Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost vastlopen bij installatie

vastlopen bij installatie

21 jun 2013 23:36
#1
Goedenavond,
Ik heb Wamp en Joomla gedownload, een database aangemaakt in Wamp zoals aangegeven in www.joomlacursus.be/tips-trucs/wampserver.html?showall=&start=1 en de Joomla bestanden geplaatst in de Wamp server.
Echter, wanneer ik nu probeer Joomla te installeren loopt hij vast bij de Database configuratie. Ik vul de gegevens in zoals ze worden opgegeven (•Host Name: localhost, •Username: root, •Password: (leeg)
•Database Name: de naam die je hebt gegeven bij het aanmaken in PhpMyAdmin
Echter, wanneer ik op 'volgende' klik, blijft hij maar laden en komt er geen vooruitgang.
Kan iemand mij helpen?
hartelijk dank!
Discussie gesloten.
  • kim
  • kim's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

vastlopen bij installatie

22 jun 2013 00:13
#2
Wat voor een melding krijg je
Passie voor fotografie en Reizen, maar natuurlijk ook Agile/Scrum ;-)
Discussie gesloten.
  • Apple
  • Apple's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

vastlopen bij installatie

22 jun 2013 11:33
#3

(•Host Name: localhost, •Username: root, •Password: (leeg)

Hallo,

Ook de "Username" leeg laten. ( "root" weghalen )
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

vastlopen bij installatie

22 jun 2013 11:37
#4
ik krijg helemaal geen melding, er draait een soort klokje en die blijft maar draaien.
Als ik username leeg laat, geeft hij aan dat dit een verplicht veld is en kom ik ook niet verder....
Discussie gesloten.
  • kim
  • kim's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

vastlopen bij installatie

22 jun 2013 11:43 - 22 jun 2013 11:55
#5
Waarom een installatie? ( je wilde een test site van je bestaande site )
Haal via FTP je joomla naar je computer en zet deze in de wamp map www.(kopiëren)
Importeer je bestaande database via PhpMyAdmin in die van wamp.
Pas je configuration.php aan op de nieuwe situatie.
Of maak gebruik van akeeba.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 22 jun 2013 11:55 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

vastlopen bij installatie

22 jun 2013 11:55 - 22 jun 2013 11:59
#6
daar ga je me iets te snel :-(, zoveel parate kennis heb ik helaas nog niet
Ik heb een FTP programma (filezilla) en inlog voor de server, maar hoe kan ik joomla naar mijn computer halen en de database importeren?
Laatst bewerkt 22 jun 2013 11:59 door kim.
Discussie gesloten.
  • kim
  • kim's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

vastlopen bij installatie

22 jun 2013 12:22 - 22 jun 2013 12:32
#7
Oké,

Dan moet je het gebruik van filezilla toch even doornemen met oog op het copiëren van de files naar je computer.
Ook zal je even moeten zoeken op "importeren" en "exporteren" van een Database via PHPmyadmin.
Op het forum of via Google is veel te vinden met duidelijke uitleg in deze.
Je moet je er wel even in verdiepen. :)
Of zoals ik al vertelde gebruik maken van de extensie akeeba, ook daar is veel over geschreven.

Hier staat al een redelijke uitleg het enigste verschil is dat je gebruik maakt van wamp in plaats van een hoster.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 22 jun 2013 12:32 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

vastlopen bij installatie

22 jun 2013 13:15
#8
ik wil me overal in verdiepen, dat is het probleem niet. Ik heb in het verleden ook al wel een en ander gedaan, maar dat is al jaren geleden.
Ik ben alleen bang dat ik iets aan de huidige site verander waardoor deze het niet meer doet. Voor onze boekingen is die heel erg belangrijk en kunnen we niet zonder....
Maar zolang ik kopieer gebeurt er op de server/met online site denk ik niets, toch?
Ik ga aan de slag!
Discussie gesloten.
  • kim
  • kim's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

vastlopen bij installatie

22 jun 2013 13:19
#9

Ik ben alleen bang dat ik iets aan de huidige site verander waardoor deze het niet meer doet. Voor onze boekingen is die heel erg belangrijk en kunnen we niet zonder....

Je moet zo wie zo altijd een recente backup hebben van je site!
Dit is echt een must.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

vastlopen bij installatie

28 jun 2013 23:14
#10
ik ben inmiddels al een stuk verder en dacht dat ik er al was, maar met het aanpassen van het configuratie.php bestand gaat er denk ik iets niet goed, of ik vergeet een stap en hoop dat iemand me nog kan helpen.
Ik heb in Wamp een database aangemaakt (testkoekoekshof)en user- via Filezilla de site gekopieerd naar mijn wamp/www/testkoekoekshof map.
Het volgende in configuratie.php aangepast:

public $host = 'localhost';
public $user = 'testkoekoekshof';
public $password = '*****'; (geef ik hier niet op)
public $db = 'testkoekoekshof';

public $log_path = 'C:\\wamp\\www\\testkoekoekshof/logs';
public $tmp_path = 'C:\\wamp\\www\\testkoekoekshof/tmp';

Het onaangepaste configuratie.php bestand is:
Code:
<?php class JConfig { public $offline = '0'; public $offline_message = 'Deze website is tijdelijk niet beschikbaar i.v.m. werkzaamheden.<br /> Probeert u het later nog eens.'; public $display_offline_message = '1'; public $offline_image = ''; public $sitename = 'Koekoekshof.nl'; public $editor = 'jce'; public $captcha = '0'; public $list_limit = '20'; public $access = '1'; public $debug = '0'; public $debug_lang = '0'; public $dbtype = 'mysqli'; public $host = 'dbint048285'; public $user = '*******'; public $password = '******'; public $db = 'db048285_db'; public $dbprefix = 'p5u4j_'; public $live_site = ''; public $secret = '*******'; public $gzip = '0'; public $error_reporting = 'default'; public $helpurl = 'http://help.joomla.org/proxy/index.php?option=com_help&keyref=Help{major}{minor}:{keyref}'; public $ftp_host = 'koekoekshof.nl'; public $ftp_port = '21'; public $ftp_user = '*******'; public $ftp_pass = '*******'; public $ftp_root = 'public_html/'; public $ftp_enable = '0'; public $offset = 'Europe/Amsterdam'; public $offset_user = 'UTC'; public $mailer = 'mail'; public $mailfrom = 'info@koekoekshof.nl'; public $fromname = 'Koekoekshof.nl'; public $sendmail = '/usr/sbin/sendmail'; public $smtpauth = '0'; public $smtpuser = ''; public $smtppass = ''; public $smtphost = 'localhost'; public $smtpsecure = 'none'; public $smtpport = '25'; public $caching = '0'; public $cache_handler = 'file'; public $cachetime = '15'; public $MetaDesc = ''; public $MetaKeys = ''; public $MetaTitle = '1'; public $MetaAuthor = '1'; public $MetaVersion = '0'; public $robots = ''; public $sef = '1'; public $sef_rewrite = '1'; public $sef_suffix = '0'; public $unicodeslugs = '0'; public $feed_limit = '10'; public $log_path = '/home/users/koekqftp/koekoekshof.nl/logs'; public $tmp_path = '/home/users/koekqftp/koekoekshof.nl/tmp'; public $lifetime = '15'; public $session_handler = 'database'; public $MetaRights = ''; public $sitename_pagetitles = '0'; public $force_ssl = '0'; public $feed_email = 'author'; public $cookie_domain = ''; public $cookie_path = ''; }

Moet ik toch nog meer aanpassen? Of iets importeren in mijn phpmyadmin (de testkoekoekshof database bevat geen tabellen)

Op dit moment krijg ik als ik de site wil starten (localhost/testkoekoekshof) een 500 Internal Server Error

Alvast dank voor de hulp, want ik zie even door de bomen het bos niet meer!
Discussie gesloten.
  • kim
  • kim's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

vastlopen bij installatie

29 jun 2013 09:31 - 29 jun 2013 09:31
#11
Heb je de instructie in de link van Jelle niet gevolgd dan? Natuurlijk moet je ook de database importeren, dat is zowat het hart van je site.

Verder weet ik niet voldoende van wamp om aan te geven hoe je databasegegevens in je configuration.php moeten staan. Maar misschien dat iemand anders je daar wat meer over kan vertellen.
Ik vind het overigens wel vreemd dat je een 500 error krijgt. Ik zou verwachten dat er een melding zou komen dat de database niet gevonden kan worden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 29 jun 2013 09:31 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

vastlopen bij installatie

30 jun 2013 00:01
#12
ik heb de instructie gevolgd (en nog 100 andere filmpjes/instructies bekeken) maar ik kom er niet uit welke tabellen ik moet exporteren/importeren.
Ik heb de nieuwe database aangemaakt, de site gekopieerd naar een map met dezelfde naam in wamp/www, maar welke tabellen moet ik exporteren in phpmyadmin zodat ik een sql bestand krijg die ik in de nieuwe database kan importeren? (van welke database moet ik een dump maken?)

de 500 error is nu weg, heb het .htaccess bestand aangepast naar .txt
Discussie gesloten.
  • kim
  • kim's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.933 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie