Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Problemen met Cookie Confirm RC4
31 aug 2012 23:14 - 31 aug 2012 23:22
Ik werd vandaag na het installeren van Cookie Confirm 1.0.4 ook een paar keer uit de backend geknikkerd. Nu lijkt het goed te werken. Kennelijk moet je inderdaad eerst "Cookies accepteren" voordat dit niet meer gebeurd.
Ik heb nu de versie 2.0.0. RC4 geinstalleerd in WAMP maar het lukt me hier niet om een cookie op te slaan. Zodra ik Cookies wil accepteren krijg ik een balk met rode tekst: "Cookies konden niet worden geaccepteerd of geweigerd omdat uw sessie is verlopen, probeer het nog een keer".
Ik heb alle suggesties al geprobeerd van Known Issues op de site van Twenstronix al geprobeerd maar kom niet verder.
Iemand een suggestie?
Edit Astrid: Ik heb even een nieuw draadje voor je aangemaakt. Dit houdt het forum wat overzichtelijker
Ik heb nu de versie 2.0.0. RC4 geinstalleerd in WAMP maar het lukt me hier niet om een cookie op te slaan. Zodra ik Cookies wil accepteren krijg ik een balk met rode tekst: "Cookies konden niet worden geaccepteerd of geweigerd omdat uw sessie is verlopen, probeer het nog een keer".
Ik heb alle suggesties al geprobeerd van Known Issues op de site van Twenstronix al geprobeerd maar kom niet verder.
Iemand een suggestie?
Edit Astrid: Ik heb even een nieuw draadje voor je aangemaakt. Dit houdt het forum wat overzichtelijker
- paulg
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Ik word steeds uitgelogd in de backend.
31 aug 2012 23:19 - 31 aug 2012 23:27
Werk je op http://localhost? Dan is het technisch onmogelijk om cookies te plaatsen, dit ivm beveiliging van de browser. Ik zal de foutmelding voor dergelijke gevallen aanpassen. Mocht je nog hulp nodig hebben dan kan je even een ticket aanmaken. Overigens gebruik maar 2.0.0.RC4, deze is al goed getest en ik kom binnenkort met 2.0.0 stable.
Wat betreft het eruitknikkeren van de back-end, dat klopt. Dit komt doordat de back-end gebruik maakt van een andere sessie cookie dan de front-end. Als je cookies weigert aan de front-end, dan worden alle locale cookies verwijderd (thirdparty cookies kan je niet zelf verwijderen) exclusief de huidige sessie cookie (*). Aangezien de back-end een andere sessiecookie heeft, wordt deze ook verwijderd. Na het accepteren van cookies is dit probleem er niet meer. Overigens wordt de back-end cookie alleen verwijderd als je cookies hebt geweigerd én je een pagina aan de front-end ververst.
Ik zou eventueel alle sessies in de database kunnnen langsgaan en alle Joomla sessie cookies uitsluiten, maar dit zal de boel behoorlijk vertragen, met name bij grote sites. Ik denk dat de huidige oplossing het mooiste is.
*) Deze Joomla sessie cookie is nodig om veilig data naar de database te schrijven. Als loggen uitgeschakeld is, dan is deze beveiliging niet nodig en wordt de cookie wél verwijderd.
Wat betreft het eruitknikkeren van de back-end, dat klopt. Dit komt doordat de back-end gebruik maakt van een andere sessie cookie dan de front-end. Als je cookies weigert aan de front-end, dan worden alle locale cookies verwijderd (thirdparty cookies kan je niet zelf verwijderen) exclusief de huidige sessie cookie (*). Aangezien de back-end een andere sessiecookie heeft, wordt deze ook verwijderd. Na het accepteren van cookies is dit probleem er niet meer. Overigens wordt de back-end cookie alleen verwijderd als je cookies hebt geweigerd én je een pagina aan de front-end ververst.
Ik zou eventueel alle sessies in de database kunnnen langsgaan en alle Joomla sessie cookies uitsluiten, maar dit zal de boel behoorlijk vertragen, met name bij grote sites. Ik denk dat de huidige oplossing het mooiste is.
*) Deze Joomla sessie cookie is nodig om veilig data naar de database te schrijven. Als loggen uitgeschakeld is, dan is deze beveiliging niet nodig en wordt de cookie wél verwijderd.
- Jurian
- Bekend met Joomla!NL
31 aug 2012 23:35 - 31 aug 2012 23:36
Dank voor de uitleg inzake de cookies.
De versie 1.0.4 heb ik nu op de productiesite draaien en dat werkt goed. Zelfs in Android op mijn smartphone (Galaxy S3) werkt het super!
De versie 2.0.0. RC4 heb ik nog in WAMP draaien (op localhost dus)en die doet dus helaas moeilijk met opslaan van cookies. Die 2.0 interface is trouwens prachtig, mooi gedaan! Maar ik was natuurlijk al wat gewend door de nieuwe interface van AT Tools Pro en Akeeba Backup Pro.
Kan ik 2.0.0 RC4 al wel gewoon op de productiesite draaien of kan ik beter wachten op de stable release?
Overigens vond ik het wel jammer dat de settings uit de 1.0.4 versie niet werden overgenomen toen ik in WAMP 2.0.0 RC4 er overheen installeerde. Maar dat zal technisch wel niet mogelijk zijn om de plugin settings over te zetten tijdens de installatie?
Groet, Paul
De versie 1.0.4 heb ik nu op de productiesite draaien en dat werkt goed. Zelfs in Android op mijn smartphone (Galaxy S3) werkt het super!
De versie 2.0.0. RC4 heb ik nog in WAMP draaien (op localhost dus)en die doet dus helaas moeilijk met opslaan van cookies. Die 2.0 interface is trouwens prachtig, mooi gedaan! Maar ik was natuurlijk al wat gewend door de nieuwe interface van AT Tools Pro en Akeeba Backup Pro.
Kan ik 2.0.0 RC4 al wel gewoon op de productiesite draaien of kan ik beter wachten op de stable release?
Overigens vond ik het wel jammer dat de settings uit de 1.0.4 versie niet werden overgenomen toen ik in WAMP 2.0.0 RC4 er overheen installeerde. Maar dat zal technisch wel niet mogelijk zijn om de plugin settings over te zetten tijdens de installatie?
Groet, Paul
- paulg
- Bekend met Joomla!NL
31 aug 2012 23:44
Graag gedaan en dank voor de aardige woorden
Voor localhost kan je myproject.localhacks.com gebruiken, dat zou wel moeten werken. Zie het laatste puntje van deze link voor meer info.
Inderdaad de nieuwe interface van Akeeba ziet er steeds mooier uit, maar dit komt ook nog (later) aan bod. De laatste dev-release kan je op productiesite installeren, deze had ik eigenlijk wel als stable kunnnen uitgeven, zal weinig verschil tussen zitten.
Voor localhost kan je myproject.localhacks.com gebruiken, dat zou wel moeten werken. Zie het laatste puntje van deze link voor meer info.
Inderdaad de nieuwe interface van Akeeba ziet er steeds mooier uit, maar dit komt ook nog (later) aan bod. De laatste dev-release kan je op productiesite installeren, deze had ik eigenlijk wel als stable kunnnen uitgeven, zal weinig verschil tussen zitten.
Inderdaad. Er is niet veel technisch onmogelijk, maar zou veel extra werk zijn geweest wat ik voor die versie niet had gedaan. Volgende updates ed gaan wel vlekkeloos en hou ik rekening mee. Je kunt zelfs op dezelfde wijze updaten als Akeeba Backup of Admin Tools Pro.Overigens vond ik het wel jammer dat de settings uit de 1.0.4 versie niet werden overgenomen toen ik in WAMP 2.0.0 RC4 er overheen installeerde.
- Jurian
- Bekend met Joomla!NL
31 aug 2012 23:55
Ook de methode met
myproject.localhacks.com/
heb ik geprobeerd in drie browsers maar krijg steeds dezelfde foutmelding. Overigens werkte versie 1.4.0 al wel meteen goed in WAMP en later ook online.
Ik zal de DEV release eens uitproberen.
Groet, Paul
Ik zal de DEV release eens uitproberen.
Groet, Paul
- paulg
- Bekend met Joomla!NL
01 sep 2012 00:06 - 01 sep 2012 00:14
1.4.0 doet de check niet ivm ontbreken van loggen. Dit wordt enkel gecontroleerd als loggen aanstaat. Misschien moet je het domein invullen bij cookie consent domain, bijvoorbeeld myproject.localhacks.com. Wel dan aanpassen als je de site hebt verhuisd.
- Jurian
- Bekend met Joomla!NL
01 sep 2012 00:23
Ook dat had ik al geprobeerd net als .localhost en .127.0.0.1 maar helaas. Ook logging had ik al uitgezet.
Net de laatste DEV gerelease even geprobeerd maar het zelfde resultaat in WAMP. Het ziet er dus gewoon naar uit dat ik 2.0 online zal moeten testen.
Groet, Paul
Net de laatste DEV gerelease even geprobeerd maar het zelfde resultaat in WAMP. Het ziet er dus gewoon naar uit dat ik 2.0 online zal moeten testen.
Groet, Paul
- paulg
- Bekend met Joomla!NL
01 sep 2012 00:28
Vreemd, het kan eventueel nog een andere geinstalleerde plugin zijn oid, wat de communicatie verstoord. Een klant had een plugin die ook onterecht in format=raw runde en foutmeldingen gaf.
Je kunt je cookies verwijderden, misschien helpt dat, anders zou ik het zo ook niet weten. Als het op de online site niet is opgelost, dan laat maar even weten.
Je kunt je cookies verwijderden, misschien helpt dat, anders zou ik het zo ook niet weten. Als het op de online site niet is opgelost, dan laat maar even weten.
- Jurian
- Bekend met Joomla!NL
01 sep 2012 10:11
Niet dat dit jouw probleem oplost, maar ik werd nieuwsgierig en heb de laatste SVN bij mij op een testsite gezet op xampp 1.7.3 (PHP 5.3.1), die site zit vol met extensies omdat ik daar echt alles test en het werkt direct na installatie. Zelfs gewoon met localhost/sitenaam
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
01 sep 2012 10:16 - 01 sep 2012 10:17
Welke WAMP versie gebruik je Paul? Ik kwam er overigens ook achter dat localhost wél werkt, daar zat ik dus blijkbaar fout mee, wat ik had kunnen weten aangezien Joomla backend gewoon werkt onder localhost. Dat is dan mooi meegenomen
Werkt deze site bijvoorbeeld wel bij je? Zou eventueel een browserinstelling kunnen zijn, dat deze ingesteld is om cookies te weigeren. Alhoewel dit hoogst onwaarschijnlijk is ivm verschillende browsers die je hebt gebruikt.
Werkt deze site bijvoorbeeld wel bij je? Zou eventueel een browserinstelling kunnen zijn, dat deze ingesteld is om cookies te weigeren. Alhoewel dit hoogst onwaarschijnlijk is ivm verschillende browsers die je hebt gebruikt.
- Jurian
- Bekend met Joomla!NL
01 sep 2012 15:09 - 01 sep 2012 15:11
Hoi Juul,
Ik gebruik WAMP-server 2.1 (64 bits) met PHP 5.3.4. Ik gooi altijd in WAMP een recente backup zodat ik zoveel mogelijk een identieke situatie lokaal heb draaien. Backup en restore doe ik met Akeeba.
Groet, Paul
Ik gebruik WAMP-server 2.1 (64 bits) met PHP 5.3.4. Ik gooi altijd in WAMP een recente backup zodat ik zoveel mogelijk een identieke situatie lokaal heb draaien. Backup en restore doe ik met Akeeba.
Groet, Paul
- paulg
- Bekend met Joomla!NL
01 sep 2012 15:24
Joomlanl.nl werkt trouwens prima in al mijn browsers dus ik verwacht dat het een vage instelling ergens in WAMP is want alle online features werken ook perfect lokaal.
Ik zal van het weekend de 2.0 versie ook online installeren er vanuitgaande dat het gewoon gaat werken. Wanneer komt de stable release trouwens uit?
Even off-topic maar ik zag dat in je laatste DEV-versie JQuery 1.8.0 zit.
Zat daar geen flinke bug in? Ryan van JCE heeft z'n voorlaatste versie van JCE met JQuery 1.8.0 maar snel weer teruggehaald na een klachtenregen van gebruikers.
Groet, Paul
Ik zal van het weekend de 2.0 versie ook online installeren er vanuitgaande dat het gewoon gaat werken. Wanneer komt de stable release trouwens uit?
Even off-topic maar ik zag dat in je laatste DEV-versie JQuery 1.8.0 zit.
Zat daar geen flinke bug in? Ryan van JCE heeft z'n voorlaatste versie van JCE met JQuery 1.8.0 maar snel weer teruggehaald na een klachtenregen van gebruikers.
Groet, Paul
- paulg
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.761 seconden