- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
zip file extracted, en wat nu ? hoe installeer je dat ?
11 apr 2012 12:34dit is me wel nog nooit overkomen : ik hoop maar dat dit geen indicatie is voor de rest van mijn verhaal van webdesignen. ik ben redelijk met computers, en bij mijn weten, als je een zip-file extract, zie je toch altijd ergens een .exe file waardoor je het programma kan installeren ? vind ik dus niet ... kan iemand mij verder helpen : ik zit dus met een massa ge-extracte files na het downloaden, en ik kan niet verder ... graag iemands hulp, aub ?
- annemiebaetens
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
11 apr 2012 13:08Nee hoor dat is niet waar en zipfile kan bijv bestanden, mappen afbeeldingen enz bevatten.als je een zip-file extract, zie je toch altijd ergens een .exe file waardoor je het programma kan installeren ?
Maar wat wil je eigenlijk?
- Lazy Garfield
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
11 apr 2012 13:31- annemiebaetens
- Nieuw op Joomla!NL
11 apr 2012 13:32maar ik kan niet verder installeren, aangezien ik niks vind om te installeren ...
- annemiebaetens
- Nieuw op Joomla!NL
11 apr 2012 13:43Een joomla site heeft in theorie niet zoveel te maken met installeren.
De bedoeling van al die bestanden die je zojuist hebt uitgepakt is om deze te uploaden naar je webhost of naar een offline webhost (xamp of bv. Usbwebserver).
Daar maak je een database aan en deze gegevens noteer je voor tijdens de installatie. Na het uploaden kun je naar de "root" van de host gaan (meestal dus gewoon www.jedomein.nl of in geval van een offline host: localhost:(poortnummer)/mapnaam
Daar vind je een "installatie" waar je wat gegevens moet invoeren om zo joomla in zijn eerste opzet klaar te maken.
Daarna kun je via de "backend" (domein/administrator) inloggen en je joomla site aanpassen.
- Grommel
- Joomla!NL ontdekker
11 apr 2012 15:17ik heb momenteel een website, gemaakt met een programma (Studio Webdesign) wat je installeert op je computer, je kan off-line op je gemak heel je site opbouwen, en daarna kan je je site uploaden naar je server die je host : en dat dan nog via een ingebouwde tool van dat programma zelf ...
daarvoor kon ik naar mijn webhoster bellen en vragen wat ik waar moet invullen ...
als ik het goed voorheb, zou je al een webdomeinnaam moeten hebben en er voor betalen, vooraleer je kan beginnen ? ik zou eerst wel even willen weten of ik met Joomla überhaupt uit de voeten kan, eer ik daar kosten ga aan doen ... die locale servers die je vernoemt : dat is dan weer iets externs of zo ? je kan dus niet vanop je computer gewoon een site beginnen maken en later als het zo goed als klaar is uploaden ????? dat is toch te gek voor woorden ???
dat moet toch anders kunnen ? ik hoorde net van een winkelverkoper die ik gevraagd had om Magix Webdesigner, dat ik beter af was met Joomla, en dat er onmetelijk veel forums bestonden, enz ... maar dat is blijkbaar toch iets niet voor beginners ...
tenzij iemand we ècht op weg wil zeggen en iets in het verstaanbaar nederlands wil posten op mijn niveau ? wat zijn die externe servers ? hoe kom je daaraan ? het vernoemen alleen laat me nog steeds in de kou, ik zou willen weten hoe ik daaraan kom ...
- annemiebaetens
- Nieuw op Joomla!NL
11 apr 2012 15:25ik heb momenteel een website, gemaakt met een programma (Studio Webdesign) wat je installeert op je computer, je kan off-line op je gemak heel je site opbouwen, en daarna kan je je site uploaden naar je server die je host : en dat dan nog via een ingebouwde tool van dat programma zelf ...
daarvoor kon ik naar mijn webhoster bellen en vragen wat ik waar moet invullen ...
Dat principe, is voor joomla BIJNA hetzelfde. Ware het niet, dat je het een en ander vooraf zult moeten doen.
Ik zou natuurlijk een heel verhaal kunnen typen, maar er zijn op internet tal van handleidingen..
Hieronder een link van een "offline" host.
Link
Onderaan staat daar ook nog een verwijzing naar een ander onderwerp over joomla installeren.
Ik hoop dat je inziet, dat als iemand zegt dat joomla "ff" te doen is. Dat mensen die daar geen ervaring mee hebben. Daar behoorlijk over in de mist kunnen gaan. Ik hoop dat je wat aan de onderstaande link hebt.
Mocht je nog meer vragen hebben aan de hand daarvan. Kun je altijd een berichtje plaatsen natuurlijk!
Nog 1 vraagje.. Je noemt dat je een webhoster hebt. Hebben zij geen standaard joomla installatie optie? (in webhost taal: installtron)
- Grommel
- Joomla!NL ontdekker
11 apr 2012 15:29- annemiebaetens
- Nieuw op Joomla!NL
11 apr 2012 15:31- annemiebaetens
- Nieuw op Joomla!NL
11 apr 2012 15:31Even ter aanvulling op Grommel zijn goede uitleg, op internet is heel veel informatie te vinden over joomla.
Bijvoorbeeld hier is een goede uitleg.
En natuurlijk als er dan vragen komen ben je hier welkom om dat te doen, maar je zal toch zeker er eerst even in gaan moeten verdiepen.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
11 apr 2012 15:35 - 11 apr 2012 15:35Hier staat goede uitleg op hun site zelfs met een filmpje.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
11 apr 2012 15:36annemiebaetens schreef : usbwebserver : zip file, geëxtract : daar zit een .exe file in : ik klik daarop : "invalid path" : voilà, dat bedoel ik nu : ik ben hier momenteel al van om elf uur deze ochtend mee bezig, dit is echt wel niet te doen ... ik ga die links die je hebt doorgegeven even doornemen, ik hoop maar dat ze leesbaar zijn voor mij ... en je spreekt over : je webhoster, heeft die geen ??? dat betekent dus : onmiddellijk betalen voor een nieuwe domeinnaam ??? te gek gewoon, ik geraak hier redelijk gefrustreerd van ... als dit echt niet voor beginnelingen is, mag je me dat gerust zeggen, dan stop ik er mee en ga die dvd's van Magix halen (waar ik ook wel mee in de soep zal draaien, en die hebben bijna geen ondersteuning, tenzij in het duits)
Wat jelle D. ook al zegt, verdiepen in joomla is hier wel een vereiste. Hoewel ik enige ervaring had met html/css & en dus FTP. Had ik minimaal een week nodig om de eerste stappen van joomla onder de knie te krijgen. Echter, als je het door hebt, word het allemaal een stuk makkelijker.
Enneh, Graag gedaan hoor!
- Grommel
- Joomla!NL ontdekker