Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Upgrade fout naar joomla 2.5.5
19 jun 2012 08:09
Bij het upgraden naar joomla 2.5.5 krijg ik de volgende foutmelding:
Of ik de upgrade doe via Schrijf Bestanden Direct of via de FTP layer, beide geven deze foutmelding.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik heb het niet alleen op deze site maar ik heb deze melding op alle websites waar joomla 2.5 draaien.
ERROR: Could not open /var/www/vhosts/domein.nl/httpdocs/README.txt for writing
Of ik de upgrade doe via Schrijf Bestanden Direct of via de FTP layer, beide geven deze foutmelding.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik heb het niet alleen op deze site maar ik heb deze melding op alle websites waar joomla 2.5 draaien.
- vlaspo
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
19 jun 2012 08:21
Kijk eens naar je rechten structuur. Misschien is je hoster niet zo Joomla vriendelijk als het lijkt. Heb net zonder problemen updates aan een tiental sites gedaan.
Gingen vorige updates wel goed?
Gingen vorige updates wel goed?
- Otto
- Bezoeker
19 jun 2012 08:25
De vorige updates gingen wel goed echter daar zat de update in extentiebeheer en dan updaten. nu ze deze hebben verplaatst naar het componenten menu werkt deze net lekker meer.
Ik heb de installatie zo gelaten zoals deze is, met rechten heb ik niets aangepast en alles staat dan ook op 755 met uitzondering van de cache files en log files en specifieke componenten welke meer rechten nodig hebben.
Het lijkt al fout te gaan bij de README.txt file, deze heeft zover ik weet nooit echt rechten nodig gehad.
Ik heb een eigen virtual server bij een hosting provider draaien en deze problemen heb ik niet eerder gehad.
Ik heb de installatie zo gelaten zoals deze is, met rechten heb ik niets aangepast en alles staat dan ook op 755 met uitzondering van de cache files en log files en specifieke componenten welke meer rechten nodig hebben.
Het lijkt al fout te gaan bij de README.txt file, deze heeft zover ik weet nooit echt rechten nodig gehad.
Ik heb een eigen virtual server bij een hosting provider draaien en deze problemen heb ik niet eerder gehad.
- vlaspo
- Bekend met Joomla!NL
19 jun 2012 14:47
Even voor de goede orde, de rechten zijn als volgt:
mappen -> 655
bestanden -> 644
mappen -> 655
bestanden -> 644
- Otto
- Bezoeker
19 jun 2012 14:51 - 19 jun 2012 14:52
Otto,
Correct, Mappen hebben 655 en bestanden 644 op een paar kleine uitzonderingen na.
Voor een groot deel hebben we besloten de upgrade niet uit te voeren ivm een andere post op dit forum.
Forum Post
Maar voor een aantal andere websites waar het zelfde probleem zich voordoet zal het denk ik wel moeten.
echter vraag ik me af of deze geen faulty release is.
Correct, Mappen hebben 655 en bestanden 644 op een paar kleine uitzonderingen na.
Voor een groot deel hebben we besloten de upgrade niet uit te voeren ivm een andere post op dit forum.
Forum Post
Maar voor een aantal andere websites waar het zelfde probleem zich voordoet zal het denk ik wel moeten.
echter vraag ik me af of deze geen faulty release is.
- vlaspo
- Bekend met Joomla!NL
19 jun 2012 14:57Die snap ik niet. Staat nog steeds hetzelfde.De vorige updates gingen wel goed echter daar zat de update in extentiebeheer en dan updaten. nu ze deze hebben verplaatst naar het componenten menu werkt deze net lekker meer.
Ik heb ook -tig updates gedaan en allemaal zonder problemen. Gisteren meteen deze site gedaan en verliep ook vlekkeloos.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
19 jun 2012 15:19
in de versie van 2.5.2 naar de huidige versie hebben de de upgrade functionaliteit gewijzigd naar een aparte link in componenten, en de extentie upgrades zit in het extentie installatie menu.
de upgrade van 2.5.2 naar 2.5.3 heb ik gemist en ben daarom direct naar 2.5.4 gegaan.
ik heb misschien wel een kleine aanwijzing ivm het foutlopen maar kan er nog niet me vinger achter krijgen.
voor 2 websites heb ik een jumpstart gebruikt waar al een joomla 2.5 incl alle componenten en plugins enz in verwerkt zat, hier is natuurlijk in gesleuteld maar of dit de oorzaak is durf ik niet te zeggen..
als ik nu versie 2.5.5 pak en deze gewoon via de ftp upload? zou dit gaan werken?
de upgrade van 2.5.2 naar 2.5.3 heb ik gemist en ben daarom direct naar 2.5.4 gegaan.
ik heb misschien wel een kleine aanwijzing ivm het foutlopen maar kan er nog niet me vinger achter krijgen.
voor 2 websites heb ik een jumpstart gebruikt waar al een joomla 2.5 incl alle componenten en plugins enz in verwerkt zat, hier is natuurlijk in gesleuteld maar of dit de oorzaak is durf ik niet te zeggen..
als ik nu versie 2.5.5 pak en deze gewoon via de ftp upload? zou dit gaan werken?
- vlaspo
- Bekend met Joomla!NL
- Otto
- Bezoeker
19 jun 2012 15:27Een kleine correctie:Otto schreef : Even voor de goede orde, de rechten zijn als volgt:
mappen -> 655
bestanden -> 644
mappen -> 755
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
19 jun 2012 15:29Zit je niet te werken in een Joomla 1.5 website met het component UpdateManager?vlaspo schreef : De vorige updates gingen wel goed echter daar zat de update in extentiebeheer en dan updaten. nu ze deze hebben verplaatst naar het componenten menu werkt deze net lekker meer.
Groetjes , George
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
19 jun 2012 20:16
Ik heb nieuws. Op mijn Joomla 2.5.4 site gaat de update ook fout met dezelfde fout.
Mijn rechten staan op 755 voor de mappen en 644 voor de bestanden.
Zowel met direct update of via FTP gaat het fout.
Via admintools gaat de update perfect!
Wie weet er raad?
Mijn rechten staan op 755 voor de mappen en 644 voor de bestanden.
Zowel met direct update of via FTP gaat het fout.
Via admintools gaat de update perfect!
Wie weet er raad?
- prin0096
- Bekend met Joomla!NL
-
19 jun 2012 20:49
Het is waarschijnlijk een rechten probleem. Je zou het volgende kunnen proberen:
- een "reset owner" op al je mappen en bestanden.
- of tijdelijk alles op 777 en dan later weer terugzetten op 755 en 644
- of ftp laag uitzetten.
- een "reset owner" op al je mappen en bestanden.
- of tijdelijk alles op 777 en dan later weer terugzetten op 755 en 644
- of ftp laag uitzetten.
- Peter
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.753 seconden