Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

opgelost RSS maken van elke site die je bezoekt

RSS maken van elke site die je bezoekt

21 mei 2014 18:29 - 21 mei 2014 18:58
#1
Is het mogelijk een RSS te maken van een site die je bezoekt? Ook als deze geen RSS aanbied?
Ben zelf de hele middag aan het zoeken geweest en kwam op dapper.net maar deze site is uit de lucht daarna kwam bij rss2page deze heeft niet genoeg mogelijkheden voor mij. Als laatste kwam ik terecht bij Yahoo pipes. Maar hier krijg ik steeds resultaat "Null".

Voor wie mijn Yahoo Pipes wil zien hierbij een link. Yahoo Pipes

Wil een RSS van www.corendon.nl/vakanties/lastminutes en dan natuurlijk van alle vakanties die op deze pagina staan met foto?

Mocht iemand nog een website weten om specifieke RSS te kunnen maken van elke website dan hoor ik dat graag :)

Edit Webbiertje: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 21 mei 2014 18:58 door webbiertje.
Discussie gesloten.
  • Patrick1102
  • Patrick1102's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 53

RSS maken van elke site die je bezoekt

21 mei 2014 23:50 - 21 mei 2014 23:53
#2
Hoi Patrick dat is wel mogelijk ja,

je zou bijvoorbeeld www.feed43.com kunnen gebruiken. Je moet wel zelf een patroon ingeven, bijvoorbeeld voor die pagina van Corendon:
Code:
data-original="{%}"{*}<dd>{%}</dd>{*}<dt title="{%}"{*}<dt itemprop="ratingValue">{%}</dt>{*}<dd>{%}</dd>{*}

Dit resulteert dan in een weergave van:
- link naar de afbeelding
- naam bestemming
- naam accommodatie
- beoordeling cijfer
- beoordeling in woorden

Zo kun je dus een patroon maken met de gegevens welke jij wilt binnenhalen.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 21 mei 2014 23:53 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

RSS maken van elke site die je bezoekt

22 mei 2014 11:29
#3
Hoi Julian,

Code werkt, dank je wel.
Mag ik vragen hoe je aan de code komt. Is dit de kennis die je hebt? Of kan ik dit ook opzoeken op het internet?
Zag dat je via Google Chrome de naam van elk element kan opzoeken. Zoals bijvoorbeeld
Code:
<dt itemprop="ratingValue">7.6</dt>

Ik wil namelijk zelf nog wat toevoegen en experimenteren. Zoals met
Code:
<meta itemprop="priceRange" content="€199 - 8 dagen op 26 mei, Logies en ontbijt">
Discussie gesloten.
  • Patrick1102
  • Patrick1102's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 53

RSS maken van elke site die je bezoekt

22 mei 2014 20:24 - 22 mei 2014 20:28
#4
Nee, het is een patroon wat je kan opgeven. Als je de broncode van de pagina bekijkt, kun je het patroon bepalen. Je kunt namelijk zien in welk element de data zit die jij wilt verzamelen. Om een stuk over te slaan gebruik je dus {*} en als ergens data staat die je wilt gebruiken dan gebruik je {%}. Het jammere is alleen wel dat je met de gratis versie maar maximaal 20 keer {*} en/of {%} mag gebruiken.

Een patroon wat dan bijvoorbeeld meer in de buurt komt is(een beetje ermee spelen kan natuurlijk geen kwaad ;)):
Code:
data-original="{%}"{*}<dd>{%}</dd>{*}<dt title="{%}"{*}<dt itemprop="ratingValue">{%}</dt>{*}<dd>{%}</dd>{*}<strong>{%}</strong>{*}<br/>{%}<br>{%}<br>{*}price_discount"> {%}</span>{*}"price">{%}</strong>

Wat je ook zou kunnen doen is dan twee maal een RSS maken, zodat je alle data verzameld. En dan op je website een PHP bestand maken die het bestand opslaat als een XML op je server(kun je met een cronjob laten ophalen, om het te verversen). Zo zou je dan bijvoorbeeld door twee XML bestanden kunnen loopen(iteratie), om toch alle data te krijgen in een aantal variabelen.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 22 mei 2014 20:28 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

RSS maken van elke site die je bezoekt

22 mei 2014 21:03
#5
Hoi Julian,

Nogmaals dank voor je antwoord. En ik ben blij dat je er nog even een voorbeeld bij zet. Ik ga hiermee aan de slag.

Mijn kennis rijkt nog niet vergenoeg voor het tweede deel dat je schrijft. Begrijp dat ik in 1 rss in de gratis versie maar een bepaald aantal elementen op kan halen. Maar de rest begrijp ik niet. Geeft ook niet want volgens mij komt het op het zelfde neer als ik meerdere rss aan maak en deze kan samenvoeg in Yahoo pipes. Waardoor ik weer 1 rss overhoud.

Wel meer werk maar dit is voor mij de eeste keer. :)

Groet Patrick,
Discussie gesloten.
  • Patrick1102
  • Patrick1102's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 53
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.017 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie