Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

layout aanpassen 'website offline'

layout aanpassen 'website offline'

05 mrt 2024 15:07
#1
zie afbeeldingen.
wanneer ik de website(s) offline wil houden voor kortere of langere tijd, ziet de landingspagina er zo uit.
een eerste vraag: is het mogelijk het inlogformulier weg te halen en zo ja, hoe doe je dat?
een tweede vraag: dit komt van 2 verschillende websites. op foto 1 wordt Cassiopeia aangegeven, op foto 2 (andere website, zelfde installatie) wordt het Joomlalogo weergegeven.
mijn voorkeur gaat uit naar foto 2, maar indien mogelijk zonder inlogformulier.
foto 2 komt van een oefenwebsite waar ik experimenteer met Joomla.
foto 1 komt van naarschoolinkortrijk.be/second/website (die op termijn verdwijnt) en waar ik effectief een oplossing voor zoek. 
 

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • elfjetwaalfje
  • elfjetwaalfje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

layout aanpassen 'website offline'

05 mrt 2024 18:08
#2
Hoe wil je je site dan bekijken als je frontend niet kunt inloggen?
Layout is grotendeels aan te passen via de Algemene Instellingen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37129

layout aanpassen 'website offline'

05 mrt 2024 18:14
#3
inloggen doe ik door de toevoeging van administrator aan de URL.
het is de bedoeling dat bezoekers niet kunnen inloggen, maar enkel de boodschap te zien krijgen dat de website offline is en ze naar een andere url moeten surfen.
Discussie gesloten.
  • elfjetwaalfje
  • elfjetwaalfje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

layout aanpassen 'website offline'

05 mrt 2024 19:13 - 05 mrt 2024 19:20
#4
Bezoekers kunnen nooit inloggen als een site offline staat.
Volgens mij kan je de login alleen met css verbergen. Heb me er eerlijk gezegd nooit in verdiept omdat ik meestal lokaal ontwikkel.

Maar waarom een offline pagina laten zien voor een site die niet meer bestaat? Als je de domeinnaam wel wilt behouden, dan kan je beter een redirect maken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 05 mrt 2024 19:20 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37129

layout aanpassen 'website offline'

05 mrt 2024 19:21
#5
bedankt voor het meedenken.
ik vond 'oplossingen' via css maar die verwijzen allemaal naar oudere Joomla-versies.
in de huidige versie gaat het om een php-bestand.
hier verwijderde ik al eens het 'form' gedeelte, maar dat bracht niets op, dus plaatste ik het origineel terug.
Discussie gesloten.
  • elfjetwaalfje
  • elfjetwaalfje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

layout aanpassen 'website offline'

05 mrt 2024 20:03 - 05 mrt 2024 20:13
#6
ik vond de oplossing door in "Bewerken bestand "‎/templates/cassiopeia/offline.php" in template "cassiopeia"." de lijnen die betrekking hebben op inloggen te verwijderen.
vanaf rij 134 verwijderde ik volgende lijnen
Code:
<div class="login">                 <jdoc:include type="message" />                 <form action="<?php echo Route::_('index.php', true); ?>" method="post" id="form-login">                     <fieldset>                         <label for="username"><?php echo Text::_('JGLOBAL_USERNAME'); ?></label>                         <input name="username" class="form-control" id="username" type="text">                         <label for="password"><?php echo Text::_('JGLOBAL_PASSWORD'); ?></label>                         <input name="password" class="form-control" id="password" type="password">                         <?php foreach ($extraButtons as $button) :                             $dataAttributeKeys = array_filter(array_keys($button), function ($key) {                                 return substr($key, 0, 5) == 'data-';                             });                             ?>                             <div class="mod-login__submit form-group">                                 <button type="button"                                         class="btn btn-secondary w-100 mt-4 <?php echo $button['class'] ?? '' ?>"                                 <?php foreach ($dataAttributeKeys as $key) : ?>                                     <?php echo $key ?>="<?php echo $button[$key] ?>"                                 <?php endforeach; ?>                                 <?php if ($button['onclick']) : ?>                                     onclick="<?php echo $button['onclick'] ?>"                                 <?php endif; ?>                                 title="<?php echo Text::_($button['label']) ?>"                                 id="<?php echo $button['id'] ?>"                                 >                                 <?php if (!empty($button['icon'])) : ?>                                     <span class="<?php echo $button['icon'] ?>"></span>                                 <?php elseif (!empty($button['image'])) : ?>                                     <?php echo $button['image']; ?>                                 <?php elseif (!empty($button['svg'])) : ?>                                     <?php echo $button['svg']; ?>                                 <?php endif; ?>                                 <?php echo Text::_($button['label']) ?>                                 </button>                             </div>                         <?php endforeach; ?>                         <button type="submit" name="Submit" class="btn btn-primary"><?php echo Text::_('JLOGIN'); ?></button>                         <input type="hidden" name="option" value="com_users">                         <input type="hidden" name="task" value="user.login">                         <input type="hidden" name="return" value="<?php echo base64_encode(Uri::base()); ?>">                         <?php echo HTMLHelper::_('form.token'); ?>                     </fieldset>                 </form>             </div> 
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.

 

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 05 mrt 2024 20:13 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • elfjetwaalfje
  • elfjetwaalfje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

layout aanpassen 'website offline'

05 mrt 2024 20:16
#7
Je moet nooit corebestanden aanpassen, maar omdat jij het de oplossing vindt, zal ik dit draadje sluiten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37129
Tijd voor maken pagina: 1.156 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie