Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Spam blokken in JComments

Spam blokken in JComments

27 mei 2020 20:34
#1
Hallo,

Ik gebruik JComments met de instelling dat de beheerders de geplaatste reacties moeten goedkeuren. KCaptcha staat aan en toch komt er nog spam binnen, misschien door fysieke personen i.p.v spambots… en die wil ik natuurlijk ook blokkeren.

JComments heeft weliswaar een spamblokker aan boord, maar die is maar pover, nl. check op gekende spambots, maar m.i. worden die lijsten te traag geüpdated, en IP-blacklisting, maar spammers wisselen permanent van IP. Deze spamblokker biedt dus weinig hulp. Ik zoek iets met meer uitgebreide mogelijkheden, zoals blokkeren op landen en typische spam-woorden. Support bij JComments is helaas al geruime tijd gesloten.

Ik ben dus op JED op zoek gegaan naar een spamblokker voor JComments en ben beland bij CleanTalk. CleanTalk is echter betalend en net dié extra mogelijkheden, zoals blokkeren op landen en typische spam-woorden, zijn enkel mogelijk met nog eens een extra-package waarvan ik nergens de prijs kan terugvinden.

Hebben jullie ervaring met CleanTalk en/of kunnen jullie gratis alternatieven voorstellen ?

De site is 3.9.18 met alle extensies up-to-date.

Dank voor jullie reacties.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189

Spam blokken in JComments

01 jun 2020 09:50
#2
Van Google reCAPTCHA is versie 3 beschikbaar. Deze werkt op de achtergrond en toont alleen een kleine afbeelding aan de zijkant van je scherm. Die je overigens ook mag verwijderen van Google op deze manier developers.google.com/recaptcha/docs/faq...dge.-what-is-allowed
  • yolknet
  • yolknet's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 52

Spam blokken in JComments

01 jun 2020 12:15
#3
Beste Yolknet,

Dank voor uw informatie. Ik ga zeker Google Recaptcha v3 nader onder de loep nemen. Dit zal alleszins een nog betere bescherming geven tegen spambots.

De aangestelde beheerders in JComments dienen de geplaatste reacties goed te keuren en dit is al een behoorlijke bescherming. Maar behoudens vergissing, vermoed ik dat er ook fysieke personen spam plaatsen en dus de captcha omzeilen, welke versie of systeem van captcha er ook actief is.

Om de aangestelde beheerders toch deze overlast van spam te besparen en om niet het risico te lopen dat er iemand onbedoeld een spam-reactie zou goedkeuren, was ik op zoek naar een spamblokker waar ik kan blokkeren op landen, typische spam-woorden, talen enz. Zo kwam de extensie CleanTalk in beeld.

Dit betekent een jaarlijkse kost van 8 $, verhoogd met 50 % voor de extra-package ( die prijs heb ik inmiddels van de ontwikkelaar bekomen ) = 12 $. De klant zal hierover moeten beslissen, maar zal zich natuurlijk baseren op mijn oordeel over deze extensie Cleantalk. Vandaar mijn vraag of er eventuele ervaringen zijn van andere gebruikers.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189

Spam blokken in JComments

01 jun 2020 13:33 - 01 jun 2020 13:45
#4

een spamblokker waar ik kan blokkeren op landen, typische spam-woorden, talen enz.

Je kunt in dat geval ook kijken naar een firewall als Admin Tools of RSFirewall om landen en woorden te blokkeren.

Edit Jelle: Ik heb de quote tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Laatst bewerkt 01 jun 2020 13:45 door Jelle.
  • yolknet
  • yolknet's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 52
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.167 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie