Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Modules verplaatsen gaat niet goed

03 feb 2016 17:13
Onlangs hebben wij een responsive template laten maken voor onze website www.voerboot4u.nl
Draait op Joomla 3.4.8 en de template heeft als naam T3_bs3_blank.

Zoals nu op de site zijn alle modules onlijnd door een zwarte rand, echter wanneer ik modules wil verplaatsen neemt de module de zwarte omlijning niet over.

Ik wil bijvoorbeeld de winkelwagen en winkel en de rest wat nu rechts staat, graag allemaal naar links hebben alleen ziet dit er niet mooi uit. Ook komen de modules dan door de tekst van bijvoorbeeld de home pagina heen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de modules op een juiste manier kan verplaatsen zodat alles correct wordt weergegeven?

groetjes Martin

03 feb 2016 17:25
Vermoed dat je dan in de index.php van je template moet kijken. Denk dat de ontwerper wel een div roundstyle heeft toegevoegd voor de rechter sidebar, maar niet voor de linker. Maar dat is dus echt een gok.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

04 feb 2016 15:36 - 04 feb 2016 15:42
als ik via de hoster naar filemanager ga, kijk in de map templates en dan bij het gebruikte template de index.php open staat er dit;
Code:
<?php /** *------------------------------------------------------------------------------ * @package T3 Framework for Joomla! *------------------------------------------------------------------------------ * @copyright Copyright (C) 2004-2013 JoomlArt.com. All Rights Reserved. * @license GNU General Public License version 2 or later; see LICENSE.txt * @authors JoomlArt, JoomlaBamboo, (contribute to this project at github * & Google group to become co-author) * @Google group: https://groups.google.com/forum/#!forum/t3fw * @Link: http://t3-framework.org *------------------------------------------------------------------------------ */ // no direct access defined('_JEXEC') or die; //check if t3 plugin is existed if (!defined('T3')) { if (JError::$legacy) { JError::setErrorHandling(E_ERROR, 'die'); JError::raiseError(500, JText::_('T3_MISSING_T3_PLUGIN')); exit; } else { throw new Exception(JText::_('T3_MISSING_T3_PLUGIN'), 500); } } $t3app = T3::getApp($this); // get configured layout $layout = $t3app->getLayout(); $t3app->loadLayout($layout);

Edit Romke: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.

04 feb 2016 18:45
Dan vermoed ik dat je ergens een layout.php hebt, maar niet helemaal zeker. De meeste frameworks verwijzen inderdaad naar een extra bestand.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

04 feb 2016 21:14
helaas, kan echt in geen enkele map een bestand layout.php vinden :unsure:

04 feb 2016 21:22
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

04 feb 2016 21:53
hey ja, denk dat ik de betreffende bestanden heb gevonden.
er is een bestand Sidebar-left en Sidebar-right

In Sidebar-right staat;
Code:
<!-- MAIN CONTENT --> <div id="t3-content" class="t3-content col-xs-12 col-sm-8 col-md-9"> <jdoc:include type="modules" name="contenttop" style="T3Xhtml" /> <?php if($this->hasMessage()) : ?> <jdoc:include type="message" /> <?php endif ?> <div id="roundstyle"><jdoc:include type="component" /></div> <div id="roundstyle" class="lefty"><jdoc:include type="modules" name="bottom1" style="T3Xhtml" /></div><div id="roundstyle" class="righty"><jdoc:include type="modules" name="bottom2" style="T3Xhtml" /></div> </div> <!-- //MAIN CONTENT --> <!-- SIDEBAR RIGHT --> <div id="t3-sidebar" class="col-xs-12 col-sm-4 col-md-3 <?php $this->_c($vars['sidebar']) ?>"> <jdoc:include type="modules" name="<?php $this->_p($vars['sidebar']) ?>" style="T3Xhtml" /> </div> <!-- //SIDEBAR RIGHT --> </div> <!-- FOOTER --> <footer id="roundstyle"> <?php if ($this->checkSpotlight('footnav', 'footer-1, footer-2, footer-3, footer-4, footer-5, footer-6')) : ?> <!-- FOOT NAVIGATION --> <div class="container"> <?php $this->spotlight('footnav', 'footer-1, footer-2, footer-3, footer-4, footer-5, footer-6') ?> </div> <!-- //FOOT NAVIGATION --> <?php endif ?> </footer> <!-- //FOOTER --> </div>

en bij Sidebar-left staat;
Code:
<!-- MAIN CONTENT --> <div id="t3-content" class="t3-content col-xs-12 col-sm-8 col-sm-push-4 col-md-9 col-md-push-3"> <?php if($this->hasMessage()) : ?> <jdoc:include type="message" /> <?php endif ?> <jdoc:include type="component" /> </div> <!-- //MAIN CONTENT --> <!-- SIDEBAR LEFT --> <div class="t3-sidebar t3-sidebar-left col-xs-12 col-sm-4 col-sm-pull-8 col-md-3 col-md-pull-9 <?php $this->_c($vars['sidebar']) ?>"> <jdoc:include type="modules" name="<?php $this->_p($vars['sidebar']) ?>" style="T3Xhtml" /> </div> <!-- //SIDEBAR LEFT --> </div> </div>

Zou dit te maken hebben met de omlijning die ik bedoel?

05 feb 2016 12:00
Zo te zien niet. Maar ik ken de constructie van die template niet. Ik zie bij die bovenste alleen de border van de main content en de toevoeging van de modules onderaan de pagina.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.707 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie