Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

website staat op blacklist

30 sep 2013 13:45 - 30 sep 2013 18:51
De website van mijn dochter staat volgens toolbox op 2 blacklists. Vandaar dat het ip van haar, de website niet ziet en de emails komen niet binnen.
Hoe krijg ik die nu van die blacklists af? Iemand enig idee?
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

30 sep 2013 13:52 - 30 sep 2013 13:58
Wat is die toolbox? En wat voor blacklists zijn dat? Zijn het blacklists voor e-mail (wordt spam verstuurd vanaf domein) of blacklists voor malware (virussen/trojans op de site)?

[strike]Kan je me het adres van de site in een pm (persoonlijk bericht) sturen? Dan kan ik even kijken wat ermee mis is.[/strike]
Edit Astrid: Communicatie in eerste instantie via het forum!
Gahan Zwart
CMSJoy
KVK: 01164886

30 sep 2013 15:26
mxtoolbox.com
Supertool

Ik kreeg via mijn provider te horen dat de website en de email box op die blacklist staat.
  • inef1

30 sep 2013 15:28
Dit schijnt er aan de hand te zijn. De provider schrijft "Het zit hem niet in de server, wel in de blacklist elders. Zie bijlage"
  • inef1

30 sep 2013 15:36
@MOD: ik bedoelde de url van de site van de vraagsteller. Als daar malware vanaf wordt geserveerd dan is het beter dat deze niet op het forum komt om besmetting van anderen te voorkomen. Vandaar dat ik dit in een PM vroeg.

@Vraagsteller: Maar in ieder geval, dit gaat lijkt het om spam in eerste instantie. Wordt blijkbaar vanaf het domein gestuurd of iemand spooft het domein zodat het lijkt alsof spam van het domein afkomt (dat laatste kan je niet heel veel aan doen). Hoe kom je er van af? Door de bron te proberen te vinden. Het kan zijn dat er iets op de site staat wat open staat om misbruik van te maken en dus om spam te sturen. Zou een Joomla extensie kunnen zijn maar ook iets buiten Joomla maar wel op het domein. Zou ook iets bij de provider kunnen zijn, mailserver die wat te gemakkelijk toegankelijk is. Het blijft een beetje gissen zonder meer info.
Gahan Zwart
CMSJoy

30 sep 2013 15:38
Zou je ook eens via deze site jouw site willen checken? Om uit te sluiten dat er niet ook malware in het spel is:
sitecheck.sucuri.net/scanner/
Gahan Zwart
CMSJoy

30 sep 2013 15:50 - 30 sep 2013 15:56
Heb de scan gedaan en resultaat: Clean!

status: Verified Clean
web trust: Not Blacklisted

Even nog ter verduidelijking:
Ik kan wel de emails binnen halen op haar laptop op haar account als zij hier is maar bij haar thuis lukt dat dus niet.
Ze kan wel gewoon op google en hotmail etc.
Ik dacht dat ligt misschien aan outlook. Die opnieuw (eerst de-install) teinstalleerd en nieuwe accounts aangemaakt maar zonder resultaat.
Alleen de website en de daarbijbehorende emails kan ze niet openen.
  • inef1

30 sep 2013 16:27
Okay, maar dat lijkt mij een ander probleem dan de e-mail blacklisting op het domein. Of de ISP (de internet service provider, dus niet je hoster voor de website) van jou en van je dochter zou wellicht iets kunnen doen met die blacklisting, waardoor je dochter thuis geen mail kan ontvangen. Maar dat verklaart niet waarom de website niet getoond wordt bij je dochter thuis. Wat voor melding krijgt je dochter dan in het scherm als ze naar haar Joomla website gaat? Want niet openen is wat te algemeen gesteld.

Die e-mail blacklisting is er blijkbaar wel, gezien de scan met mxtoolbox. Dus daar moet in ieder geval naar worden gekeken, zoals ik eerder schreef (onderzoek extensies Joomla, evt. andere onderdelen op het domein, misschien toch een lekke mailserver bij provider).
Gahan Zwart
CMSJoy

30 sep 2013 16:30
Ze krijgt op het scherm te zien dat de website niet geopend kan worden. De foutmelding van de emailbox is hetzelfde. Ze kan geen contact maken met de server.

Wat bedoel je met:

onderzoek extensies Joomla, evt. andere onderdelen op het domein

Wat moet ik doen? Ik bedoel ik, alleen kijken daar kom ik niet ver mee... :D.
  • inef1

30 sep 2013 16:44
Als dat de exacte melding is: Geen contact maken met de server, dan komen we meer in het gebied van netwerk/computerinstellingen en heeft het niet zoveel meer met Joomla te maken.

Kan je me het websiteadres eens sturen van die site s.v.p.? Dan kan ik zelf even kijken aan de buitenkant wat en of er iets mis is.
Gahan Zwart
CMSJoy

30 sep 2013 16:47 - 30 sep 2013 16:47
Lijkt op een dns probleem dat misschien veroorzaakt is door de eerdere hack (was volgens mij die site waar je ook problemen had met Phoca Gallery)?
Voor Mac weet ik het niet, maar voor Windows zou je het volgende eens kunnen proberen.
Type bij start

cmd

Je ziet dan cmd.exe. Klik hierop. Je ziet dan een ouderwets DOS scherm.
Type daar

ipconfig /flushdns

en geef een Enter.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

30 sep 2013 17:16 - 30 sep 2013 17:20
Dat lijkt mij een blacklist van haar eigen IP-adres van haar internet-provider.
Kan ze best eens opvragen via bijvoorbeeld ip-lookup.net/ .
Dat zou ze dan aan haar hoster moeten doorgeven om na te kijken.
Vermoedelijk is het probleem dan rap opgelost.

Wat betreft de backlist is het natuurlijk nog een ander probleem.
Maar bij mij is het zo dat dat hosters altijd eerst een controle doen.
Daarna doen ze zelf de aanvraag voor delisting.
H&S Solutions
www.hssolutions.eu
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.882 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie