Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Problemen met menu's maken
11 mrt 2012 22:09
Hallo allemaal wie o wie kan mij helpen?
Het volgende probleem. Ik ben een menu aan het maken. (menu items.) Het is een erg lang menu. Het zijn allemaal menu items die op het moment nog even verwijzen naar allemaal hetzelfde artikel. (dit pas ik later aan). Maar het probleem is het volgende:
Halverwege het maken van het menu, moest ik plotseling opnieuw als administrator inloggen. geen melding dus of wat dan ook. (geweldig design )
Echter ik zie nu in mijn menu's de menu items niet staan die ik gemaakt had. Echter als ik nu opnieuw wil beginnen krijg ik wel de volgende melding:
Save failed with the following error: Another menu item has the same alias in Root. Root is the top level parent
dus ergens staan ze nog, ik kan ze echter nergens vinden.
wie oh wie kan me helpen? Ik heb er al behoorlijk veel tijd in gestoken. dus opnieuw beginnen wil ik absoluut niet.
mvr. dennis
Het volgende probleem. Ik ben een menu aan het maken. (menu items.) Het is een erg lang menu. Het zijn allemaal menu items die op het moment nog even verwijzen naar allemaal hetzelfde artikel. (dit pas ik later aan). Maar het probleem is het volgende:
Halverwege het maken van het menu, moest ik plotseling opnieuw als administrator inloggen. geen melding dus of wat dan ook. (geweldig design )
Echter ik zie nu in mijn menu's de menu items niet staan die ik gemaakt had. Echter als ik nu opnieuw wil beginnen krijg ik wel de volgende melding:
Save failed with the following error: Another menu item has the same alias in Root. Root is the top level parent
dus ergens staan ze nog, ik kan ze echter nergens vinden.
wie oh wie kan me helpen? Ik heb er al behoorlijk veel tijd in gestoken. dus opnieuw beginnen wil ik absoluut niet.
mvr. dennis
- dpjvdg
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
11 mrt 2012 23:13
Heb je al eens geprobeerd om onder Menubeheer op de knop Opnieuw opbouwen te klikken?
En dat plotseling uitloggen als je bezig bent zou echt niet moeten kunnen. Wel als je even niet actief bent geweest. Kan je voorkomen door de sessietijd bij algemene instellingen hoger te zetten overigens.
En dat plotseling uitloggen als je bezig bent zou echt niet moeten kunnen. Wel als je even niet actief bent geweest. Kan je voorkomen door de sessietijd bij algemene instellingen hoger te zetten overigens.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
11 mrt 2012 23:33
Nou dat uitloggen heb ik al diverse keren gehad hoor.... ik neem aan dat dat minuten zijn?
ik heb hem zojuist op 300 gezet. omdat ik er doodziek van wordt, maar ik denk dat het 300 seconden zijn of zo iets.
gebeurt nog steeds.
gewoon zonder waarschuwing opnieuw inloggen. En ja, opnieuw opbouwen heb ik al geprobeerd zonder succes tot nog toe.
ik ben net begonnen, maar tot op heden nog niet echt tevreden over. ik heb overigens 2.5.2 mischien een design probleem?
Het bouwen gaat wel makkelijk, maar dit soort problemen vindt ik echt niet kunnen.
ik heb hem zojuist op 300 gezet. omdat ik er doodziek van wordt, maar ik denk dat het 300 seconden zijn of zo iets.
gebeurt nog steeds.
gewoon zonder waarschuwing opnieuw inloggen. En ja, opnieuw opbouwen heb ik al geprobeerd zonder succes tot nog toe.
ik ben net begonnen, maar tot op heden nog niet echt tevreden over. ik heb overigens 2.5.2 mischien een design probleem?
Het bouwen gaat wel makkelijk, maar dit soort problemen vindt ik echt niet kunnen.
- dpjvdg
- Nieuw op Joomla!NL
11 mrt 2012 23:36
Geen joomla probleem. Dus of je doet echt iets niet goed of er is iets niet goed ingesteld bij je hoster.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
12 mrt 2012 07:09
Sorry, gisteren was mijn reactie mischien een beetje kortaf. Maar we gaan weer met verse zin verder
Joomla geeft dus aan dat er een menu item bestaat met dezelfde Alias.
Kun je op 1 of andere manier zoeken naar menu items met deze alias? Want met rebuilden komt hij niet naar voren.
Bij een hoster kan het ook niet liggen, want ik draai hier gewoon lokaal, niet gehost.
Joomla geeft dus aan dat er een menu item bestaat met dezelfde Alias.
Kun je op 1 of andere manier zoeken naar menu items met deze alias? Want met rebuilden komt hij niet naar voren.
Bij een hoster kan het ook niet liggen, want ik draai hier gewoon lokaal, niet gehost.
- dpjvdg
- Nieuw op Joomla!NL
12 mrt 2012 11:53
Kijk eerst eens of er nog iets in je menu prullenbak zit. Dat zou het ook kunnen veroorzaken. Snelste kan je zoeken via phpmyadmin. Zoek in _menu op published =1 en sorteer dan op alias.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
12 mrt 2012 17:37
Dank je wel! via phpmyadmin heb ik een export gemaakt van die database, en 1 probleem geval heb ik kunnen terugvinden! en dus ook gevonden in Joomla, nu nog op zoek naar de anderen, maar ik denk dat ik die op deze manier ook goed terug kan vinden.
Nogmaals bedankt!
Nogmaals bedankt!
- dpjvdg
- Nieuw op Joomla!NL
12 mrt 2012 17:46
Kan deze gesloten worden dan?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
12 mrt 2012 22:28
Ja hoor! zeer goede bruikbare tip betreffende de mogelijkheid tot zoeken in de database.
Wel een dingetje. het spontaan opnieuw moeten inloggen heb ik nog steeds af en toe. Maar daar is nu overheen te komen. Daar kijk ik later nog wel eens naar!
Maar sluit de case maar.
thx.
Wel een dingetje. het spontaan opnieuw moeten inloggen heb ik nog steeds af en toe. Maar daar is nu overheen te komen. Daar kijk ik later nog wel eens naar!
Maar sluit de case maar.
thx.
- dpjvdg
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.677 seconden