Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

EasyBook Reloaded - toelaten reacties

EasyBook Reloaded - toelaten reacties

13 mrt 2013 11:23
#1
All,

In EasyBook Reloaded kan mijn 'groep voor administratie' via de frontend berichten laten verwijderen, aanpassen,reacties plaatsen,...
Wat ik zou willen is dat iedereen die toegang heeft tot het gastenboek in staat is om reacties te plaatsen. Echter, ze mogen niets kunnen verwijderen en aanpassen, enkel reacties toevoegen.

Is er een manier om dit te doen?

Bedankt!

Goewardus
  • Goewardus
  • Goewardus's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 89

EasyBook Reloaded - toelaten reacties

14 mrt 2013 23:24
#2
Dan heb je de verkeerde extensie.
EasyBook Reloaded is echt alleen als gastenboek bedoeld. M.i. kan je als gebruiker geen reactie plaatsen op een eerdere gastenboek-bericht

Vitabook kan dan wel bijvoorbeeld
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

EasyBook Reloaded - toelaten reacties

18 mrt 2013 17:20
#3
Hoe komt het dan dat de gebruikers die ik in de groep 'gastenboek' stak en die alle rechten hebben op het gastenboek (zoals verwijderen, wijzigen,... van berichten) ook reacties of commentaren kunnen toevoegen.

Ik zou die ene optie 'commentaar' voor alle leden willen voorzien, maar zie daartoe geen mogelijkheid in de opties van EBR :(

grtn,
G.
  • Goewardus
  • Goewardus's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 89

EasyBook Reloaded - toelaten reacties

18 mrt 2013 18:49
#4
Als een van de laatste instellingen:

Groep voor administratie:

Tip:"alle leden in deze groep (en hoger) mogen berichten beheren"

Misschien behoort bij het beheer ook commentaar leveren?
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

EasyBook Reloaded - toelaten reacties

18 mrt 2013 20:06
#5
Ik zie enkel:

- groep voor plaatsen van berichten
- groep voor administratie

bij deze laatste heb ik 1 groep - nl 'gastenboek' - toegewezen. Je hebt niet de keuze om hen wel/niet berichten te laten verwijderen/wijzigen/commentaar of reactie toevoegen/... Of zie ik het verkeerd.

Ook is het zo dat ik de groep die rechten heeft om berichten te plaatsen ook rechten wil geven om !enkel! commentaar toe te voegen naast het plaatsen van berichten, niets meer.

Ik zie gewoon de mogelijkheid niet om dit te doen + ik hoop gewoon dat ik het verkeerd zie en dat dit dus toch mogelijk is.
  • Goewardus
  • Goewardus's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 89

EasyBook Reloaded - toelaten reacties

18 mrt 2013 20:58
#6
Ik weet het niet zeker maar ik krijg het mailtje met een link om commentaar te leveren op een gastenboek-bericht.
Maar ik ben dan ook een mailtje.

Krijg je geen SPAM in het gastenboek?

Vandaar dat ik eerder aangaf dat wellicht een andere extensie beter geschikt is en meer opties met betere documentatie?
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

EasyBook Reloaded - toelaten reacties

18 mrt 2013 21:30
#7
Neen - geen spam. Gastenboek steekt achter de login, waar enkel de door mij aangemaakte gebruikers aan kunnen. Er zit ook een spamfilter op.

Wie krijgt een mailtje, enkel de persoon die iets op het gastenboek plaatste?
  • Goewardus
  • Goewardus's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 89

EasyBook Reloaded - toelaten reacties

18 mrt 2013 23:13
#8
Bij mij krijg alleen ik (zijnde de Beheerder) systeem-mails.
Ik moest wel opgeven hoeveel dagen de linkjes geldig blijven.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

EasyBook Reloaded - toelaten reacties

19 mrt 2013 10:32
#9
Goewardus, volgens mij is commentaar leveren in Easybook alleen gegeven voor beheerders. Deze hebben dus tegelijkertijd toegang om nieuwe berichten toe te voegen, berichten te verwijderen of aan te passen.

Misschien moet je toch nog eens kijken naar VitaBook. Hier kun je aangeven welke groepen berichten mogen plaatsen en wie alleen reacties mogen plaatsen. Ik denk dat je hier meer vrijheid hebt en voor elkaar kunt krijgen wat je wilt..
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.024 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie