Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Blog layout
Blog layout
19 nov 2015 12:54
Ik zou graag een blog willen maken, waarbij drie blogs naast elkaar zichtbaar zijn , met een lees meer-veld. De overige blogs uit die categorie zou ik graag (aan de linker- of rechterkant van de pagina, als hyperlinks vermeld willen zien. Omdat dat er best veel zijn, wil ik de links snel op elkaar, dus zonder lijntjes, of ander ruimte-innemende zaken zien.
Ik heb het zowel met menu-item categorieblog geprobeerd als met ZOO
Maar het lukt me niet......................
Ik heb het zowel met menu-item categorieblog geprobeerd als met ZOO
Maar het lukt me niet......................
- Casa She-Ra
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
Blog layout
19 nov 2015 14:22
Heb je bij de menuinstelling van categorieblog (of evt. speciale artikelen) de instellingen wel goed staan
Aantal volledig, intro en vervolg, aantal kolommen etc.
Voor de zijkanten zou je dan de modules moeten gebruiken van het type laatste/nieuwste artikelen.
de opmaak etc dien je dan wel via de css te regelen. Is ook afhankelijk van wat je template momenteel regelt.
Indien mogelijk is het misschien handig om een url te geven.
Aantal volledig, intro en vervolg, aantal kolommen etc.
Voor de zijkanten zou je dan de modules moeten gebruiken van het type laatste/nieuwste artikelen.
de opmaak etc dien je dan wel via de css te regelen. Is ook afhankelijk van wat je template momenteel regelt.
Indien mogelijk is het misschien handig om een url te geven.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
Blog layout
19 nov 2015 17:07
Met dank!!
Ik heb nog een vraag die volgens mij hier gewoon kan, want het heeft ook met de blog layout te maken.
Ik wil graag de blogs zo'n drie a vier regels hebben en dan de lees meer-knop.
Moet ik per artikel uit gaan rekenen waar ik de leesmeer-knop plaats of is er ook een optie dat ik kan aangeven na een x-aantal tekens komt de leesmeer-knop?
Dit is de link: www.anitahoetmer.nl/yoo/index.php/blogs/blog-2014?limitstart=0
Ik heb nog een vraag die volgens mij hier gewoon kan, want het heeft ook met de blog layout te maken.
Ik wil graag de blogs zo'n drie a vier regels hebben en dan de lees meer-knop.
Moet ik per artikel uit gaan rekenen waar ik de leesmeer-knop plaats of is er ook een optie dat ik kan aangeven na een x-aantal tekens komt de leesmeer-knop?
Dit is de link: www.anitahoetmer.nl/yoo/index.php/blogs/blog-2014?limitstart=0
- Casa She-Ra
-
Blog layout
19 nov 2015 17:44
De limiet van de lees-meer vindt je onder artikelbeheer.
Rechtsboven klikken op opties.
Tabblad artikel, onderaan.
Rechtsboven klikken op opties.
Tabblad artikel, onderaan.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Blog layout
19 nov 2015 17:52
Dank. Maar ik heb het ingesteld:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
- Casa She-Ra
-
Blog layout
19 nov 2015 18:23
Hoewel je het niet expliciet aangeeft begrijp ik er uit dat het volgens jouw nog niet correct werkt?
Zijn de desbetreffende artikelen ook speciale artikelen? Misschien werkt het wel als je ze omzet naar speciale artikelen en ook het menu-type omzet naar blog speciale artikelen.
Zelf doe ik het altijd een beetje op het oog en ervaring handmatig de lees-meer plaatsen.
Zijn de desbetreffende artikelen ook speciale artikelen? Misschien werkt het wel als je ze omzet naar speciale artikelen en ook het menu-type omzet naar blog speciale artikelen.
Zelf doe ik het altijd een beetje op het oog en ervaring handmatig de lees-meer plaatsen.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Blog layout
19 nov 2015 18:34
Sorry, klopt, het werkt niet............. ALs ik speciale artikelen doe, dan komen ze op de voorpagina en dat wil ik niet.
Kan ik het nog even open laten voor eventuele andere deskundigen, of heeft dat geen nut? Bij een module zoals BT image slider kun je het wel instellen......... Anders moet ik het daar mee doen.
In elk geval heel erg bedankt voor het meedenken!
Kan ik het nog even open laten voor eventuele andere deskundigen, of heeft dat geen nut? Bij een module zoals BT image slider kun je het wel instellen......... Anders moet ik het daar mee doen.
In elk geval heel erg bedankt voor het meedenken!
- Casa She-Ra
-
- Casa She-Ra
-
Blog layout
19 nov 2015 18:38
Dan moet je of een externe extensie installeren of zelf de lees meer op de juiste plaats zetten.
Enne........... Joomla heeft hele mooie tooltips
Enne........... Joomla heeft hele mooie tooltips
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Blog layout
19 nov 2015 18:47
Excuus Casa, dat ik je even op het verkeerde been zette. Ik realiseerde mij dat ook niet wat Astrid in #8 aangaf.
Dan denk ik ook dat je even op de JED zou moeten gaan zoeken of daar inderdaad een externe extensie voor is.
Dan denk ik ook dat je even op de JED zou moeten gaan zoeken of daar inderdaad een externe extensie voor is.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Blog layout
20 nov 2015 10:53
Astrid en Romke, bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb ervoor gekozen om gebruik te maken van BT contentslider. Om te voorkomen dat de artikelen gaan "sliden", heb ik ingesteld dat ik drie artikelen wil publiceren, en dat voldoet prima. Voor de reacties op het blog gebruik ik een externe extensie. Voor de overige blogs gebruik ik "laatste artikelen". Omdat ik gebruik maak van een categorie, worden alleen die artikelen geplaatst. Alles werkt, dus ik ga dit afsluiten.
Ik heb ervoor gekozen om gebruik te maken van BT contentslider. Om te voorkomen dat de artikelen gaan "sliden", heb ik ingesteld dat ik drie artikelen wil publiceren, en dat voldoet prima. Voor de reacties op het blog gebruik ik een externe extensie. Voor de overige blogs gebruik ik "laatste artikelen". Omdat ik gebruik maak van een categorie, worden alleen die artikelen geplaatst. Alles werkt, dus ik ga dit afsluiten.
- Casa She-Ra
-
Tijd voor maken pagina: 0.819 seconden