Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Linkafbeeldingen menu niet responsive
Linkafbeeldingen menu niet responsive
07 nov 2015 17:44
Beste mensen,
In de menu's (zowel hoofd- als verticaal menu) van een website heb ik via 'menu-item -> linktype -> linkafbeelding' icoontjes toegevoegd aan het menu. Deze blijken echter niet responsive te zijn. Ik heb het internet al afgezocht naar een oplossing maar kan niet vinden hoe ik deze kleine plaatjes responsive kan maken.
Heeft iemand van JoomlaNL goede ideeën?
Het gaat om www.tweeterp.nl . Joomla 3.4.5. Template is gemaakt met de laatste versie van Artisteer.
Alvast bedankt!
In de menu's (zowel hoofd- als verticaal menu) van een website heb ik via 'menu-item -> linktype -> linkafbeelding' icoontjes toegevoegd aan het menu. Deze blijken echter niet responsive te zijn. Ik heb het internet al afgezocht naar een oplossing maar kan niet vinden hoe ik deze kleine plaatjes responsive kan maken.
Heeft iemand van JoomlaNL goede ideeën?
Het gaat om www.tweeterp.nl . Joomla 3.4.5. Template is gemaakt met de laatste versie van Artisteer.
Alvast bedankt!
- Diezekant
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
07 nov 2015 18:27
Je kunt beter met Firebug zoeken
Dan zie je dat de breedte van
de instelling voor de breedte overneemt (100%) van de
definitie.
Dan zie je dat de breedte van
Code:
art-menu-image
Code:
img
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
08 nov 2015 17:52
Hallo Astrid,
Ik had het element al geïnspecteerd in Google Chrome en daar krijg ik dezelfde resultaten te zien als in Firebug. Ik begrijp dat er ergens in een van de CSS bestanden iets verkeerd staat, maar ik kan niet vinden waar. Als ik de definities van .img aanpas veranderd er niets met de menu-iconen.
Waarschijnlijk zoek ik in de verkeerde hoek.
Ik had het element al geïnspecteerd in Google Chrome en daar krijg ik dezelfde resultaten te zien als in Firebug. Ik begrijp dat er ergens in een van de CSS bestanden iets verkeerd staat, maar ik kan niet vinden waar. Als ik de definities van .img aanpas veranderd er niets met de menu-iconen.
Waarschijnlijk zoek ik in de verkeerde hoek.
- Diezekant
- Nieuw op Joomla!NL
-
08 nov 2015 18:04
Tja, het blijft Artisteer..............
Je moet een nieuwe definitie aanmaken voor
Je moet een nieuwe definitie aanmaken voor
Code:
.art-menu-image
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
11 nov 2015 15:53 - 11 nov 2015 20:45
Hallo Astrid,
Het probleem is opgelost. Ik heb aan de template.css de volgende regels toegevoegd:
Bedankt voor het meedenken. Ik zal het lijntje sluiten.
Edit Juliank92: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Het probleem is opgelost. Ik heb aan de template.css de volgende regels toegevoegd:
Code:
.art-menu-image
{
outline: 0;
height: auto;
max-width: 100%;
margin: 0 auto;
}
.responsive img
{
height: auto;
max-width: 100%;
}
Edit Juliank92: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Diezekant
- Nieuw op Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.632 seconden