en dat dan 30 minuten later het knippen plaatsvindt (waarbij dna uiteraard ook rekening gehouden wordt met het feit dat je dan niet buiten de boekbare tijden gaat vallen).

Op dit moment gebruikt de salon dus een website zoals 1kapper.nl om afspraken te boeken. Een lelijke website met een niet echt vriendelijk boekingsysteem, maar die snapt dus wel de combinatie-afspraken. Echter betaal je daar per boeking geld voor, en is een boekingsysteem in een website gewoon mooier.

Iemand gouden tips?
Laatst bewerkt 06 sep 2018 10:48 door honnes.
  • honnes
  • honnes's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Gezocht: Afsprakensysteem voor beauty/kapsalon

06 sep 2018 12:21 - 06 sep 2018 13:03
#2
Het is alweer een lange tijd geleden dat ik naar iets dergelijks heb gekeken voor iemand.
Destijds is het toen niet doorgegaan.
Ik heb dus zelf geen actuele ervaringen, maar raad je aan eens op deze link te klikken.
extensions.joomla.org/tags/appointment-schedule/
Hier staan een aantal opties klaar waarvan ik denk dat er zeker iets bij zit wat past bij jouw wensen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 06 sep 2018 13:03 door WoodyF4u.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Gezocht: Afsprakensysteem voor beauty/kapsalon

06 sep 2018 13:55
#3
Bedankt voor je reactie. Ik zal daar ook even spieken. Ik laat het uiteraard weten als ik iets gevonden heb, zodat anderen misschien hier ook wat aan hebben.

NB. Opmerkelijk is wel dat die ABK Pro (die ik dus ook gekocht had) na 10 jaar nog steeds niet die dergelijke feature ondersteunt die ik zoek. Alles wordt zonder blikken of blozen beantwoord met "That is how ABK Pro operates" , "That is intended use", etc... zucht.
  • honnes
  • honnes's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Gezocht: Afsprakensysteem voor beauty/kapsalon

06 sep 2018 14:16
#4
Ik vermoed echt dat dit maatwerk gaat worden. Dit is een feature dat alleen voor kapsalons gebruikt wordt volgens mij, dus ontwikkelaars zullen daar niet snel tijd in stoppen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Gezocht: Afsprakensysteem voor beauty/kapsalon

06 sep 2018 18:34
#5
Rsevents in combinatie met RSforms Pro is wel een mogelijkheid. Hoeft dus niet echt maatwerk te zijn, maar vergt wel enige aandacht.

zie uitleg.


reservations
  • pjasmits
  • pjasmits's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 177
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.559 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie