Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Kan mailfunctie niet uitvoeren, foxcontact
04 mrt 2013 17:58
Als ik mijn contact formulier invul en verzend krijg ik de foutmelding "kan mailfunctie niet uitvoeren". Volgens mijn host moet ik mijn mail instellen op phpmail (daar staat hij dan ook op), maar ook dit werkt niet. Ik heb al behoorlijk wat fora afgespeurd maar heb de oplossing nog niet kunnen vinden. Het is wel handig om te vermelden dat mijn site nu nog offline staat. Kan dit er iets mee te maken hebben? Ligt het misschien aan bestandrechten van een map? Welke map zou ik moeten aanpassen? naar welke waarden? Als je enig idee hebt laat het me dan weten. Alvast bedankt voor uw hulp!
- sander van tienhoven
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
04 mrt 2013 20:58 - 04 mrt 2013 20:58
Welkom hier op het forum namens het hele team van Joomla!NL
Gebruik je een e-mailadres van : GMail, AOL, Yahoo of Hotmail ?
Deze systemen gebruiken "Sender Policy Framework" (SPF) en daar kan Fox Contact niet goed mee overweg.
probeer in dat geval eens wat er gebeurt als je een ander adres invult in Fox Contact als adres waar de mail naar toe moet.
Gebruik je een e-mailadres van : GMail, AOL, Yahoo of Hotmail ?
Deze systemen gebruiken "Sender Policy Framework" (SPF) en daar kan Fox Contact niet goed mee overweg.
probeer in dat geval eens wat er gebeurt als je een ander adres invult in Fox Contact als adres waar de mail naar toe moet.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
04 mrt 2013 23:19
Ik gebruik de email van mijn eigen host ( support@invedu.eu )mijn host is overigens transip.nl
- sander van tienhoven
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
05 mrt 2013 09:36
Als je host zegt dan je php mailer moet gebruiken dan denk ik dat dat wel klopt. Om te kijken waar de oorzaak ligt, kan je het beste even een standaard joomla contactformulier aanmaken en daarmee testen. Als dat wel werkt, dat weet je dat je het toch in fox moet zoeken, als dat ook niet werkt, dan kan je eerst proberen om in ieder geval je mailfunctie werkend te krijgen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
05 mrt 2013 18:22
Ik heb het geprobeerd, maar het werkte helaas niet. Iemand enige ideeen?
- sander van tienhoven
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
05 mrt 2013 20:04 - 05 mrt 2013 20:05
Staat SMTP verificatie aan? Zo ja, zet deze eens op NEE
"De oplossing is vaak dichterbij dan je denkt"
"CARPE DIEM"
"CARPE DIEM"
- SPABO
-
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
-
05 mrt 2013 21:42
De SMTP verificatie stond al op nee. Wel bedankt voor het meedenken!
- sander van tienhoven
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
06 mrt 2013 09:25Neem aan dat je hiermee bedoelt dat je standaard contactformulier ook niet werkt?Ik heb het geprobeerd, maar het werkte helaas niet.
Zijn dit de instellingen van je mail?
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
06 mrt 2013 10:20
Nee, het standaard contact formulier werkt ook niet. Ja, dat zijn mijn instellingen.
- sander van tienhoven
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
06 mrt 2013 10:26Bedoel je met offline, offline via algemene instellingen of offline op een localhost?Het is wel handig om te vermelden dat mijn site nu nog offline staat.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
06 mrt 2013 12:18
Offline via algemene instellingen, Heb het ook geprobeerd met de site online maar ook dit haalde niks uit
- sander van tienhoven
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
06 mrt 2013 12:29 - 06 mrt 2013 12:31
Wilde ik gewoon even checken. Sommige mensen bedoelen met offline dat hun site nog lokaal staat. Offline via algemene instellingen heeft verder geen invloed op mailinstellingen.
Ik zou dan even contact met je hoster opnemen. Je geeft in je eerste bericht aan dat je hoster je adviseert om phpmailer te gebruiken, en later dat jouw instellingen overeenkomen met mijn afbeelding. Dus in principe zou alles moeten kloppen.
Ik zou dan even contact met je hoster opnemen. Je geeft in je eerste bericht aan dat je hoster je adviseert om phpmailer te gebruiken, en later dat jouw instellingen overeenkomen met mijn afbeelding. Dus in principe zou alles moeten kloppen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.803 seconden