Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

robots.txt en subdomein

robots.txt en subdomein

05 aug 2013 09:47 - 05 aug 2013 09:49
#1
Stel ik heb joomla 2.5 op example.com lopen en ik wil joomla 3.1.5 installeren op het sub-domein demo.example.com! Hoe zit het dan met de robots.txt op het sub-domein? Heb begrepen dat deze naar de root moet worden verplaatst, dus naar example.com maar deze bevat reeds een robots.txt van de joomla 2.5 installatie!

Kan ik, in dit geval, de robots.txt op example.com als volgt aanpassen:

Code:
# If the Joomla site is installed within a folder such as at # e.g. www.example.com/joomla/ the robots.txt file MUST be # moved to the site root at e.g. www.example.com/robots.txt # AND the joomla folder name MUST be prefixed to the disallowed # path, e.g. the Disallow rule for the /administrator/ folder # MUST be changed to read Disallow: /joomla/administrator/ # # For more information about the robots.txt standard, see: # http://www.robotstxt.org/orig.html # # For syntax checking, see: # http://www.sxw.org.uk/computing/robots/check.html User-agent: * Disallow: /administrator/ Disallow: /cache/ Disallow: /cli/ Disallow: /components/ Disallow: /images/ Disallow: /includes/ Disallow: /installation/ Disallow: /language/ Disallow: /libraries/ Disallow: /logs/ Disallow: /media/ Disallow: /modules/ Disallow: /plugins/ Disallow: /templates/ Disallow: /tmp/ # voor het sub-domein Disallow: /demo/administrator/ Disallow: /demo/cache/ Disallow: /demo/cli/ Disallow: /demo/components/ Disallow: /demo/images/ Disallow: /demo/includes/ Disallow: /demo/installation/ Disallow: /demo/language/ Disallow: /demo/libraries/ Disallow: /demo/logs/ Disallow: /demo/media/ Disallow: /demo/modules/ Disallow: /demo/plugins/ Disallow: /demo/templates/ Disallow: /demo/tmp/


En wat vul ik in als ik alles wil blokkeren voor het sub-domein?
Laatst bewerkt 05 aug 2013 09:49 door proclub. Reden: Toevoeging
  • proclub
  • proclub's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 48

robots.txt en subdomein

05 aug 2013 17:07 - 05 aug 2013 19:47
#2
Op docs.joomla staat het vrij duidelijk uitgelegd. Klik maar eens op deze link .

Verder zou je ook ervoor kunnen kiezen om je subdomeinsite tijdelijk op Offline te zetten.
Als je voor mensen die de site toch moeten kunnen zien om de ontwikkelingen te kunnen beoordelen, een Offline-groep aanmaakt, los je het ook op.
Zoekmachines komen namelijk niet door de Offline-status van je test-site heen.
Ik heb voor Joomla! 2.5 via deze link een uitleg staan.
Voor zover ik weet werkt dat in 3.x ook nog zo.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 05 aug 2013 19:47 door Jelle.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

robots.txt en subdomein

05 aug 2013 17:09
#3
Ja, dat kan.
Volgens mij kan het overigens ook wel in het subdomein en als je alles wit blokkeren dan gewoon:
Code:
Disallow: /
Maar in robots.txt in de root zou volgens mij
Code:
Disallow: /demo/
ook moeten werken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.972 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie