Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Background in template Ixion
Background in template Ixion
23 okt 2015 17:42 - 23 okt 2015 18:08
Beste,
Ik ben aan het ontleden de template Ixion van Yootheme. Op de positie top-a staat de module Home Teaser. Uit image 2 blijkt, dat de achtergrond van dit gedeelte donker is. Ik heb met firebug trachten te ontdekken waar die donkere achtergrond vandaan komt, maar ik kan het hier niet vinden,(image 4). Daarna geprobeerd via Extensions - Templates - nt-ixion- Options- Settings - Styles - Customizer het een en ander te wijzigen. (image3). Veel kan, maar de achtergrond van dit gedeelte is nergens te vinden.
Er staat ook nog Content
Display specific content elements in the theme.
Hide To-top scroller.
Hide site branding.
Maar dit haalt ook niets uit. Wat is de oplossing?
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de template niet van Yootheme is maar van Norrtheme.
Ik ben aan het ontleden de template Ixion van Yootheme. Op de positie top-a staat de module Home Teaser. Uit image 2 blijkt, dat de achtergrond van dit gedeelte donker is. Ik heb met firebug trachten te ontdekken waar die donkere achtergrond vandaan komt, maar ik kan het hier niet vinden,(image 4). Daarna geprobeerd via Extensions - Templates - nt-ixion- Options- Settings - Styles - Customizer het een en ander te wijzigen. (image3). Veel kan, maar de achtergrond van dit gedeelte is nergens te vinden.
Er staat ook nog Content
Display specific content elements in the theme.
Hide To-top scroller.
Hide site branding.
Maar dit haalt ook niets uit. Wat is de oplossing?
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de template niet van Yootheme is maar van Norrtheme.
- sysman
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
23 okt 2015 18:27
Ik vermoed ergens bij
.
Code:
tm-theme-showcase
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
23 okt 2015 20:14
Dit wordt veroorzaakt door deze css code in theme.css:
Aanpassingen gaan echter via de LESS bestanden ( daaruit worden de CSS bestanden weer gegenereerd).
Ga naar theme.less en op regel 14 vind je deze code:
en pas de .65 aan naar bijvoorbeeld 0
In je template settings moet je dan wel even op "compile LESS" klikken om de css bij te werken.
Misschien kan het ook via je template instellingen, maar dat kon ik niet vinden.
Code:
.tm-theme-showcase-bg-module {
background: rgba(0, 0, 0, 0.65);
position: absolute;
z-index: 1;
bottom: 0;
top: 0;
left: 25px;
right: 0;
}
Aanpassingen gaan echter via de LESS bestanden ( daaruit worden de CSS bestanden weer gegenereerd).
Ga naar theme.less en op regel 14 vind je deze code:
Code:
@theme_global-showcase-background: rgba(0,0,0,.65);
en pas de .65 aan naar bijvoorbeeld 0
In je template settings moet je dan wel even op "compile LESS" klikken om de css bij te werken.
Misschien kan het ook via je template instellingen, maar dat kon ik niet vinden.
- Peter
- Algemeen Moderator
24 okt 2015 11:58
Dag Astrid en Peter,
Bedankt voor het meedenken, inderdaad door de code in theme.css
[/code] te wijzigen werkte het al. Heb nog niet gekeken naar de LESS bestanden, maar zal daar de wijziging ook doorvoeren.
Bedankt voor het meedenken, inderdaad door de code in theme.css
Code:
background: rgba(0,0,0,0)[code]
- sysman
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.651 seconden