Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

team blog aanmaken

team blog aanmaken

12 apr 2021 18:35
#1
Ik wil mijn website gebruiken om deelnemers aan mijn trainingen follow up berichten te sturen als ondersteuning van hun toepassing van de cursus in de praktijk. Daarbij wil ik hen de mogelijkheid bieden met elkaar en met mij (vertrouwelijk) te bloggen.
Vroeger gebruikte ik daarvoor JComment in combinatie met een door een computerwizkid geprogrammeerde plugin. Deze toepassing wordt door Joomla evenwel niet meer ondersteund.

Vraag: kent u een Joomla extensie die me de mogelijkheid geeft om als site administrator de deelnemers (in mijn systeem een AcyMailing lijst) vooraf te abonneren op berichtgeving dat iemand een nieuwe post op de blog heeft geplaatst? Iets wat ik me kan voorstellen als in een teamboog: iedereen uit het team informeren dat een collega een nieuw berichtje heeft gepost. Maar niet via een abonnement dat de user/teamlid activeert, maar vooraf door mij als administrator opgezet.
In het berichtje van de extensie aan de gebruikers liefst tevens ook een (veranderbare) link om rechtstreeks naar de nieuwe post te gaan. Door de "veranderbare" link hoop ik naam en wachtwoord aan de user mee te geven in het berichtje om ervoor te zorgen dat hij onmiddellijk toegang heeft tot het "registered article" op mijn website.

Ik vind talrijke Joomla blog extensions maar zie niet meteen een alternatief met bovenstaande functionaliteit(en).

Dank voor je advies,

Geert
  • Haentjens
  • Haentjens's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

team blog aanmaken

12 apr 2021 18:54
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Ik denk als eerste aan een forum.
Kunena is een ideale forum-extensie.
Als je de Joomla-accounts per cursus in een groep plaatst, dan kun je in Kunena die groep autoriseren voor een eigen category op het forum.
Dan kunnen alleen jij en die cursisten met elkaar communiceren in dat besloten deel.

Volgens mijj is er geen koppeling tussen Kunena en Acymailing om gebruikers uit de lijst te synchroniseren met de Kunena-autorisaties.
Dat zal dan per cursus wat handwerk betekenen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

team blog aanmaken

13 apr 2021 09:27
#3
Beste WoodyF4u,

Dank voor je suggestie. We onderzoeken je idee in detail. Hopelijk met goede afloop!

Iemand anders nog een suggestie?

Geert
  • Haentjens
  • Haentjens's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.805 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie