Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost scrollers niet zichtbaar
scrollers niet zichtbaar
24 feb 2013 16:38
Ik heb diverse picture scrollers geprobeerd op de site die ik aan het maken ben, maar geen van allen zijn ze zichtbaar.
Het maakt niet uit op welke positie en/of pagina. Ook het soort browser maakt niet uit.
Op dit moment zou zichtbaar moeten zijn, een scroller met de naam "slider" (de naam is het enige dat zichtbaar is). Die dan alleen op de homepage.
De naam van de huidige positie (te zien aan de naam "slider") is "feature-1 en is een template gerelateerde positie. Ook "algemene" posities geprobeerd.
Ook diverse instellingen binnen de slider geprobeerd, o.a. de standaard instellingen.
Ik ben er al vele uren mee bezig, maar nog zonder resultaat. Wie weet raad?
Joomla versie is 2.5.8.
Template is StreamX
Huidige scroller is Xpert slider
website is joostdelange-rbe.com
Alvast bedankt.
Het maakt niet uit op welke positie en/of pagina. Ook het soort browser maakt niet uit.
Op dit moment zou zichtbaar moeten zijn, een scroller met de naam "slider" (de naam is het enige dat zichtbaar is). Die dan alleen op de homepage.
De naam van de huidige positie (te zien aan de naam "slider") is "feature-1 en is een template gerelateerde positie. Ook "algemene" posities geprobeerd.
Ook diverse instellingen binnen de slider geprobeerd, o.a. de standaard instellingen.
Ik ben er al vele uren mee bezig, maar nog zonder resultaat. Wie weet raad?
Joomla versie is 2.5.8.
Template is StreamX
Huidige scroller is Xpert slider
website is joostdelange-rbe.com
Alvast bedankt.
- hammie47
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
scrollers niet zichtbaar
25 feb 2013 11:18
Heb je onderaan aangegeven op welke pagina's de module zichtbaar moet zijn?
- smac
-
- Bekend met Joomla!NL
-
scrollers niet zichtbaar
25 feb 2013 11:27
Ja, op Home. Is ook herkenbaar omdat op de homepage de naam van de scroller (slider) zichtbaar is. Dat is dus de positie waar die zichtbaar moet zijn.
- hammie47
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
- smac
-
- Bekend met Joomla!NL
-
scrollers niet zichtbaar
25 feb 2013 11:44
Ik heb diverse scrollers/sliders geprobeerd, maar geen andere templates. Zou min-of-meer ook niet zinvol zijn, omdat ik perse de huidige wil gebruiken.
- hammie47
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
scrollers niet zichtbaar
25 feb 2013 11:55
Nee, maar dan weet je of het aan je template of aan de module ligt.
- smac
-
- Bekend met Joomla!NL
-
scrollers niet zichtbaar
25 feb 2013 13:40
De foto die je oproept met die slider is vrij groot. (images/slider/foto Dennis 1.jpg)
Zou het kunnen zijn dat je modulepositie dit formaat afbeeldingen niet kan plaatsen?
Wat voor soort module zou je willen gebruiken?
Een diashow op één plaats of een scrollende serie foto's die van links naar rechts in die Sliderbalk voorbij komen?
Een persoonlijke opmerking van mij is dat ik dat erg onrustig vind.
Dat geldt ook voor je scrollende nieuws aan de linkerkant.
Foto's of nieuws die op een vaste plaats staan en daar bijvoorbeeld met een overvloeier tyelkens wisselen hebben dezelfde werking, maar zijn minder irritant voor je bezoeker.
Probeer maar eens een stukje tekst te lezen, terwijl er telkens iets voorbij schuift. Het leidt mij in ieder geval ontzettend af.
Zou het kunnen zijn dat je modulepositie dit formaat afbeeldingen niet kan plaatsen?
Wat voor soort module zou je willen gebruiken?
Een diashow op één plaats of een scrollende serie foto's die van links naar rechts in die Sliderbalk voorbij komen?
Een persoonlijke opmerking van mij is dat ik dat erg onrustig vind.
Dat geldt ook voor je scrollende nieuws aan de linkerkant.
Foto's of nieuws die op een vaste plaats staan en daar bijvoorbeeld met een overvloeier tyelkens wisselen hebben dezelfde werking, maar zijn minder irritant voor je bezoeker.
Probeer maar eens een stukje tekst te lezen, terwijl er telkens iets voorbij schuift. Het leidt mij in ieder geval ontzettend af.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
scrollers niet zichtbaar
25 feb 2013 15:28
Zie ook dat je spaties hebt in de naam van de afbeelding van de slider.
Als je de spaties weghaalt (evt vervangen door _ (underscore) gaat het dan wel goed?
Als je de spaties weghaalt (evt vervangen door _ (underscore) gaat het dan wel goed?
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
scrollers niet zichtbaar
25 feb 2013 17:10
De foto is niet te groot en moet bovendien door de betreffende module aangepast worden aan het ingevoerde formaat. Maar deze module werkt anders dan gebruikelijk. Normaal geeft je een pad op naar een map met images, maar hier moet ik een categorie opgeven. Nu hebben (volgens mij) pictures normaal geen categorie omschrijving, "dus" een artikel gemaakt met een categorie omschrijving (in dit geval: slider).
Overigens heeft die het wel gedaan, maar is op enig moment gestopt. Wellicht heb ik ergens een instelling gedaan die dit heeft veroorzaakt, maar geen idee welke. Ook gedeindtalleerd en weer geinstalleerd, maar ook met de standaard instellingen die die niks. Ook niet op andere module posities.
Ook andere pagina's met andere categorie omschrijving, doet die niet. Ook de pagina maakt niet uit. Vreemd dat die wel de naam van de module weergeeft (slider, op homepage).
Nu is de template en scroller een betaalde versie en zou ik dus daar mijn vraag moeten kunnen stellen. Heb ik ook gedaan, maar is Engelstalig en ze snappen kennelijk niet wat ik bedoel. En nu zie ik ook nog dat hun server er geheel uit ligt.
Dat schiet niet op zo. Vandaar mijn vraag hier.
Tegen beter weten in, heb ik de namen van de foto's ontdaan van spaties, maar zonder resultaat.
Ook een andere template gebruikt (de standaard beez), maar de huidige modules zijn zo zeer verweven met mijn template, dat ik teveel zou moeten wijzigen om daar veel op te zien.
Over de onrustige weergave van scroller en nieuws:
ik zou het met je eens kunnen zijn, ware het niet dat het een rock band betreft, waarvan de eigenaar de nodige reuring op de site wil. Is ook een andere doelgroep he?...
Overigens: bij nieuws scroller: als je er met de mui over gaat, stopt die en is de link klikbaar. Valkt dus wel mee. En nieuws moet wel opvallen he?...
Ik hoop dat iedereen nog snapt hoe het zit en er nog een oplossing uit de bus komt.
Heeft wellicht meer met de template, danm et de scroller module te maken, maar mijn kennis hiervan schiet te kort.
Alvast bedankt.
Overigens heeft die het wel gedaan, maar is op enig moment gestopt. Wellicht heb ik ergens een instelling gedaan die dit heeft veroorzaakt, maar geen idee welke. Ook gedeindtalleerd en weer geinstalleerd, maar ook met de standaard instellingen die die niks. Ook niet op andere module posities.
Ook andere pagina's met andere categorie omschrijving, doet die niet. Ook de pagina maakt niet uit. Vreemd dat die wel de naam van de module weergeeft (slider, op homepage).
Nu is de template en scroller een betaalde versie en zou ik dus daar mijn vraag moeten kunnen stellen. Heb ik ook gedaan, maar is Engelstalig en ze snappen kennelijk niet wat ik bedoel. En nu zie ik ook nog dat hun server er geheel uit ligt.
Dat schiet niet op zo. Vandaar mijn vraag hier.
Tegen beter weten in, heb ik de namen van de foto's ontdaan van spaties, maar zonder resultaat.
Ook een andere template gebruikt (de standaard beez), maar de huidige modules zijn zo zeer verweven met mijn template, dat ik teveel zou moeten wijzigen om daar veel op te zien.
Over de onrustige weergave van scroller en nieuws:
ik zou het met je eens kunnen zijn, ware het niet dat het een rock band betreft, waarvan de eigenaar de nodige reuring op de site wil. Is ook een andere doelgroep he?...

Overigens: bij nieuws scroller: als je er met de mui over gaat, stopt die en is de link klikbaar. Valkt dus wel mee. En nieuws moet wel opvallen he?...
Ik hoop dat iedereen nog snapt hoe het zit en er nog een oplossing uit de bus komt.
Heeft wellicht meer met de template, danm et de scroller module te maken, maar mijn kennis hiervan schiet te kort.
Alvast bedankt.
- hammie47
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
scrollers niet zichtbaar
27 feb 2013 08:42
Ik ben wat aan het experimenteren met een responsive template (ju-premart) en herken ik hetzelfde probleem waar jij mee te kampen hebt. Ik wil een responsive slider installeren en nu na 5 verschillende sliders nog geen succes. Wel vond ik dit draadje:
www.code7dev.co.uk/index.php?option=com_...3&lang=en&view=topic
Het lijkt te gaan om Jquery conflict, ik heb een slider waar ik ook kan kiezen voor de optie met of zonder conflict maar het haalt niet uit. Bij andere (geen responsive) templates werken de sliders prima.
Jan
Het lijkt te gaan om Jquery conflict, ik heb een slider waar ik ook kan kiezen voor de optie met of zonder conflict maar het haalt niet uit. Bij andere (geen responsive) templates werken de sliders prima.
Jan
- jan
-
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
scrollers niet zichtbaar
01 mrt 2013 14:30
Je zat helemaal goed met je opmerking dat het met Jquery te maken had.
Dat was ook de mening van de template maker, waarmee het overigens zeer moeizaam communiceren is.
De helpdesk gaf aan, dat ik Jquery "aan" moest zetten. Maar....hij stond- en staat aan in de template settings! Dat daar gemeld, maar nog steeds geen antwoord daarop.
Inmiddels begin ik wel een beetje haast te krijgen, daar de site op 1 maart ( vandaag dus) gelanceerd gaat worden. Is verder redelijk klaar.
Nu dus mijn vraag: als in de settings Jquery "aan" staat en hij het toch niet doet, wat doe ik dan verder. Is er "iets" wat ik opnieuw moet downloaden c.q. installeren? Ik heb zelf totaal geen verstand van Jquery e.d.
Wie weet raad? Alvast bedankt.
Dat was ook de mening van de template maker, waarmee het overigens zeer moeizaam communiceren is.
De helpdesk gaf aan, dat ik Jquery "aan" moest zetten. Maar....hij stond- en staat aan in de template settings! Dat daar gemeld, maar nog steeds geen antwoord daarop.
Inmiddels begin ik wel een beetje haast te krijgen, daar de site op 1 maart ( vandaag dus) gelanceerd gaat worden. Is verder redelijk klaar.
Nu dus mijn vraag: als in de settings Jquery "aan" staat en hij het toch niet doet, wat doe ik dan verder. Is er "iets" wat ik opnieuw moet downloaden c.q. installeren? Ik heb zelf totaal geen verstand van Jquery e.d.
Wie weet raad? Alvast bedankt.
- hammie47
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
scrollers niet zichtbaar
01 mrt 2013 14:33
En als je de settings op uit zet? Kan zijn dat jquery al door een andere extensie geladen wordt. Anders heb je misschien iets aan
deze
extensie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.763 seconden