Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Tekst
Tekst
29 jan 2012 18:41
Hallo allemaal,
Ik heb momenteel teksten op mijn website staan waar er bij elke regel precies zoveel spaties tussen zitten dat je 2 rechte kolommen krijgt.
Alleen mijn probleem is dat wat bij de ene browser recht is, dat bij de andere niet zo is...
Hoe los ik dit op?
Sander
Ik heb momenteel teksten op mijn website staan waar er bij elke regel precies zoveel spaties tussen zitten dat je 2 rechte kolommen krijgt.
Alleen mijn probleem is dat wat bij de ene browser recht is, dat bij de andere niet zo is...
Hoe los ik dit op?
Sander
Groet,
Sander
Sander
- Sander
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Tekst
29 jan 2012 19:28
Je bedoelt dat je in een artikel de rechterkolom netjes uitgelijnd wil hebben?
Selecteer de tekst in het artikel en klik op de "full align" button. Mocht deze button niet in de standaard editor voorkomen, installeer dan even de JCE editor. Hiermee heb je veel meer mogelijkheden om je tekst te bewerken.
Je zult wel even handmatig de spaties uit je tekst moeten halen. Dat gaat misschien het handigst op je PC met notepad o.i.d. Zoek op twee spaties en vervang door een, herhaal dit tot alle dubbele spaties zijn verdwenen.
Selecteer de tekst in het artikel en klik op de "full align" button. Mocht deze button niet in de standaard editor voorkomen, installeer dan even de JCE editor. Hiermee heb je veel meer mogelijkheden om je tekst te bewerken.
Je zult wel even handmatig de spaties uit je tekst moeten halen. Dat gaat misschien het handigst op je PC met notepad o.i.d. Zoek op twee spaties en vervang door een, herhaal dit tot alle dubbele spaties zijn verdwenen.
- marathon
- Joomla!NL ontdekker
Tekst
29 jan 2012 19:30
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb toevallig net ook iets gevonden wat werkt en nog beter oogt ook
Wilde het er net bij typen haha.
Ik heb een tabel uit word erin geplakt en daar alles bij ingevoerd.
Netjes en overzichtelijk
Ik heb toevallig net ook iets gevonden wat werkt en nog beter oogt ook
Wilde het er net bij typen haha.
Ik heb een tabel uit word erin geplakt en daar alles bij ingevoerd.
Netjes en overzichtelijk
Groet,
Sander
Sander
- Sander
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Tekst
29 jan 2012 20:50
Houd er dan wel rekening mee dat je ongelofelijk veel html-vervuiling meeplakt uit Word.
Kijk maar eens in de broncode van je pagina.
Een iets schonere manier van een tabel met inhoud maken is deze van te voren in een gratis pakket als Kompozer te maken.
En dan daarna die HTML-code over te nemen in de code van je artikel.
Of nog beter...
Gebruik geeb tabellen, maar ga eens stoeien met divs in je pagina om kolommen te maken.
Kijk maar eens in de broncode van je pagina.
Een iets schonere manier van een tabel met inhoud maken is deze van te voren in een gratis pakket als Kompozer te maken.
En dan daarna die HTML-code over te nemen in de code van je artikel.
Of nog beter...
Gebruik geeb tabellen, maar ga eens stoeien met divs in je pagina om kolommen te maken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.689 seconden