Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Na invoeren nieuw artikel alles weg

Na invoeren nieuw artikel alles weg

22 nov 2018 20:42
#1
Ik maak voor een website, Klik hier gebruik van het laatste nieuws. Dit is de standaard module binnen Joomla. Ik laat deze met een categorieblog zien op de pagina. Nu gebeurd het me dat als ik een nieuw artikel plaats alles weg is van het laatste nieuws. Als ik het artikel verwijder en nogmaals maak kan het na 3 a 4 keer proberen goed gaan.

Ik gebruik Joomla 3.9 met php 7.0 en template J51/Asley

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
  • Btb
  • Btb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 588

Na invoeren nieuw artikel alles weg

22 nov 2018 21:53
#2
Heb je een template override voor je blog lay-out? Staat je lees meer toevallig in een div? Heb je misschien de plugin pagina cache aan staan?
En wat bedoel je met module? Ik zie geen module op die pagina.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Na invoeren nieuw artikel alles weg

25 nov 2018 09:56
#3
Hallo Astrid,
pagina cache staat niet aan.

Andere vragen:

Heb je een template override voor je blog lay-out? Waar kan ik vinden waar die info staat?
Staat je lees meer toevallig in een div? Hoe vind ik dat?

Gebruik deze template al langer maar nooit dit probleem gehad.
Heb wel alle update van Joomla telkens uitgevoerd.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Btb
  • Btb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 588

Na invoeren nieuw artikel alles weg

25 nov 2018 10:24
#4
Override kan je vinden in de map html van je template. Gebeurt dit altijd of alleen als je een lees meer invoegt? Dan kan het namelijk aan een niet afgesloten div liggen, maar dat is lastig te zeggen. Je kunt de broncode controleren als het probleem weer optreedt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Na invoeren nieuw artikel alles weg

25 nov 2018 10:59
#5
Heb net een test artikel geplaatst met de leesmeer en nu gaat het goed. Dus ik kan niet zeggen of het alleen door de leesmeer functie komt.
Ik zie hier niet veel staan over de readmore fuctie
Code:
<?php /*================================================================*\ || # Copyright (C) 2011 Joomla51. All Rights Reserved. || || # license - PHP files are licensed under GNU/GPL V2 || || # license - CSS - JS - IMAGE files are Copyrighted material || || # Website: http://www.joomla51.com || \*================================================================*/ defined('_JEXEC') or die; JHtml::_('bootstrap.framework'); define( 'nexus', dirname(__FILE__) ); require("php/config.php"); require("php/variables.php"); $params = $app->getParams(); $pageclass = $params->get('pageclass_sfx'); ?> <!DOCTYPE html> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="<?php echo $this->language; ?>" lang="<?php echo $this->language; ?>" > <head> <jdoc:include type="head" /> <?php include ("php/styles.php");?> <?php include ("php/scripts.php");?> <!-- <link rel="stylesheet" href="http://basehold.it/27"> --> <?php echo ($head_custom_code); ?> </head> <body class="<?php echo $pageclass; ?>"> <div id="content" class="wrapper960"> <div id="container_header" class="j51container"> <div id="header"> <?php require("php/layouts/header.php"); ?> <?php require("php/layouts/hornav.php"); ?> <?php require("php/layouts/social_icons.php"); ?> </div> </div> <?php if ($this->countModules('showcase')) { ?> <div id="container_slideshow" class="j51container"> <?php require("php/layouts/slideshow.php"); ?> </div> <?php }?> <?php if ($this->countModules('top-1a') || $this->countModules('top-1b') || $this->countModules('top-1c') || $this->countModules('top-1d') || $this->countModules('top-1e') || $this->countModules('top-1f')) { ?> <div id="container_top1_modules" class="j51container"> <?php require("php/layouts/top1_modules.php"); ?> </div> <?php }?> <?php if ($this->countModules('top-2a') || $this->countModules('top-2b') || $this->countModules('top-2c') || $this->countModules('top-2d') || $this->countModules('top-2e') || $this->countModules('top-2f')) { ?> <div id="container_top2_modules" class="j51container"> <?php require("php/layouts/top2_modules.php"); ?> </div> <?php }?> <?php if ($this->countModules('breadcrumb') || $this->countModules('top-3a') || $this->countModules('top-3b') || $this->countModules('top-3c') || $this->countModules('top-3d') || $this->countModules('top-3e') || $this->countModules('top-3f')) { ?> <div id="container_top3_modules" class="j51container"> <?php require("php/layouts/top3_modules.php"); ?> </div> <?php }?> <div id="container_main" class="j51container"> <?php require("php/layouts/main.php"); ?> </div> <?php if ($this->countModules('bottom-1a') || $this->countModules('bottom-1b') || $this->countModules('bottom-1c') || $this->countModules('bottom-1d') || $this->countModules('bottom-1e') || $this->countModules('bottom-1f')) { ?> <div id="container_bottom1_modules" class="j51container"> <?php require("php/layouts/bottom1_modules.php"); ?> </div> <?php }?> <?php if ($this->countModules('bottom-2a') || $this->countModules('bottom-2b') || $this->countModules('bottom-2c') || $this->countModules('bottom-2d') || $this->countModules('bottom-2e') || $this->countModules('bottom-2f')) { ?> <div id="container_bottom2_modules" class="j51container"> <?php require("php/layouts/bottom2_modules.php"); ?> </div> <?php }?> </div> <div class="clearfix"></div> <?php require("php/layouts/base.php"); ?> <?php echo ($body_custom_code); ?> <!-- Stellar --> <script type="text/javascript" src="<?php echo $this->baseurl ?>/templates/<?php echo $this->template ?>/js/jquery.stellar.js" charset="utf-8"></script> <script type="text/javascript"> if (Modernizr.touch) { } else { jQuery(window).stellar({ horizontalScrolling: false }); } <script> (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','https://www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-35793880-2', 'auto'); ga('send', 'pageview'); <script src='https://www.google.com/recaptcha/api.js'></script> </script> <jdoc:include type="modules" name="debug" /> </body> </html>
  • Btb
  • Btb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 588

Na invoeren nieuw artikel alles weg

25 nov 2018 11:16 - 25 nov 2018 11:48
#6
Nee, die komt uit de Joomla core. En wat je laat zien is de index.php van je template en die staat niet in de map html.
Als het goed gaat is het lastig om de oorzaak te vinden. Je moet dus kijken in de bron op het moment dat het fout gaat.
En met alles weg bedoel je dan dat er geen enkel artikel zichtbaar is, of alleen de artikelen die na het laatst toegevoegde artikel geplaatst zijn?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 25 nov 2018 11:48 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Na invoeren nieuw artikel alles weg

25 nov 2018 13:12
#7
Ik snap dat het dan lstig zoeken is. De website wordt beheerd door iemand anders. ik kreeg tzt bericht als het misgaat. Alle berichten zijn dan weg zelfs de 2 buitenste logo's die op een aparte positie staan.

Ik zal als het probleem zich voordoet proberen de broncode te plaatsen

Je moet dus kijken in de bron op het moment dat het fout gaat.

is dat dan de broncode, rechtermuis knop op de pagina en dan broncode?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Btb
  • Btb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 588

Na invoeren nieuw artikel alles weg

25 nov 2018 14:02
#8
Je kunt dan beter zelf gebruik maken van de ingebouwde Hulpmiddelen voor ontwikkelaars voor Firefox (Ctrl + Shift + I voor Windows of Cmd + Opt + I voor Mac) of een soortgelijk alternatief voor andere browsers Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Na invoeren nieuw artikel alles weg

20 feb 2019 17:23
#9
Ik heb nu een nieuw artikel geplaatst en nu is het complete laatste nieuw weg.

www.biljartenhaarlo.nl/
Klik hier voor website

Kan via de broncode niets achterhalen wat de oorzaak is.

Wie weet raad?
  • Btb
  • Btb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 588

Na invoeren nieuw artikel alles weg

20 feb 2019 17:51
#10
Of er zit een fout in je template, of je hebt zelf iets aangepast. Als ik een paar declaraties uitzet dan werkt het wel.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Na invoeren nieuw artikel alles weg

20 feb 2019 20:11
#11
Bedankt voor je reactie,
kan me niet herinneren dat ik iets heb gewijzigd.
Welke declaraties heb je gewijzigd en waar moet ik het zoeken?
  • Btb
  • Btb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 588

Na invoeren nieuw artikel alles weg

21 feb 2019 08:43
#12
Ik denk dat er in een of meerdere van je artikelen niet afgesloten divs staan. Loop al je artikelen na en verwijder de divs.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.274 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie