Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Sitemap HTML /XML

Sitemap HTML /XML

28 feb 2021 11:22
Goedendag.
Ik heb een sitemap op mijn website aangemaakt met OSmap Free in HTML formaat. Die is voor bezoekers van de site prima te lezen. Nu geeft Google aan dat die eigenlijk in XML formaat zou moeten zijn. Als ik in het menu item wil wisselen van HTML naar XML en dat opsla, geeft mijn site, bij het openen van dat menu, een foutmelding. Dit lukt dus niet. De HTML Versie ziet er op zich prima uit maar is blijkbaar voor Google en SEO niet erg bruikbaar en daar doen we het tenslotte voor nietwaar? Hoe ga ik voor elkaar krijgen dat de XML versie ook werkt? (Het liefst op de achtergrond). Ik heb het component al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb heb ondertussen ook al over hetzelfde onderwerp, hier op bet forum, een item gelezen maar dat helpt mij niet verder. Ik vind de XML versie voor op de site niet handig voor bezoekers. Kan ik uiteindelijk een HTML sitemap maken en een XML sitemap die dan niet zichtbaar is op de voorkant voor bezoekers maar wel door Google te vinden is? En hoe krijg ik een fatsoenlijke MLXsitemap. Met OSmap lukt het niet.

Hoor graag wat ik kan doen om het goed te krijgen zodat de sitemap voor Google ook acceptabel is. Mijn site is httsps://www.vakantiehuisarcadia.nl
Hester
  • Hester
  • Hester's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Sitemap HTML /XML

28 feb 2021 15:43
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Je moet de xml sitemap toevoegen aan de Google search console. Een html sitemap op je site is in principe overbodig.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.632 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie